Prezentacje i wystąpienia publiczne w sytuacjach zawodowych
Prezentacje i wystąpienia publiczne w sytuacjach zawodowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby chcące poszerzyć wiedzę i umiejętności z zakresu prezentacji i wystąpień publicznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
➢ pozyskanie wiedzy na temat typów wystąpień publicznych,➢ pozyskanie wiedzy i nauczenie się wykorzystywania najważniejszych narzędzi komunikacyjnych,
➢ pozyskanie wiedzy odnośnie pierwszego wrażenia,
➢ pozyskanie wiedzy dotyczącej angażowania grupy słuchaczy do aktywności oraz wypracowanie własnego stylu przekazu,
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy szkolenia nauczą się :praktycznych technik wystąpień publicznych w tym: ➢ budowy własnego stylu wystąpień ➢ angażowania grupy ➢ przygotowywania ciekawych wystąpień ➢ panowania nad emocjami | Kryteria weryfikacji ćwiczenia w parach, odgrywanie scenek, dyskusja z uczestnikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.Wstęp do prezentacji i wystąpień publicznych
✓ Jak przygotować się do wystąpienia lub prezentacji
✓ Style wystąpień publicznych
✓ Cel wystąpienia publicznego – komu to ma służyć
2. Typy wystąpień publicznych
✓ Rodzaje wystąpień publicznych
✓ Różnice w przekazie
3. Zdobycie najważniejszych narzędzi komunikacyjnych niezbędnych w
prowadzeniu wystąpień publicznych:
✓ Umiejętność charakterystyki grupy, wykorzystanie czynników pozytywnych
✓ Czym jest komunikacja w sytuacji prowadzanie wystąpień publicznych;
✓ Omówienie najważniejszego modelu komunikacyjnego i jego narzędzi
(scenariusz, tezy, argumenty, czas)
✓ Moderowanie głosem, czyli praca nad emisja głosu, intonacją, dykcją;
✓ Zdefiniowanie 3 najważniejszych elementów: wprowadzenie, rozwinięcie,
zamknięcie;
4. Narzędzia pomocnicze podczas przekazu
✓ Wzrok, słuch, kinestetyka
✓ Prezentacja – materiały pomocnicze – rekwizyty
5. Analiza sposobów budowania pierwszego, pozytywnego wrażenia:
✓ Zdefiniowanie, czym jest „pierwsze wrażenie” i jakie są jego konsekwencje;
✓ Zdobycie umiejętności robienia „dobrego wrażenia” na swoim audytorium;
✓ Pozbywanie się stereotypów i uprzedzeń po pierwszym wrażaniu;
6. Zarządzanie zaangażowaniem grupy, do której skierowana
jest prezentacja:
✓ Wypracowywanie skutecznych sposobów wywierania wpływu
na audytorium;
✓ Dookreślenie, czym jest wzbudzanie zainteresowania, oraz
techniki jego podtrzymywania w trakcie prowadzenia
wystąpień;
✓ Angażowanie audytorium w trakcie trwania prezentacji –
wybrane metody;
✓ Zaangażowanie grupy kluczem do poprowadzenia ciekawych
prezentacji.
7. Praca nad własnym stylem prowadzenia prezentacji:
✓ Analiza osobowościowa pod kątem wypracowywania stylu
prowadzenia prezentacji;
✓ Ćwiczenie różnych stylów komunikacyjnych, niezbędnych w
wyborze własnego stylu prowadzenia wystąpień.
8. Ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z emocjami:
✓ Sposoby radzenia sobie ze stresem i tremą;
✓ Techniki antystresowe: oddychanie, metoda „stop”, „monolog
wewnętrzny”
✓ Umiejętność szukania pozytywnych wzmocnień, niezbędnych
przed poprowadzeniem efektywnej prezentacji.
9. Analiza trudnych sytuacji podczas wystąpień publicznych:
✓ Zdobycie umiejętności aktywnego prowadzenia wystąpień: pytania od
publiczności;
✓ Umiejętność nawiązywania kontaktu z publicznością;
✓ Wypracowywanie sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
podczas prezentacji;
10. Przygotowanie i prowadzenie prezentacji właściwych – próbna
prezentacja
✓ Ćwiczenie w praktyce prowadzenia prezentacji przez uczestników
szkolenia;
✓ Analiza prezentacji pod kątem merytorycznym i wizualnym;
✓ Analiza indywidulanego sposobu prowadzenia wystąpień przez
uczestników;
✓ Sprzężenia zwrotne informacji;
✓ Podsumowanie prezentacji i wyciągnięcie wniosków do pracy na
przyszłość.
SZKOLENIE TRWA 16 H DYDAKTYCZNYCH ( 12 H ZEGAROWYCH)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto800,00 PLN
- Koszt usługi netto800,00 PLN
- Koszt godziny brutto50,00 PLN
- Koszt godziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Stańczak-Anuszewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy dostają materiały do szkolenia przygotowane przez trenera.
Informacje dodatkowe
Czas trwania szkolenia to 16 godz. dydaktycznych ( 12 godz. zegarowych)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi