Motywowanie – jak zwiększyć efektywność zespołu metodami pozafinansowymi
Motywowanie – jak zwiększyć efektywność zespołu metodami pozafinansowymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- menedżerów
- osoby pracujące w działach HR
- osoby zarządzające zespołem.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolnie „Motywowanie – jak zwiększyć efektywność zespołu metodami pozafinansowymi” przygotowuje uczestników do motywowania zespołu, poprzez wykorzystanie technik i metod pozafinansowego motywowania pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie motywowania pracowników metodami pozafinansowymi | Kryteria weryfikacji - identyfikuje źródła demotywacji w pracy- definiuje pojęcie Reiss Motivation Profile® – naukową metodę badawczą - omawia czynniki motywacyjne - charakteryzuje czym jest feedback i czemu służy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje w swojej pracy metody, techniki i narzędzia do motywowania pracowników | Kryteria weryfikacji - wprowadza niematerialne metody motywacyjne w zespole- implementuje czynniki motywacyjne do swojej organizacji - stosuje techniki udzielania informacji zwrotnej - wykorzytuje narzędzia służące do motywowania pracowników - motywuje zespoły różnorodne w swojej organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
- Wstęp — motywacja jako podstawowa funkcja kierowania — poznanie własnych umiejętności w zakresie motywowania podwładnych
- Czynniki motywacyjne
- Uwzględnienie indywidualnych różnic w motywowaniu – kierunki motywacji, systemy wartości
- Wizja, misja jako podstawowa siła napędowa działań
- Motywowanie przez cele:
- Definiowanie celu metodą SMART
- Ćwiczenie zgodności wybranych celów z kryteriami dobrze sformułowanego celu
- Motywowanie poprzez wartości i współpracę
- Koncepcje motywowania i techniki oparte na różnorodnych podejściach
- Podejścia klasyczne – koncepcje Maslowa i Herzberga
- Koncepcja motywacyjnego DNA
- Koncepcja motywowania wg Analizy Transakcyjnej:
- Teoria głodów
- Teoria dyskontowania
- Teoria stylów pracy
- Koncepcja 16 motywatorów Reissa – czyli o sztuce optymalnego dopasowania pracownika do zadań
- Cele osobiste a cele zawodowe
- Wprowadzenie do koncepcji 16 wymiarów – co mnie w szczególny sposób wyróżnia i jakie motywatory mogę nadmiarowo przypisywać moim pracownikom?
- Omówienie najważniejszych czynników motywacyjnych na podstawie indywidualnych wyników testów
4. Źródła demotywacji w procesie pracy
- Nierozwiązane sytuacje trudne jako przyczyna spadku motywacji
- Styl kierowania
- Nadkontrola oraz zablokowanie inicjatywy i kreatywności
- Blokady komunikacyjne
- Dysfunkcje procesu motywowania
5. Feedback jako kluczowe narzędzie motywowania
- Co to jest feedback i czemu służy?
- Techniki udzielania informacji zwrotnej np.
6. Praca na różnicy — motywowanie zespołów różnorodnych
- Co motywuje, a co demotywuje pokoleniem millenialsów (pokolenie Y)?
- Praca w zespołach wielopokoleniowych
- Płeć mózgu w zarządzaniu – mity i rzeczywistość na temat różnic płci w pracy
- Motywowanie zdalne – co robić, a czego unikać, aby utrzymać energiczny zespół?
INFORMACJE DODTKOWE:
informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Wstęp — motywacja jako podstawowa funkcja kierowania - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Czynniki motywacyjne - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 10:55 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Koncepcje motywowania i techniki oparte na różnorodnych podejściach - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:55 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Źródła demotywacji w procesie pracy - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Przerwa | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Feedback jako kluczowe narzędzie motywowania - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Praca na różnicy — motywowanie zespołów różnorodnych - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Wisława Grabarczyk-Kostka | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:25 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:35 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 906,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto211,83 PLN
- Koszt osobogodziny netto172,22 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wisława Grabarczyk-Kostka
Już jako trener biznesu uzyskała certyfikat Mistrza Praktyka NLP i ukończyła podyplomowe studia z zarządzania kadrami na WSB. Ukończyła wiele kursów z obszaru motywowania, zarządzania, coachingu, a także wieloetapowe szkolenia z zakresu Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej prowadzone przez trenerów EATA (European Association of Transactional Analysis), którego jest aktywnym członkiem.
Prowadzi diagnozy kompetencji metodami Assessment i Development Center oraz coachingi rozwijające kompetencje menedżerskie i eksperckie. Bada kulturę i klimat w organizacjach, co stanowi bazę do projektowania programów rozwojowych dla firm w ujęciu systemowym. Prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie. Często występuje w roli kierownika projektu i nadzorcy procesów HR, pracując według autorskiej metodologii.
Dużą część życia Wisi zajmuje muzyka i muzykowanie – uprawia kameralistykę chóralną, śpiewając w zespołach muzyki dawnej i cerkiewnej. Pasjonuje ją współtworzenie piękna dźwięku, gdzie tworzywem jest grupa – aktywna, uważna, współpracująca i współbrzmiąca – wiele można się z tego nauczyć. Ma 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |