Indywidualny kurs języka angielskiego na poziomie B1 - dofinansowany w ramach projektu "Kierunek-Rozwój"
Indywidualny kurs języka angielskiego na poziomie B1 - dofinansowany w ramach projektu "Kierunek-Rozwój"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana jest do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
Grupa docelowa to osoby fizyczne, które nie prowadzą lub nie mają zawieszonej działalności gospodarczej, nie są jedynymi wspólnikami spółki z ograniczoną odpowiedzialnością ani wspólnikiem w spółce cywilnej. Chcą z własnej inicjatywy nabywać kompetencje. Zamieszkują lub uczą się, pracują na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
W przypadku osób, których poziom językowy jest wyższy niż początkujący, obowiązkowy jest test określający umiejętności językowe.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji03-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi64
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotuje uczestników do mówienia, czytania, ze zrozumieniem, pisania i rozumienia ze słuchu na poziomie B1, zgodnie z Common European Framework of Reference – Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego, w środowisku podstawowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchanie ze zrozumieniem | Kryteria weryfikacji Rozumie informacje podane w języku standardowym na temat domu, szkoły, pracy wolnego czasu, itd. Potrafi zrozumieć główną treść większości programów telewizyjnych i radiowych dotyczących bieżących wydarzeń, interesujących tematów jeśli rozmówcy mówią względnie wolno i wyrażnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Potrafi zrozumieć głównie teksty zredagowane w języku codziennym lub odnoszące się do wykonywanej pracy. Potrafi zrozumieć opis wydarzeń, opis przeżyć a także życzenia zawarte w prywatnych listach. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Czytanie ze zrozumieniem | Kryteria weryfikacji Potrafi porozumieć się w większości sytuacji w jakich mogże się znaleźć podróżując po kraju, którego języka się uczy. Potrafi bez przygotowania wziąć udział w rozmowie na tematy osobiste lub dotyczące życia codziennego np. rodziny, czasu wolnego, pracy, podróży i bieżących wydarzeń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Mówienie | Kryteria weryfikacji Potrafi w prosty sposób zrelacjonować wydarzenia, opowiedzieć o swoich doświadczeniach, marzeniach, nadziejach i celach. Potrafi krótko udzielić wyjaśnień, podać przyczyny, wyrazić opinię lub przedstawić swoje plany. Potrafi opowiedzieć krótką historię, główną intrygę filmu, i wyrazić moje reakcje na jego temat. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pisanie | Kryteria weryfikacji Potrafi napisać prosty zwięzły tekst na znany lub interesujący go temat. Potrafi napisać list opisujący osobiste doświadczenia, przeżycia i wrażenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje 64 godziny lekcyjne ( 45 minut). Pozwoli na nabycie cząstkowych kompetencji na danym poziomie językowym. Zajęcia będą prowadzone w formie on-line w czasie rzeczywistym, z zastosowaniem metody komunikatywnej z wykorzystaniem nowoczesnych środków audiowizualnych. Zastosowanie metody komunikatywnej umożliwi uczestnikowi nabycie określonych umiejętności i wyposaży go w lingwistyczne strategie pozwalające na efektywną komunikację, poprzez którą rozumie się zarówno umiejętności produktywne (mówienie i pisanie) jak i odbiorcze (rozumienie komunikatów innych osób- słuchanie i czytanie).
Zajęcia odbywają sie on-line, trzy razy w tygodniu, po 1 godzinie lekcyjnej ( 3 x 45 minut).
Harmonogram w porozumieniu z uczestnikiem może ulec zmianie przed i w trakcie trwania kursu.
Cel edukacyjny szkolenia:
Szkolenie językowe na poziomie B1 pozwoli uczestnikom na wykorzystanie danej wiedzy w praktyce, rozwinięcie kompetencji społecznych w zakresie zdolności samodzielnego porozumiewania się w języku angielskim.
Celem kształcenia będzie rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych : rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania.
W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie:
• doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim z uwzględnieniem zasad gramatycznych i ortograficznych
• rozwijania umiejętności komunikowania się w różnych sytuacjach
• doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem
• doskonalenia umiejętności pisania zgodnie z określonymi kryteriami
• uczenia się stosowania podstawowych form wypowiedzi z dbałością o ich poprawność i estetykę
• wdrażania do wykorzystywania zdobytej wiedzy w działaniach praktycznych.
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia :
Zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ, ang. Common European
Framework of Reference for Languages, CEFR), szkolenie językowe na poziomie B1 ma na celu zdobycie przez uczestników następujących umiejętności:
- Posługuje się językiem w stopniu komunikatywnym. Potrafi zastosować kompleksowe struktury gramatycznie w znanych sytuacjach.
- Potrafi zrozumieć łatwy przekaz językowy. Dobrze radzi sobie w znanych sytuacjach
- Potrafi rozmawiać na określoną ilość tematów. Mimo pewnych trudności potrafi utrzymać konwersacje
- Potrafi zadawać pytania o średnim stopniu trudności wyrażać podstawowe fakty na ogólne tematy używając czasów past, present i future. Popełnia błędy.
- Potrafi używać dźwięków i akcentu do pewnego stopnia utrzymując w miarę płynną konwersacje. Niektóre dźwięki są problematyczne.
- Potrafi używać ograniczone struktury z języka ogólnego we zakresie próśb, ofert, sugestii i adekwatnych odpowiedzi. Słownictwo wystarczające na potrzeby języka życia codziennego.
- Potrafi pisać proste teksty opisujący doświadczenia i wrażenia
Cele szczegółowe:
- Uczestnik posługuje się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych).
- Uczestnik rozumie ze słuchu proste typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka:
- Określa główną myśl całego tekstu oraz poszczególnych jego części;
- Znajduje w tekście określone informacje;
- Określa intencje nadawcy/autora tekstu;
- Określa kontekst sytuacyjny wypowiedzi;
- Rozróżnia styl formalny i nieformalny wypowiedzi.
- Uczestnik rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. napisy informacyjne, listy, broszury, ulotki, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy itp.):
- Określa główną myśl całego tekstu oraz poszczególnych jego części;
- Znajduje w tekście określone informacje;
- Określa intencje nadawcy/autora tekstu;
- Określa kontekst wypowiedzi (np. nadawcę, odbiorcę, formę tekstu);
- Rozróżnia styl formalny i nieformalny wypowiedzi;
- Rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu.
- Uczestnik tworzy krótkie, proste, zrozumiałe wypowiedzi ustne i pisemne:
- Opisuje ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności;
- Opowiada o wydarzeniach życia codziennego i komentuje je;
- Przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości;
- Wyraża i uzasadnia swoje opinie, poglądy i uczucia;
- Przedstawia opinie innych osób;
- Przedstawia zalety i wady różnych rozwiązań i poglądów;
- Opisuje plany na przyszłość;
- Wyraża pewność, przypuszczenie, wątpliwości dotyczące wydarzeń z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
- Uczestnik reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach:
- Nawiązuje kontakty towarzyskie (np. przedstawia siebie i inne osoby, udziela podstawowych informacji o sobie i pyta o dane rozmówcy i innych osób);
- Rozpoczyna, prowadzi i kończy rozmowę;
- Stosuje formy grzecznościowe;
- Uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia;
- Prowadzi proste negocjacje w typowych sytuacjach życia codziennego (np. wymiana zakupionego towaru);
- Proponuje, przyjmuje i odrzuca sugestie;
- Prosi o pozwolenie, udziela i odmawia pozwolenia;
- Wyraża swoje opinie, intencje, preferencje i życzenia, pyta o opinie, preferencje i życzenia innych;
- Wyraża emocje
- Prosi o radę i udziela rady;
- Wyraża prośby i podziękowania oraz zgodę lub odmowę;
- Wyraża skargę, przeprasza, przyjmuje przeprosiny;
- Prosi o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca.
- Uczestnik reaguje w formie prostego tekstu pisemnego (np. e-mail, wiadomość, list prywatny, wpis na forum internetowym) w typowych sytuacjach życia codziennego wymienionych powyżej.
- Uczestnik przetwarza tekst ustnie lub pisemnie:
- Przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych (np. wykresach, mapach, symbolach, piktogramach,), audiowizualnych (np. filmach, reklamach) oraz tekstach anglojęzycznych;
- Przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim.
- Uczestnik dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. prowadzenie notatek, poprawianie błędów, korzystanie z tekstów kultury w języku angielskim).
- Uczenik korzysta ze źródeł informacji w języku angielskim (np. z encyklopedii, mediów, instrukcji obsługi) również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczestnik stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) oraz strategie kompensacyjne (np. parafraza, definicja) w przypadku, gdy nie zna lub nie pamięta jakiegoś wyrazu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Mazurek
Wiesława Gierłachowska-Bałdyga
Hanna Turonek
Iwona Jabłonowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
- materiały własne szkoły, słownik angielsko-polski Oxford Wordpower
- audyt metodyczny
- dostęp do materiałów wspierających online
- materiały uzupełniające
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
- zaświadczenie o nabyciu kompetencji
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest spełnienie wymogów formalnych (czyli uzyskanie dofinansowania o przyznanie bonu szkoleniowego i podpisanie umowy z WUP Toruń w ramach projektu Kierunek-Rozwój).
Podpisanie umowy z usługodawcą szkolenia, a po przystapieniu do szkolenia: systematyczny udział w zajęciach, wypełnianie testów okresowych.
Wypełnienie testu kwalifikacyjnego dostępnego na stronie internetowej Euroschool-Perfect: https://forms.office.com/r/UTKJpEnAmV
Przystąpienie do egzaminu wewnętrznego na zakończenie szkolenia.
Warunki otrzymania certyfikatu:
90% obecności na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku walidacji (z testu pisemnego oraz egzaminu ustnego)
Informacje dodatkowe
Usługodawca szkolenia ma zawartą umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek – Rozwój".
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Komunikator Skype/ZOOM/Google Meet
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika :
- głośniki i mikrofon
- kamera internetowa
2) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik,
- Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe
3) Oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów,
4) Dowolna przeglądarka internetowa
5) Link do zajęć dostępny do końca trwania usługi