Świadomość ekologiczna – kurs z zakresu podniesienia świadomości zasad zrównoważonego rozwoju i CSR.
Świadomość ekologiczna – kurs z zakresu podniesienia świadomości zasad zrównoważonego rozwoju i CSR.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie zamknięte dostosowane do potrzeb pracowników i wspólników firmy INTER-STAL S.C. MARIOLA GOLONKA JACEK GOLONKA
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji14-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do tworzenia i wdrażania strategii CSR w organizacjach, zwiększy świadomość roli, jaką mogą odegrać firmy i jednostki w promowaniu i praktykowaniu zasad zrównoważonego rozwoju, wskaże jak komunikować działania z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju, aby budować pozytywny wizerunek firmy, zwiększy motywacje do wprowadzania proekologicznych działań biznesowych i społecznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje podstawowe pojęcia związane z zrównoważonym rozwojem i ekologią | Kryteria weryfikacji Opisuje takie definicje jak: zrównoważony rozwój, CSR, Greenwashing, ESG, bioróżnorodność, ślad węglowy, gospodarka o obiegu zamkniętym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje koncepcje CSR oraz przykłady wdrożeń w różnych firmach | Kryteria weryfikacji Wymienia kryteria etyczne, ekologiczne i społeczne wdrażania koncepcji CSR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje kluczowe obszarów działania i interesariuszy | Kryteria weryfikacji Wymienia trzy obszary działania CSR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia możliwych interesariuszy w tworzeniu strategii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Tworzy podstawy strategii CSR | Kryteria weryfikacji Określa cele i priorytety w tworzeniu koncepcji CSR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Planuje działania skupione na realizacji celów CSR | Kryteria weryfikacji Planuje konkretne działania i inicjatywy np. wewnętrzny kodeks etyki, partnerstwa z organizacjami lokalnymi, wolontariat pracowniczy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Efektywnie komunikuje działań CSR i zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą wiedzieli, jak efektywnie komunikować działania CSR, aby budować pozytywny wizerunek firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wykorzystuje nowe media aby promować działalność odpowiedzialną społecznie w swojej firmie | Kryteria weryfikacji Tworzy przykładową informacje medialną związaną z komunikowaniem działań odpowiedzialnych społecznie stosowanych w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Buduje wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady działań na swoim stanowisku pracy, które wspierają tworzenie marki odpowiedzialnej społecznie np. recycling w biurze, odzysk materiałów na produkcji itd. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje potencjalne problemy w wdrażaniu założeń CSR | Kryteria weryfikacji Opisuje działania takie jak greenwashing lub innych form nieuczciwej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Motywuje pozostałych członków zespołu do aktywnych działań w ramach wdrożenia koncepcji zrównoważonego rozwoju i CSR | Kryteria weryfikacji Wymienia możliwe nagrody i motywatory dla wsparcia działalności CSR w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Postępuje etycznie we współpracy z interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi | Kryteria weryfikacji Wymienia założenia kodeksu etyki stosowanego w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Poszerza wiedzę i kompetencje w zakresie zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Poszukuje platform szkoleniowych z dostępem do bezpłatnych publikacji, webinarów i szkoleń z zakresu ESG lub CSR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju i świadomości ekologicznej
- Definicje i podstawowe zasady zrównoważonego rozwoju
- Swidomość ekologiczna
- Najnowsze trendy społeczne i gospodarcze
Moduł 2. Świadomość ekologiczna w kontekście globalnym
- Wyzwania ekologiczne współczesnego świata: zmiany klimatyczne, zanieczyszczenia, utrata bioróżnorodności
- Rola jednostki i społeczności w promowaniu zrównoważonego rozwoju
Moduł 3. Narzędzia i strategie promowania świadomości ekologicznej
- Edukacja ekologiczna: programy, kampanie i inicjatywy
- Przykłady działań proekologicznych w firmach i organizacjach
Moduł 4. Corporate Social Responsibility (CSR) i zrównoważony rozwój w biznesie
- Definicje i koncepcje CSR
- Zrównoważony rozwój: Dążenie do równowagi między osiągnięciami ekonomicznymi a ochroną środowiska naturalnego.
- Etyka: Przestrzeganie wysokich standardów etycznych we wszystkich działaniach firmy.
- Zaangażowanie społeczne: Aktywne uczestnictwo w życiu społeczności lokalnych i wspieranie inicjatyw mających na celu poprawę jakości życia.
