Akademia Menadżera HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Akademia Menadżera HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
1) Pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną Przedsiębiorcy;
2) Pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi Przedsiębiorcy. - Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie 'Akademia Menadżera HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji' przygotowuje do samodzielnego zarządzania różnorodnością w organizacji poprzez: rozpoznawanie i rozumienie różnorodności kulturowej, wiekowej, płciowej i społecznej, efektywne zarządzanie zespołami zróżnicowanymi pod względem tych cech oraz wykorzystanie różnorodności jako atutu i źródła innowacji w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność pozytywnego wykorzystania społecznychi gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Monitoruje i na bieżąco analizuje dane dotyczące zatrudnienia, awansów i ocen pracowniczych w celu zapewnienia równego traktowania wszystkich pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność identyfikowania podstawowych regulacji prawnych związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i omawia obowiązujące w kraju regulacje prawne dotyczących równouprawnienia pracowników oraz pozytywnego wykorzystania różnorodności i wielokulturowości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostrzeganie / rozumienie pozytywnego wpływu różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji Akceptuje i promuje różnorodność i wielokulturowość w miejscu pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętność rozpoznawania specyfiki podejścia do pracy i współpracy osób z różnychkultur. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i rozwiązuje ewentualne konflikty wynikające z różnic kulturowych. Respektuje równość i wzajemny szacunek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętność wykorzystania różnorodności i wielokulturowości pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Rozumie i opisuje różnorodność i wielokulturowość pracowników: wykazuje zrozumienie i szacunek dla różnic kulturowych i indywidualnych cech poszczególnych pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętność tworzenia kultury pracy oraz rozwiązań wspierających ukierunkowanych na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Monitoruje postępy w zakresie równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej. Tworzy i przeprowadza ankiety pracownicze i audyty kultury organizacyjnej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tworzenie rozwiązań zapewniających dobrą komunikację międzyróżnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Usprawnia komunikację wewnątrz firmy -umożliwia szybką i efektywną wymianę informacji między różnymi grupami pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy -otwartej na współpracęz pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Analizuje opinie pracowników na temat atmosfery i relacji w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje różne sytuacje konfliktowe związane z różnicą styli pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kształtowanie wśród pracowników postaw związanych z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji Angażuje pracowników w działania związane z poszanowaniem i wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności, takie jak aktywny udział w szkoleniach, warsztatach czy inicjatywach organizacyjnych promujących różnorodność. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wdrażanie rozwiązań gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Monitoruje postępowanie pracowników w zakresie przestrzegania zasad i wartości firmy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tworzenie środowiska ułatwiającego wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji Angażuje pracowników w inicjowanie i uczestniczenie w projektach międzykulturowych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętność wyjaśniania różnic w zakresie styli funkcjonowania i potrzebpracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane dotyczące efektywności i satysfakcji pracowników z różnych kultur w danym miejscu pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do:
osób zarządzających opowiedzialnych za politykę HR, pracowniów lub menadżerów lub kandydatów na menadżerów odpowiedzialnych zazarządzanie zasobami ludzkimi Przedsiębiorcy i wszystkich tych, którzy chcą zwiększyć swoje umiejętnści z zakresu HR.
Metodologia podczas szkolenia:
Stosujemy zasadę 80:20
- 20% mini-wykładów służących jako wprowadzenie do poszczególnych bloków tematycznych
- 80% praktycznych warsztatów, a podczas nich:
- ćwiczenia indywidualne (np. związane ze zmianą postawy)
- odgrywanie ról, metody Dramy (np. rozmowa z podwładnym)
- praca w grupach (np. wypracowanie rozwiązań, najlepsze praktyki)
- testy
- gry
Usługa liczona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Wstęp do szkolenia i test wiedzy
- Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Poznanie oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Pre-test wiedzy o różnorodności i wielokulturowości
Moduł 2: Różnorodność i wielokulturowość – podstawy teoretyczne
- Definicje różnorodności i wielokulturowości
- Znaczenie różnorodności dla organizacji
- Dyskusja: Wymiana doświadczeń uczestników
Moduł 3: Regulacje prawne dotyczące równouprawnienia
- Przegląd podstawowych regulacji prawnych związanych z równouprawnieniem pracowników
- Znaczenie prawne różnorodności w miejscu pracy
Moduł 4: Korzyści wynikające z różnorodności
- Wpływ różnorodności na innowacyjność i wydajność organizacji
- Studia przypadku: Sukcesy firm wynikające z efektywnego zarządzania różnorodnością
Moduł 5: Różnorodność w praktyce – podejścia i strategie
- Bariery i wyzwania wynikające z zarządzania różnorodnymi zespołami
- Wdrażanie rozwiązań wspierających różnorodność w organizacji
- Warsztaty: Projektowanie programów na rzecz różnorodności
Moduł 6: Komunikacja międzypokoleniowa, integracja i synergia
- Narzędzia i metody efektywnej komunikacji międzypokoleniowej
- Ćwiczenia: Symulacje i role-playing
Moduł 7: Rozwiązywanie konfliktów i budowanie zaangażowania w różnorodnych zespołach
- Techniki rozwiązywania konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych / kulturowych
- Strategie budowania zaangażowania w zróżnicowanych zespołach
- Rola Lidera w różnorodnych zespołach
Moduł 8: Wizerunek firmy i zarządzanie wartościami
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy jako otwartej na różnorodność
- Wdrażanie zasad równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej
Moduł 9: Podsumowanie szkolenia, test wiedzy i zakończenie szkolenia
- Post-test wiedzy, porównanie wyników z pre-testem
- Podsumowanie szkolenia, omówienie możliwości zastosowania nabytej wiedzy
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł 1:Wstęp do szkolenia i test wiedzy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Moduł 2:Różnorodność i wielokulturowość– podstawy teoretyczne | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Moduł 2: Różnorodność i wielokulturowość– podstawy teoretyczne (cz.2) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł 3: Regulacje prawne dotyczące równouprawnienia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł 4: Korzyści wynikające z różnorodności | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł 5: Różnorodność w praktyce – podejścia i strategie | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Moduł 6: Komunikacja międzypokoleniowa i integracja /synergia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Moduł 7: Rozwiązywanie konfliktów i budowanie zaangażowania w różnorodnych zespołach | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Moduł 8: Wizerunek firmy i zarządzanie wartościami | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Moduł 9: Podsumowanie szkolenia, test wiedzy i zakończenie szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maziarz-Lipka
Twórczyni marki DobryTrener. Trenerka z 27-letnim stażem pracy. Od 1997 prowadzi firmę szkol-doradczą OPTA.
W szkoleniach, które osobiście przeprowadziła, brało udział – lekko licząc –28 tys. osób. Z wykształcenia psycholog, z zawodu praktyk. Certyfikowana trenerka dramy (Drama Way), konsultantka testu MTQ48 (badającego Siłę i Odporność psychiczną). Ukończyła także podyplomowe studia „Zarządzanie projektami” (WSB Wrocław) oraz kurs Moderatora Design Thinking.
Autorka wielu narzędzi/gier szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji menedżerskich (np. karty „Jeden menedżer, wiele ról” oraz „Delegowanie w 7 krokach”).
Wspiera w rozwijaniu kompetencji menedżerów i specjalistów zarówno w korporacjach jak i MŚP.
Programy rozwojowe realizowała dla wielu wiodących w swoich branżach firm/instytucji –m.in. dla GK ENEA, Capgemini Polska Sp. z o.o., GK Eurocash, Mondelēz International, NOKIA, Diehl Controls Polska Sp. z o.o., ZF CV Systems Poland Sp. z o.o., Limango Polska Sp. z o.o., SGB-Bank S.A., Linux Polska Sp. z o.o., Fantasyexpo Sp. z o.o., Santader Bank Polska SA, Schaeffler Polska, ING Bank Śląski SA, Tauron, Bibby Financial Services Sp. z .o.o.
W ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń menedżerskich(w tym także z zakresu zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji), m.in. dla Grupy Eurocash SA (3 edycje szkoleń menedżerskich), NOKIA Kraków, Mondelēz International, Grupy Kapitałowej ENEA, PGNiG).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Każdy uczestnik otrzymuje podręcznik szkoleniowy / workbook w wersji drukowanej oraz elektronicznej (*.pdf).
- Uczestnicy otrzymują także dostęp do e-pigułek wiedzy.
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z tytułu podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia z ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez każdego uczestnika.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi