Kurs Terapia dziecka urodzonego przedwcześnie
Kurs Terapia dziecka urodzonego przedwcześnie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- lekarzy,
- neurologopedów,
- pedagogów,
- terapeutów zajęciowych
- logopedów,
- studentów ww. kierunków,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji04-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do samodzielnej pracy w zakresie diagnozy i oceny problemów klinicznych oraz terapii pacjentów przedwcześnie urodzonych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje wcześniactwo, teorie rozwojowe oraz samodzielnie określa konsekwencje wczesnego uszkodzenia mózgu wraz z przyczynami problemów rozwojowych dzieci urodzonych przedwcześnie | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje wcześniactwo oraz definiuje możliwe konsekwencje wcześniactwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje teorie rozwojowe w odniesieniu do rozwoju układu nerwowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia konsekwencje wczesnego uszkodzenia mózgu oraz określa przyczyny problemów rozwojowych dzieci przedwcześnie urodzonych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rozwój dziecka przedwcześnie urodzonego w aspekcie sensorycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje, ocenia i leczy dzieci przedwcześnie urodzone | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza diagnostykę wg Evidence-Based Medicine | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie prowadzi terapię adekwatną do indywidualnych potrzeb wcześniaka - pozycjonowanie, wsparcie posturalne, zaburzenia sensoryczne, asymetria | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje sposoby wsparcia samoregulacji przedwcześnie urodzonego dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie przestrzega praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Zaświadczenie zawiera opis efektów uczenia się.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 18 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
Dzień I
1. Wcześniactwo - charakterystyka, możliwe konsekwencje, teorie rozwojowe w odniesieniu do rozwoju układu nerwowego.
2. Konsekwencje wczesnego uszkodzenia mózgu, przyczyny problemów rozwojowych dzieci przedwcześnie urodzonych.
3. Wczesna diagnostyka według Evidence-Based Medicine. Wytyczne diagnostyczne w odniesieniu do wcześniaka.
4. Warsztat praktyczny.
Dzień II
1. Aspekt sensoryczny w rozwoju dziecka przedwcześnie urodzonego.
2. Samoregulacja, objawy, wparcie, strategie.
3. Wczesna interwencja w odniesieniu do dziecka przedwcześnie urodzonego.
4. Walidacja.
Kurs trwa 18 godz. dydaktycznych, co stanowi 13,5 godz. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 1 h 30 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Liczba godzin kursu obejmuje zajęcia teoretyczne – 5 godzin dydaktycznych, oraz zajęcia praktyczne – 13 godzin dydaktycznych.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
KURS przygotowuje uczestników do prowadzenia terapii w ramach opieki długoterminowej.
Walidacja umiejętności praktycznych odbywa się w trakcie zajęć praktycznych, prowadzona przez walidatora usługi, nie ingerująca w część edukacyjną usługi rozwojowej.
Do przeprowadzenia walidacji wykorzystane zostaną metody: obserwacja w warunkach symulowanych i debata swobodna dla części praktycznej oraz "test teoretyczny" dla części teoretycznej + 15 minut po zakończonej części praktycznej z pytaniami zamkniętymi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 3-4 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 2 c.d-3 | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Punkt 4. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto86,11 PLN
- Koszt osobogodziny netto86,11 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Beata Wasicka
Absolwentka kierunku fizjoterapii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, wykładowca akademicki, koordynator i założyciel Centrum Dziecka-Wczesna Interwencja Pediatryczna. Swoja karierę zawodową rozpoczynała w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Gdańsku, gdzie pracowała 12 lat. Od początku swojej pracy podążała w kierunku koncepcji NDT Bobath. Pierwszy swój kurs NDT Bobath ukończyła w 2008/2009 i w kolejnych latach pogłębiała swoją wiedzę i praktykę zgodnie z koncepcją Bobath i doszkalała się na licznych kursach i szkoleniach z tematyki rehabilitacji dzieci. Uczestniczyła w wielu szkoleniach zakresu terapii neurorozwojowej i wczesnej diagnostyki zaburzeń rozwoju m in.: Genera lMovements Assessment – metoda Prechtla, TIMP (Test of Infant Motor Performance), szkoleniach z analizy chodu w mózgowym porażeniu dziecięcym, szkoleniach dotyczących korowych zaburzeń widzenia i problemów sensorycznych oraz wielu innych. Jest autorką kursów doszkalających z tematyki fizjoterapii pediatrycznej. Zafascynowana pracą z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz wczesną interwencją dzieci z problemami neurorozwojowymi, gnetycznymi czy tez przedwcześnie urodzonymi. Pracuje jako wykładowca/trener prowadząc specjalistyczne kursy z obszaru opieki zdrowotnej od 2019 roku. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dok., poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Cena usł. nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezp. z u.r., w szczególności kosztów śr. trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwat. Zawarto umowę z:WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
U. r. nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług
Adres
Adres
Centrum Szkoleń ODNOVA
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala będzie spełniała bezpieczne i higieniczne warunki pracy