- Transparentność: Otwartość i uczciwość w komunikacji z interesariuszami, w tym raportowanie dotyczące działań i ich rezultatów
- Historia i rozwój CSR na świecie
- Przykłady firm wdrażających zasady zrównoważonego rozwoju
- Korzyści dla firm wynikające z prowadzenia odpowiedzialnego biznesu
Moduł 5. Budowanie strategii CSR w firmie
- Identyfikacja kluczowych obszarów działania i interesariuszy
- Tworzenie planów i inicjatyw CSR – określenie celów i priorytetów dla firmy
- Tworzenie strategii CSR dla fikcyjnej firmy
- Prezentacja i dyskusja nad przygotowanymi strategiami
- Zaangażowanie pracowników w działania CSR
Moduł 6. Budowanie wizerunku firmy wdrażającej zasady zrównoważonego rozwoju
- Komunikacja działań CSR i zrównoważonego rozwoju
- Narzędzia i kanały komunikacji działań CSR
- Rola transparentności i raportowania w budowaniu zaufania
Moduł 7. Marketing społecznie odpowiedzialny
- Tworzenie kampanii marketingowych promujących zrównoważony rozwój
- Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji działań CSR
Moduł 8. Budowanie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie
- Case studies: sukcesy i wyzwania firm w budowaniu wizerunku CSR
- Rola liderów i pracowników w promowaniu kultury zrównoważonego rozwoju
- Tworzenie planów komunikacyjnych dla działań CSR
Metody szkoleniowe:
Szkolenie zostanie przeprowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi (umożliwiającymi uczenie się w oparciu o doświadczeniei
pozwalającymi uczestnikom na ćwiczenie umiejętności). Metody przewidziane w procesie szkoleniowym to:
1) prezentacja, w tym z wykorzystaniem narzędzi interaktywnych –wprowadzenia do zagadnień lub podsumowania
poszczególnych części, porządkujące wiedzę;
2) mini-wykłady prowadzające do działań warsztatowych;
3) gry symulacyjne.
Prowadzenie aktywnego dialogu z uczestnikiem, zbieranie na bieżąco informacji zwrotnych, identyfi kacja i reagowanie na
potrzebyuczestnika zarówno na początku jak i w trakcie procesu szkoleniowego. Zadawanie pytań otwartych podczas całego
procesuszkoleniowego.
Szkolenie kończy sie walidacją - test online generujący automatyczne wyniki, przygotowany przez doświadczonego walidatora (rozdzielnośc funkcji z osobą trenera). Osoba walidująca nie uczestniczy fizycznie w procesie walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Moduł 1.Wprowadzeniedozrównoważonegorozwoju iświadomościekologicznej | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Moduł 2.Świadomośćekologiczna wkontekścieglobalnym | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 PRZERWA | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Moduł 3.Narzędzia istrategiepromowaniaświadomościekologicznej | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Moduł 4.Corporate SocialResponsibility(CSR) izrównoważonyrozwój wbiznesie | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Moduł 5.Budowaniestrategii CSR wfi rmie Moduł | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 PRZERWA | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Moduł 6.Budowaniewizerunku fi rmywdrażającejzasadyzrównoważonegorozwoju | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Moduł 7.Marketingspołecznieodpowiedzialny | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 PRZERWA | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Moduł 8.Budowaniewizerunku fi rmyodpowiedzialnejspołecznie | Prowadzący Joanna Lacka | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja- zdalna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Lacka
digitalizacji jednostek biznesowych głównie w sektorze usług finansowych. Pracowała m.in. na stanowiskach:spec.ds. private banking, kierownika zespołu bankowości detalicznej oraz dyrektora
oddziału placówki bankowej. Posiada wymagane doświadczenie w zakresie realizacji min. 120 h szkolenia w ciągu ostatnich
24m-cy, o tematyce zbieżnej z tematyką karty. Trenerka posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń,doradztwa w zakresie:
- dla firm i managerów: zarządzanie zespołem, budowanie zespołu, motywowanie, ocena pracownika, udzielanie informacji zwrotnej, komunikacja, budowanie atmosfery współpracy,
- szkolenia z technik sprzedażowych i prof. obsługi Klienta na rynku B2B i B2C,
- analizy potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw,
- zarządzanie zmianą,
- doradztwo finansowe,
- budowanie sieci sprzedaży,
- sprzedaż i marketing w erze cyfryzacji,
- modelowanie procesów biznesowych i cyfr.
W 2023r. zrealizowała kilkanaście szkoleń z zakresu transformacji cyfrowej, w tym również w zakresie zarządzania zmianą. mail j.lacka@serwer2136931.home.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej np. prezentacja oraz papierowej np. skrypt.
Informacje dodatkowe
Wymagane min. 80% obecności.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia.
Po zakończonej usłudze następuje ocena poprzez wypełnienie ankiety wewnętrzej oraz ankiety w BUR.
Usługa realizowana w ramach projektu Centrum Wsparcia Rozwoju Kompetencji Zawodowych. Przygotowanie mieszkańców
subregionu do zmian związanych z transformacją. Kurs zwiększa kompetencje w zakresie zielonych umiejętności.
Zgodnie ze stanowiskiem MFiPR w przypadku, gdy ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie, bez udziału człowieka (odnosi się to także do usług rozwojowych realizowanych w formie zdalnej), warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji można uznać za zachowany.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi