Kurs Integracja sensoryczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Kurs Integracja sensoryczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pedagodzy, psycholodzy, lekarze, będący pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznej, żłóbków, szkół masowych i specjalnych, ośrodków wspierania rozwoju, wczesnej interwencji, ośrodków rehabilitacji i poradni zdrowia, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o problematykę zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, a przede wszystkim nabyć umiejętność diagnozy zaburzeń integracji sensorycznej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie słuchaczy z problematyką zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich związkiem z trudnościami w nauce i zachowaniu. Ponadto zapoznanie słuchaczy z metodami wstępnej diagnostyki zaburzeń SI. Przedstawienie propozycji ćwiczeń i zabaw stymulujących prawidłowy rozwój procesów integracji sensorycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę z zakresu integracji sensorycznej w edukacji szkolnej i wczesnoszkolnej. | Kryteria weryfikacji test oceniający wiedzę uczestnika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Zdobędą umiejętności do określenia diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji ocena umiejętności praktycznego wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje:Uczestnicy szkolenia nabędą kompetencje praktyczne w propozycji ćwiczeń i zabaw stymulujących prawidłowy rozwój procesów integracji sensorycznej | Kryteria weryfikacji ocena umiejętności praktycznego wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej
2. Wstępna diagnostyka zaburzeń integracji sensorycznej przez nauczycieli w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
3. Zaburzenia integracji sensorycznej (definicja, geneza, oraz główne założenia i metody)
4. Charakterystyka podstawowych dysfunkcji związanych z procesami SI- trudności życia codziennego, z jakimi boryka się dziecko z zaburzeniem przetwarzania sensorycznego.
5. Zastosowanie metody SI w diagnozie i terapii
6. Propozycje ćwiczeń i zabaw usprawniających procesy integracji sensorycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
7. Zajęcia praktyczne – techniki pracy przy dostosowaniu środowiska dziecka w celu poprawy jego funkcjonowania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej | Prowadzący mgr Agnieszka Hajduk | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Wstępna diagnostyka zaburzeń integracji sensorycznej przez nauczycieli w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej | Prowadzący mgr Agnieszka Hajduk | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Zaburzenia integracji sensorycznej (definicja, geneza, oraz główne założenia i metody) | Prowadzący mgr Agnieszka Hajduk | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Charakterystyka podstawowych dysfunkcji związanych z procesami SI- trudności życia codziennego, z jakimi boryka się dziecko z zaburzeniem przetwarzania sensorycznego. | Prowadzący mgr Agnieszka Hajduk | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Zastosowanie metody SI w diagnozie i terapii | Prowadzący mgr Agnieszka Hajduk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Propozycje ćwiczeń i zabaw usprawniających procesy integracji sensorycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym | Prowadzący mgr Agnieszka Hajduk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Zajęcia praktyczne – techniki pracy przy dostosowaniu środowiska dziecka w celu poprawy jego funkcjonowania | Prowadzący mgr Agnieszka Hajduk | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Agnieszka Hajduk
Dyplomowany nauczyciel z 15-letnim doświadczeniem w pracy pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz z ponad 10-letnią praktyką w zakresie prowadzenia zajęć metodą integracji sensorycznej.
Ukończyła studia wyższe na kierunku rewalidacja z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe:
– z zakresu edukacji i potrzeb rewalidacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną,
– z zakresu integracji sensorycznej,
– edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego,
– w zakresie edukacji i wspomagania osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Od wielu lat z pasją i zaangażowaniem spełnia się na stanowisku nauczyciela specjalisty oraz terapeuty integracji sensorycznej obcując z dziećmi prezentującymi różnego rodzaju i stopnia niepełnosprawności, tj. z zespołem Downa, Aspergera, autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym, mutyzmem, niepełnosprawnością ruchową, intelektualną czy narządów zmysłu.
Prowadzi obserwacje pedagogiczne, diagnozę procesów integracji sensorycznej, ocenę poziomu gotowości szkolnej, konstruuje indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz programy wspomagania i korygowania indywidualnego rozwoju dzieci.
Posiada bogatą wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii i pedagogiki specjalnej. Chętnie dzieli się doświadczeniem zawodowym, służy radą i wsparciem, systematycznie podnosi swoje kwalifikacje i chętnie podejmuje nowe wyzwania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej na podany adres e-mail uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
W harmonogramie uwzględniono godziny zegarowe, natomiast kurs opiera się na 45-minutowych godzinach lekcyjnych- stąd rozbieżność pomiędzy liczbą godzin w harmonogramie a ogólną liczbą godzin kursu.
Informacje dodatkowe
Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min.
Szkolenie będzie realizowane w formie stacjonarnej.
W zależności od czasu, potrzeb będą wykorzystywane różne elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi