Terapia z rodziną po doświadczeniu traumy metodą Play Therapy
Terapia z rodziną po doświadczeniu traumy metodą Play Therapy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- psycholodzy
- psycholodzy kliniczni
- psychoterapeuci
- nauczyciele
- nauczyciele wychowania przedszkolnego
- pedagodzy specjalni
- logopedzi
- pracownicy socjalni
- pracownicy domów dziecka
- pracownicy pieczy zastępczej
- pracownicy agencji adopcyjnych
- terapeuci zajęciowi
- pracownicy Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi56
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
1. Terapia traumy dziecka z rodziną- szkolenie przygotowuje do terapii dziecka i rodziny po doświadczeniu traumy relacyjnej, rozwojowej, nagłych zdarzeń. Szkolenie kończy się egzaminem potwierdzającym przygotowanie do zaplanowania indywidualnego toku terapii i przeprowadzenia terapii dziecka i jego rodziny, która doświadczyła traumy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Ocena kompetencji rodziców do prowadzenia zajęć terapeutycznych z dzieckiem. Terapia za pomocą różnorodnych technik terapeutycznych,- Obserwacja i analiza zachowań dziecka, - Zrozumienia i stosowania zasad Play Therapy w terapii traumy, - Ocena potrzeb terapeutycznych dziecka oraz jego rodziny i tworzenie warunków sprzyjających terapii traumy. | Kryteria weryfikacji Wynik testu końcowego powyżej 50 punktów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Usługa o charakterze zawodowym
- Kształcenie KUZŚwiadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia "Terapia z rodziną po doświadczeniu traumy metodą Play Therapy"
I. Ocena zdolności do kontenerowania doświadczeń traumatycznych dzieci
II. Zapoznanie z systemem : klient- terapeuta- rodzic
III. Przedstawienie i przećwiczenie aktywności związanych z kolejnymi etapami terapii Play Therapy dla dzieci po traumie
IV. Etap 1. terapii traumy : budowanie i wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dziecka
V. Etap 2. terapii traumy : ocena i wzmocnienie umiejętności radzenia sobie przez dziecko
VI. Etap 3. terapii traumy : kojenie fizjologii, Etap 3 A: wzmocnienie umiejętności samoregulacji, Etap 3 B: rodzice jako partnerzy
VII. Etap 4. terapii traumy : rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
VIII. Etap 5. terapii traumy : stopniowanie ekspozycji na bodźce związane z traumą
Etap 5 A: kontinuum ujawniania doświadczeń związanych z traumą
Etap 5 B: eksperymentowanie z zabawą
Etap 5 C: narracja do doświadczeń traumatycznych
IX. Etap 6. terapii traumy : przyglądanie się schematom myślowym związanym z doświadczeniami traumatycznymi
X. Etap 7. terapii traumy : Tworzenie przez terapeutę pozytywnego obrazu siebie u dziecka po traumie
XI. Kończenie procesu terapii Play Therapy w terapii traumy dziecka w rodzinie.
XII. Przegląd głównych modeli Filial Play Therapy- terapii relacji w rodzinie, aby umożliwić ci opracowanie podejścia, które najbardziej ci odpowiada.
XIII. Różnice między coachingiem a mentoringiem oraz sposób, w jaki coach może przekształcić się w mentora.
XIV. Kryteria kwalifikacji dzieci i rodziców do terapii rodziny po traumie
XV. Wybór optymalnego programu coachingu dla każdego rodzica
XVI. Uzgodnienie kontraktu z rodzicem (rodzicami)
XVII. Przygotowanie rodzica do prowadzenia zajęć w domu
XVIII. Trening rodziców w zakresie niedyrektywnych umiejętności zabawy
XIX. Trening terapeuty w zakresie dyrektywnych umiejętności zabawy
XX. Monitorowanie postępów rodziny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Ocena zdolności do kontenerowania doświadczeń traumatycznych III. Przedstawienie i przećwiczenie aktywności związanych z kolejnymi etapami terapii dla dzieci i ich rodzin po traumie | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Budowanie poczucia bezpieczeństwa dziecka. Ocena i wzmocnienie umiejętności radzenia sobie przez dziecko. Kojenie fizjologii, wzmocnienie umiejętności samoregulacji, rodzice jako partnerzy | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Stopniowanie ekspozycji na bodźce związane z traumą. Kontinuum ujawniania doświadczeń związanych z traumą. Eksperymentowanie z zabawą. Narracja do doświadczeń traumatycznych. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Schematy myślowe związane z traumą. Tworzenie przez terapeutę pozytywnego obrazu siebie u członków rodziny po traumie. Kończenie procesu terapii traumy dziecka w rodzinie. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przegląd głównych modeli terapii relacji w rodzinie. Kryteria kwalifikacji dzieci i rodziców do terapii rodziny po traumie | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Wybór optymalnego programu terapii. Uzgodnienie kontraktu z rodziną. Przygotowanie rodzica do prowadzenia zajęć w domu. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Trening rodziców w zakresie niedyrektywnych umiejętności w terapii. Trening terapeuty w zakresie dyrektywnych umiejętności zabawy. Monitorowanie postępów rodziny. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Nina Ambroziak
Terapeuta Play & Creative Arts Therapies z ponad 10- letnim stażem jako terapeuta Play Therapy;
Superwizor i Trener Play & Creative Arts Therapies z 6- letnim stażem w pracy jako trener Play Therapy w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii, w Republice Południowej Afryki;
Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Play Therapy International, Play Therapy Poland;
Wykładowca Play Therapy Leeds Beckett University w Londynie od 2018 roku;
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Każdy uczestnik szkolenia podręcznik studenta.
Warunki uczestnictwa
1. Wykształcenie w naukach humanistycznych, naukach o zdrowiu na poziomie minimum licencjackim.
2. Staż kliniczny w pracy z dziećmi w ilości minimum 200 godzin.
3. Zaświadczenie o niekaralności.
4. Wysłanie formularza zgłoszeniowego ze strony https://www.play-therapy.pl/szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Projektor Lampa przepływowa UVC do dezynfekcji powietrza oraz przedmiotów w sali.