Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe
Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy wyższą i najwyższą kadre zarządzającą: członków zarządu, menedżerów, ekspertów, wszelkie osoby występujące publicznie i przekonujące innych do własnego zdania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe” przygotowuje uczestnika do przekonywania innych do własnego zdania, poprzez doskonalenie umiejętności publicznego występowania — w zakresie argumentacji, użycia języka i mowy ciała.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie argumentacji i wystąpień publicznych. | Kryteria weryfikacji - omawia komunikaty zwiększające wiarygodność i perswazyjność nadawcy- definiuje najważniejsze zasady retoryczne - przeprowadza analizę sali pod kątem potrzeb mówcy i wpływu na wystąpienie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje w swojej organizacji narzędzia retoryczne. | Kryteria weryfikacji - przygotowuje wystąpienia, uwzględniając oczekiwania i wiedzę publiczności- charakteryzuje schematy zachowania w słowach - ocenia komunikaty zwiększające wiarygodność i perswazyjność nadawcy - prowadzi komunikację przestrzenią – odczytywanie i nadawanie sygnałów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Zajęcia warsztatowe będą poprzedzone instruktażowym wykładem. Ćwiczenia odnosić się będą do aktywności zawodowych uczestników.
Program zakłada diagnozę możliwości retorycznych uczestników oraz przegląd i wdrożenie odpowiedniego instrumentarium retorycznego.
Ćwiczenia na konkretnych przykładach z życia uczestników pozwolą na wypracowanie wzorców i umiejętność budowania w przyszłości komunikatów wywierających określony wpływ na odbiorców.
Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach opartych o przykłady wykorzystania i konkretnych zastosowań omawianych narzędzi retorycznych.
Zakres szkolenia
Retoryka — argumentacja
- Dwie drogi przekonywania: centralna i peryferyjna
- Najważniejsze zasady retoryczne
- Profilowanie argumentacji do konkretnych odbiorców
- Komunikaty zwiększające wiarygodność i perswazyjność nadawcy
- Relacje interpersonalne jako medium perswazji
- Język a perswazyjność komunikatu:
- Autoprezentacja przez styl i słownictwo
- Emocje w słowach
- Schematy zachowania w słowach, skrypty poznawcze
- Metafora jako figura retoryczna
- Presupozycja i implikatura jako techniki perswazyjne
Wystąpienia publiczne
- Komunikacja niewerbalna: jak skutecznie komunikować się gestami
- Komunikacja przestrzenią – odczytywanie i nadawanie sygnałów
- Przygotowanie wystąpienia, uwzględnianie oczekiwań i wiedzy publiczności
- Kompozycja, struktura i logika wywodu
- Analiza sali pod kątem potrzeb mówcy i wpływu na wystąpienie
- Relacje z salą: jak je budować i utrzymywać
- Możliwości zakłóceń wystąpienia ze strony publiczności lub otoczenia i sposoby reagowania
- Odpowiadanie na trudne pytania
- Najczęściej popełniane błędy i alfabet zachowań dobrego mówcy
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Retoryka — argumentacja cz. 1 | Prowadzący prof. Marek Kochan | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący prof. Marek Kochan | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Retoryka — argumentacja cz. 2 | Prowadzący prof. Marek Kochan | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący prof. Marek Kochan | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Wystąpienia publiczne cz.1 | Prowadzący prof. Marek Kochan | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący prof. Marek Kochan | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Wystąpienia publiczne cz. 2 | Prowadzący prof. Marek Kochan | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 997,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto444,17 PLN
- Koszt osobogodziny netto361,11 PLN
Prowadzący
Prowadzący
prof. Marek Kochan
Od blisko trzydziestu lat zajmuje się doradztwem oraz szkoleniami z zakresu komunikacji (w tym komunikacji kryzysowej), wystąpień publicznych, autoprezentacji i storytellingu dla kadry zarządzającej największych firm polskich i zagranicznych. Od ponad 20 lat doradza w zakresie komunikacji firmom wchodzących na giełdę, pracował przy ponad 70 IPO.
Autor kilkudziesięciu prac naukowych, m.in. książek „Slogany w reklamie i polityce”, „Pojedynek na słowa”, a także narracyjnego podręcznika retoryki pt. „Turban Mistrza Mansura, opowieści sufickie dla mówców i przywódców”. Redaktor tomu „Sztuka debaty”.
Wioleta posiada ponad 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.