STUDIA PODYPLOMOWE Zarządzanie Oświatą
STUDIA PODYPLOMOWE Zarządzanie Oświatą
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studium przeznaczone jest dla nauczycieli oraz pracowników oświatowej administracji samorządowej, chcących ubiegać się o stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oświatowo-wychowawczych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi164
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobyta podczas proponowanych studiów podyplomowych wiedza oraz praktyczne umiejętności zarządzania placówką oświatową, w jakie zostanie wyposażony absolwent studiów, pozwolą na sprawne wykonywanie powierzonych zadań wynikających z zajmowanego stanowiska. Pozyskane podczas zajęć kompetencje umożliwią sprawne kierowanie szkołą lub placówką edukacyjną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę na temat sprawnego i twórczego zarządzania placówką oświatową | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziome 80% | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę na temat potrzeb wynikających z zasad reformy oświatowej oraz regionalnej polityki edukacyjnej | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziome 80% | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności w zakresie stosowania innowacyjnych metod organizacji i zarządzania placówkami | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziome 80% | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności w zakresie podejmowania decyzji służących poszukiwaniu nowych płaszczyzn działania i aktywności w celu ciągłego podnoszenia jakości kształcenia oraz dostosowywania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziome 80% | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności w zakresie podejmowania decyzji służących poszukiwaniu nowych płaszczyzn działania i aktywności w celu ciągłego podnoszenia jakości kształcenia oraz dostosowywania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziome 80% | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent posiada kompetencje w zakresie sprawnego kierowania szkołą lub placówką edukacyjną | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziome 80% | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent posiada kompetencje w zakresie bycia liderem placówki oświatowo-wychowawczej na miarę XXI wieku | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziome 80% | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Organizacja, przygotowanie i przebieg konkursu na dyrektora placówki oświatowej
2. Zadania dyrektora szkoły w zakresie nadzoru pedagogicznego
3. Wybrane zagadnienia prawa oświatowego
4. Współpraca dyrektora szkoły z organem prowadzącym i nadzorującym
5. Propedeutyka organizacji systemu oświaty w Polsce
6. Finanse w oświacie
7. Współpraca dyrektora szkoły ze środowiskiem zewnętrznym
8. Zarządzanie zasobami ludzkimi
9. Marketing i promocja usług edukacyjnych
10. Public relations współczesnej placówki oświatowej
11. Pozyskiwanie środków finansowych ze źródeł zewnętrznych przez placówki oświatowe
12. Bezpieczeństwo i higiena pracy
13. Rola i zadania dyrektora przedszkola oraz szkoły podstawowej
14. Rola i zadania dyrektora szkoły ponadpodstawowej
15. Przywództwo edukacyjne
16. Seminarium dyplomowe
1. Przywództwo edukacyjne w szkole.
- Przywództwo organizacyjne: definicje, podejścia, paradygmaty.
- Style przywództwa a etapy rozwoju zespołu i organizacji.
- Wartości w życiu jednostki, zespołu, organizacji.
- Ustalanie hierarchii wartości w szkole.
- Partycypacja i współpraca w szkole.
- Budowanie zespołu.
- Cechy efektywnego zespołu.
- Przywódca/lider w zespole.
- Przywództwo przez inspirację.
- Zmiana jako proces. Mechanizm zmian w szkole.
- Wyznaczanie i komunikowanie celów i wartości w zmianie.
- Zarządzanie zmianą.
2. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego.
- Społeczny wymiar uczenia się.
- Szkoła wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy.
- Zmiana paradygmatu: od ilości wiedzy do jej struktury.
- Wykorzystanie emocji w procesie uczenia się.
- Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczących się.
- Strategie efektywnego uczenia się.
- Wykorzystanie wybranych teorii i koncepcji pedagogicznych w planowaniu uczenia się.
- Podstawa programowa jako mapa treści.
- Skuteczne metody opracowywania programu nauczania.
- Ocenianie dla uczenia się.
- Szkoła jako organizacja ucząca się.
- Kultura otwartych drzwi.
- Uczenie się dorosłych.
3. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku.
- Podstawy partycypacji społecznej.
- Sposoby poznawania społeczności lokalnej.
- Współpraca z rodzicami uczniów, aktywizowanie ich potencjału dla realizacji celów szkoły.
- Współpraca z instytucjami edukacyjnymi.
- Współpraca z samorządem terytorialnym, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami prywatnymi.
- Informowanie o zmianach w szkole.
- Komunikacja w szkole.
- Mediacje i negocjacje w przypadku konfliktu.
- Media w procesach komunikowania się szkoły
4. Zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi: diagnoza sytuacji w szkole.
- Polityka kadrowa oraz procedury prawne.
- Procedura rekrutacji i selekcji pracowników.
- Wprowadzenie do pracy nowo przyjętego nauczyciela.
- Zwalnianie pracownika.
- Motywowanie pracowników.
- Rozwój kariery zawodowej nauczyciela.
- Doskonalenie nauczycieli. Dyrektor jako lider uczenia się nauczycieli.
- Kultura szkoły: diagnoza charakterystyka, budowanie.
- Animowanie działań społeczności szkolnej.
- Rozwiązywanie problemów szkoły w oparciu o pracę grup zadaniowych.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w sytuacjach kryzysowych.
5. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym.
- Cele i zadania szkoły w świetle obowiązujących przepisów prawa.
- Wymagania państwa wobec szkół.
- Stosowanie prawa powszechnego i miejscowego w pracy dyrektora szkoły.
- Struktura i tworzenie wewnętrznych aktów prawnych.
- Zarządzanie finansami w szkole.
- Kontrola zarządcza.
- Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora szkoły i zewnętrzny nadzór pedagogiczny.
- Wykorzystywanie danych w procesie planowania.
- Koncepcja pracy szkoły: podstawy prawne, fundamenty, tworzenie.
- Architektura, infrastruktura techniczna i wyposażenie szkoły.
- Strategia rozwoju szkoły.
- Planowanie rocznej pracy szkoły.
6. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym.
- Ja jako lider.
- Zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
- Gotowość do uczenia się przez całe życie.
- Mój styl uczenia się.
- Znajomość procesu rozwojowego i planowanie własnego rozwoju.
- Motywacja wewnętrzna.
- Utrzymywanie równowagi między pracą a życiem osobistym.
- Radzenie sobie ze stresem.
- Zarządzanie sobą w czasie.
- Korzystanie ze wsparcia innych: coaching, mentoring, sieci wsparcia.
7. Prawo oświatowe
- Wybrane zagadnienia prawa oświatowego.
8. Konkurs na dyrektora szkoły
- Przygotowanie, dokumentacja i przebieg konkursu na stanowisko dyrektora szkoły
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto15,85 PLN
- Koszt osobogodziny netto15,85 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiał w wersji cyfrowej udostępniany uczestnikom w chmurze.
Warunki uczestnictwa
Kandydat musi posiadać minimum wykształcenie wyższe, ukończone na poziomie:
studiów I stopnia nadających tytuł zawodowy licencjata lub inżyniera;
studiów II stopnia nadających tytuł zawodowy magistra
jednolitych studiów magisterskich
Warunki techniczne
Warunki techniczne
-
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi