Zarządzanie procesami i zespołami w sektorze ochrony zdrowia z wykorzystaniem metodyki Lean Management – Poziom Lean Lider
Zarządzanie procesami i zespołami w sektorze ochrony zdrowia z wykorzystaniem metodyki Lean Management – Poziom Lean Lider
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest głównie do osób zatrudnionych na stanowiskach kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla w sektorze ochrony zdrowia oraz oraz zainteresowanych nabyciem zielonych kompetencji związanych z wykorzystaniem zasobów i ochroną środowiska
Warunki, jakie musi spełniać uczestnik szkolenia:
Dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia (kwalifikacja pełna na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji).
Minimum rok doświadczenia w realizacji zadań w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia na stanowisku związanym z zarządzaniem zespołem, z uwzględnieniem różnych form zatrudnienia i współpracy.
Realizacja zadań może zostać potwierdzona świadectwem pracy, zakresem obowiązków, umową określającą zakres zadań, referencjami lub innymi dokumentami jednoznacznie wskazującymi zakres i czas wykonywania zadań.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji27-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do wykorzystywania w specyficznym środowisku opieki zdrowotnej podstawowych narzędzi i metod zarządzania zmianą w zespole, budowania efektywnych zespołów w środowisku ochrony zdrowia, stosowania metod zarządzania wizualnego oraz wdrażania technik zarządzania przez cele, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności energooszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz dbałości o środowisko poprzez ograniczanie i właściwą selekcję odpadów medycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia zasadykomunikacji i zarządzania zmianą w zespołach, z uwzględnieniem specyfiki podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji 1) wymienia zasady komunikacji, z uwzględnieniem struktur organizacyjnych podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) charakteryzuje fazy konfliktu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) omawia fazy zarządzania zmianą | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 4) charakteryzuje zachowania lidera w fazach zarządzania zmianą, z uwzględnieniem potencjalnych obszarów oporu oraz konfliktu, wynikającychze specyfiki struktury zatrudnienia, demografii i organizacji podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Stosuje technikimapowania procesów | Kryteria weryfikacji 1) opracowuje proces blokowy | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) opracowuje diagram przepływu flow chart | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji 3) opracowuje mapę strumienia wartości (Value Stream Map – VSM) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Analizuje pracęzespołów medycznych i administracyjnych w miejscu jej wykonywania | Kryteria weryfikacji 1) stosuje technikę wizyty w procesie gemba walk w zarządzaniu procesami z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania zespołów medycznychi administracyjnych występujących w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) stosuje technikę szkolenia w procesie gemba coaching w zarządzaniu zespołem, z uwzględnieniem specyfiki podmiotów działających w sektorzeochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3) przedstawia wyniki analizy w oparciu o zastosowane techniki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasadystosowania wybranych narzędzi Lean Management, z uwzględnieniem specyfiki podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia i konieczności dostosowania tych narzędzi do specyfik działania wybranych podmiotów sektora (w szczególności podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, szpitala) | Kryteria weryfikacji 1) omawia stosowanie narzędzia technikaprzezbrajania urządzeń i procesów SMED w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) omawia stosowanie programu umiejętności przełożonych w zakresie instruowania podwładnych (Training Within Industry – TWI) w podmiotachdziałających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) omawia stosowanie techniki pracy standaryzowanej w podmiotach działających sektorze ochrony zdrowia, z uwzględnieniem procedurmedycznych | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 4) omawia wykorzystanie systemu ssącego w procesach realizowanych w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 5) omawia system identyfikacji marnotrawstw (patogenów), zarządzania usprawnieniami i monitorowania efektów wdrażanych usprawnień,wykorzystując karty usprawnień oparte o cykl ciągłego doskonalenia Deminga PDCA, w wybranym podmiocie działającym w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 6) omawia zakres, cel i zasady stosowania metody zarządzania 6S w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Opisuje cele, korzyści,warunki i role w standaryzacji procesów w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji 1) opisuje cele, korzyści i warunki stosowania pracy standaryzowanej w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) opisuje role pracowników zespołów medycznych – lekarzy, pielęgniarek, salowych itd. (praca zgodnie z obowiązującymi na stanowisku pracystandardami, udział w przygotowaniu usprawnień, zgłaszanie usprawnień) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) opisuje role pracowników zespołów wsparcia – pracowników administracyjnych, personelu pomocniczego itd. (zgodnie z obowiązującymi nastanowisku pracy standardami, udział w przygotowaniu usprawnień, zgłaszanie usprawnień, ułatwianie pracy zespołom medycznym) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 4) opisuje role liderów zespołów z uwzględnieniem struktur organizacyjnych charakterystycznych dla podmiotów działających w sektorze ochronyzdrowia (zgodnie z obowiązującymi na stanowisku pracy standardami, analizowanie zgłaszanych usprawnień, proponowanie usprawnień, tworzenie warunków do pracy, tworzenie i aktualizacja dokumentacji, szkolenia zespołów, audytowanie stosowania i adekwatności standardów pracy). | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Buduje zaangażowaniezespołu przy wykorzystaniu kontraktów zespołowych | Kryteria weryfikacji 1) charakteryzuje elementy kontraktu zespołowego (cele wynikające z oczekiwań pacjenta, cele wynikające z oczekiwań wybranego podmiotudziałającego w sektorze ochrony zdrowia, wspólne cele z innymi zespołami w danym podmiocie, strukturę formalną funkcjonowania zespołu, odpowiedzialność i kompetencje w zespole, standardy pracy i zasady zachowań w zespole) | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) przygotowuje kontrakt wspólnie z zarządzanym zespołem | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Posługuje się modelemsiatki spotkań komunikacyjnych adekwatnym dla podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji 1) opisuje modelową strukturę i potencjalne różnice siatki spotkań komunikacyjnych w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) opisuje zakres, cel, zasady i różnice prowadzenia spotkań operacyjnych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu działającegow sektorze ochrony zdrowia (medycznych i administracyjnych) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) prowadzi dzienne spotkania operacyjne zgodnie ze strukturą spotkania opartą o wskaźniki, identyfikację problemów, planowanie zadań bieżącychi satysfakcję zespołu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 4) opisuje zakres, cel, zasady i różnice prowadzenia spotkań rozwiązywania problemów w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotudziałającego w sektorze ochrony zdrowia (medycznych i administracyjnych) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 5) prowadzi spotkania, których przedmiotem jest rozwiązywanie problemów zgodnie ze schematem fakty – przyczyny – rozwiązania | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 6) opisuje zakres, cel, zasady prowadzenia spotkań usprawniania procesów w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu działającegow sektorze ochrony zdrowia (medycznych i administracyjnych) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 7) prowadzi spotkania dotyczące usprawnień procesów | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 8) opisuje zakres, cel i zasady prowadzenia okresowych spotkań weryfikujących adekwatność i skuteczność poszczególnych spotkań komunikacyjnychoraz stosowanych wskaźników | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 9) prowadzi okresowe spotkania weryfikacyjne | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Zarządza kompetencjamiw zespole | Kryteria weryfikacji 1) charakteryzuje elementy matrycy kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) przygotowuje matrycę kompetencji oraz związany z nią plan szkoleń dla wybranego zespołu w podmiocie działającym w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) na bieżąco, zgodnie z potrzebami zespołu aktualizuje matrycę kompetencji oraz związany z nią plan szkoleń dla wybranego zespołu w podmiociedziałającym w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Zarządza zespołem przezcele strategiczne i wartości organizacji | Kryteria weryfikacji 1) omawia misję, wizję, cele strategiczne organizacji adekwatne dla podmiotu działającego w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) analizuje związek celów operacyjnych podmiotu działającego w sektorze ochrony zdrowia z jego celami strategicznymi i wartościami | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Zarządza procesem przezcele dostosowane do specyfiki podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji 1) wskazuje czynniki krytyczne procesów realizowanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu działającego w sektorze ochronyzdrowia (medycznych i administracyjnych) | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) określa miary oceny procesów adekwatne dla wskazanych czynników krytycznych | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) opisuje zasady zastosowania wskazanych wcześniej miar oceny procesów w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu działającegow sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Ocenia poziom realizacjicelów organizacji oraz kierunki usprawnień | Kryteria weryfikacji 1) prowadzi okresowe spotkania dotyczące oceny osiąganych wyników | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) analizuje poziom realizacji wyników zgodnie z wcześniej ustalonymi celami (analiza efektów i trendów) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) ocenia poziom i efektywność wdrażanych usprawnień | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Ocenia poziomwykorzystania i adekwatność dla funkcjonowania podmiotu działającego w systemie ochrony zdrowia wybranych elementów Lean Management | Kryteria weryfikacji 1) ocenia efektywność spotkań okresowych (w szczególności dziennych) zgodnie z kartą audytową | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) ocenia efektywność spotkań rozwiązywania problemów zgodnie z kartą audytową | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) ocenia efektywność spotkań doskonalenia procesu zgodnie z kartą audytową | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 4) ocenia funkcjonowanie metody zarządzania 6S zgodnie z kartą audytową | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 5) ocenia adekwatność zestawu wskaźników stosowanych w organizacji zgodnie z kartą audytową | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 6) weryfikuje skuteczność i adekwatność systemu oceny doskonałości Lean w organizacji zgodnie z kartą audytową | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CZAS TRWANIA USŁUGI
- 32 godziny zegarowe zajęć (wykładów, ćwiczeń, weryfikacji zadań domowych) - warsztaty szkoleniowe
- 1,5 godziny zegarowej konsultacji zawartości projektu prezentacji podsumowującej na każdego uczestnika - warsztaty szkoleniowe
- 2 godziny zegarowe test teroretyczny (wspólnie dla całej grupy) - walidacja
- 0,5 godziny zegarowej weryfikacj wyników testu na każdego uczestnika - walidacja
- 1 godzina zegarowa wywiadu ustrukturyzowanego połączego z prezentacją na każdego uczestnika - walidacja
- 0,5 godziny zegarowej ankiety oceny warsztatu (wspólnie dla całej grupy)
Zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
ZAKRES MERYTORYCZNY WARSZTATÓW
Aktywny lider
- Omówienie oczekiwań i obaw uczestników warsztatu
- Formowanie zespołu
- Cechy dobrego zespołu
- Test Hartmana omówienie i ćwiczenia
- Macierz kompetencji
- Kontrakt zespołowy PCR4+
- Tablice zarządzania wizualnego
- Audyt zarządzania wizualnego
- Audyt 6S
- Arkusz A3
- Karta Usprawnień - z uwzględnieniem poprawy efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów, redukcji i właściwej selekcji odpadów medycznych.
- Flow Tracker
- Zarządzanie zmianą
- Wdrażanie zmian
- 8 Etapów wdrażania zmian wg. Kottera
- Techniki Wspierające efektywne zarządzanie czasem
- Gemba Walk
- Gemba Coaching
- 3 poziomy komunikacji
- Efektywność komunikacji
- Konflikt rozumienie i zarządzanie
- Ankiety satysfakcji zespołu - omówienie
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Wskaźniki jako narzędzie lidera
- Weryfikacja zadań domowych
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- Wskaźniki - wprowadzenie
- Wskaźniki wpływu i wyniku
- Zrównoważona karta wyników - wprowadzenie
- Cele strategiczne - z uwzględnieniem poprawy efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów, redukcji i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Cele zespołowe - z uwzględnieniem poprawy efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów, redukcji i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Wskaźniki procesowe - z uwzględnieniem poprawy efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów, redukcji i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Krytyczne czynniki sukcesu
- Definiowanie KPI
- Wyznaczanie celów w oparciu o metodę SMART
- Wizualizacja Wskaźników - ćwiczenia
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Narzędzia zarządzania dla lidera
- Weryfikacja zadań domowych
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- Metoda oceny dojrzałości organizacji wg Hammera - wprowadzenie
- Metoda oceny dojrzałości organizacji wg Hammera - ćwiczenia
- Narzędzia mapowania procesu - wprowadzenie
- Mapa Strumienia Wartości
- SMED
- TWI
- Kontrakt Zespołowy
- Praca Standaryzowana
- System Ssący
- Matryca Kompetencji
- Diagram RASCI
- Karta Usprawnień - z uwzględnieniem poprawy efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów, redukcji i właściwej selekcji odpadów medycznych
- 6S – kontynuacja z poziomu Inspirator
- Tablice do zarzadzania wizualnego – kontynuacja z poziomu Inspirator
- Zasady przygotowania audytu
- CMJ wprowadzenie
- KAIZEN
- LEAN MANGEMENT
- JIT
- TQM
- SIX SIGMA
- TOC
- EFQM
- ISO
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Lider efektywnego zespołu
- Weryfikacja zadań domowych
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- Weryfikacja zadań domowych
- Siatka spotkań - wprowadzenie
- Siatka spotkań – analiza przypadku
- Siatka spotkań – ćwiczenia
- Spotkania dzienne jak zacząć – analiza przypadku
- Spotkania przy tablicy - model
- Spotkania przy tablicy – ocena spotkania
- Tablica odpraw - projektowanie
- Zasady prowadzenia efektywnych spotkań
- Spotkania przy tablicy - symulacja
- Poziomy dojrzałości spotkań
- Arkusz audytowy
- Informacja zwrotna dla prowadzącego spotkanie
- Narzędzie do zarządzania zmianami – EXCEL
- Narzędzie do zarządzania zmianami – ćwiczenie
- Narzędzie do zarządzania zmianami – TEAMS
- Zaawansowane aplikacje do zarządzania zmianami - przykład
- Oczekiwania i obawy uczestników – refleksja po zakończonym cyklu
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Uczestnicy pracują w grupach 2-3 osobowych, wykonując wspólnie zadania i ćwiczenia.
Po zajęciach uczestniczy otrzymują do realizacji zadania domowe, w ramach których:
1. wykonują zadania związane z praktycznym wykorzystaniem wiedzy i narzędzi poznanych podczas warsztatów
2. dokumentują wdrażone usprawnienia w swoim miejscu pracy
3. dokumentują wykorzystanie w praktyce poznanych narzędzi
4. przygotowują prezentacje podsumowujące (wg otrzymanego wzorca) zawierające elementy z pkt. 1-3
WALIDACJA
Weryfikacja (walidacja) efektów kształcenia składa się z części teoretycznej, po której następuje część praktyczna.
Część teoretyczna polega na przeprowadzeniu testu teoretycznego przy użyciu aplikacji komputerowej - Google Forms. W czasie wypełniania testu osoba walidująca będzie połączona z uczestikami zdalnie za pomocą Microsoft Teams.
Część praktyczna składa się z:
1) Analizy prezentacji, filmów lub zdjęć dokumentujących zaistnienie walidowanych zdarzeń lub czynności – w celu zweryfikowania umiejętności osoby przystępującej do walidacji w zakresie organizacji spotkań operacyjnych i spotkań analizy procesu oraz wdrażania usprawnień (komunikacja);
2) Analizy przedstawionych wdrażanych usprawnień (udokumentowany stan przed i po wdrożeniu usprawnienia, w szczególności zdjęcia, filmy, dokumenty) w formie prezentacji multimedialnej, z wykorzystaniem dedykowanych, wystandaryzowanych formularzy opisujących prezentowane usprawnienie – w celu zweryfikowania umiejętności osoby przystępującej do walidacji w zakresie zapewnienia warunków organizacyjno-formalnych, pozwalających na identyfikowanie i zbieranie informacji o występujących w procesie problemach, zbierania i analizy faktów oraz generowania i wdrażania pomysłów usprawniania procesu;
3) Analzy uzasadnienia merytorycznego i ekonomicznego proponowanych lub wdrażanych usprawnień (wywiad ustrukturyzowany) – w celu zweryfikowania umiejętności osoby przystępującej do walidacji w zakresie oceny usprawnień zgłaszanych przez podwładnych oraz wsparcia podwładnych w zapewnieniu jakości i kompletności informacji niezbędnych do przygotowania uzasadnienia;
4) Fakultatywnej dyskusji z zaproszonymi gośćmi. W części praktycznej jest możliwe zaproszenie przez osobę przystępującą do walidacji gości i zadawanie przez nich tej osobie pytań dotyczących istoty wdrażanego usprawnienia oraz korzyści wynikających z jego wdrożenia. Gośćmi powinny być osoby zarządzające komórkami organizacyjnymi, w których dane usprawnienie przyniosło lub powinno przynieść wymierne korzyści, oraz osoby odpowiedzialne w organizacji za rozwój lub zapewnienie jakości (w szczególności przełożeni, osoby z kierownictwa podmiotu, szefowie komórek jakości). Liczba i dane personalne zaproszonych gości muszą zostać przed rozpoczęciem walidacji zaakceptowane przez Organizatora w celu zapewnienia warunków do przeprowadzenia walidacji.
Warunkiem dopuszczenia do części praktycznej jest wynik testu na poziomie min. 65%.
Elementy ocenione negatywnie w teście teoretycznym będą weryfikowane podczas sesji praktycznej.
Warunkiem zaliczenia części praktycznej i pozytywnego zakończenia walidacji jest potwierdzenie 100% efektów uczenia w formie prezentacji i wywiadu ustrukturyzowanego.
Po zakończeniu warsztatu uczestnicy zobowiazani są do wypełnienia ankiet oceny warsztatu.
CERTYFIKACJA
Pozytywny wynik walidacji uprawnia do otrzymania certyfikatu potwierdzającego uzyskanie kompetencji. Wystawcą certyfikatu jest Lean w medycynie sp. z o.o.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Budowanie zespołu i zarządzanie zmianą | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 GEMBA COACHING i KOMUNIKACJA W ZESPOLE | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Kaskadowanie celów | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Wskaźniki w procesie | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Narzędzia zarządzania procesem | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Narzędzia zarządzania zespołem | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Siatka spotkań i spotkania dzienne | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Audyty spotkań i zarządzanie efektami zmian w organizacji | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Konsultacje indywidualne | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Konsultacje indywidualne | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Test teoretyczny - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Test teoretyczny analiza wyników testu teoretycznego - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Prezentacje podsumowujące GR I - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Ocena warsztatu i certyfikacja Gr. I | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Prezentacje podsumowujące GR II - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Ocena warsztatu i certyfikacja Gr II | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 765,00 PLN
- Koszt usługi netto5 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto150,33 PLN
- Koszt godziny netto122,22 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Koczor
Jest ekspertem oraz coachem specjalizującym się w zagadnieniach z obszaru przywództwa i metodyki Lean w ochronie zdrowia. Prowadzi warsztaty rozwoju dla managerów podmiotów medycznych.
Wykładowca na studiach MBA w Ochronie Zdrowia oraz Zarządzaniu promocją zdrowia i profilaktyką chorób Health Promotion & Prevention Managery na Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz w ramach własnego projektu cyklu wykładów dla Izb Pielęgniarek i Położnych w Polsce w temacie nowoczesnych metod zarządzania w ochronie zdrowia.
Autor książki „Lean w medycynie” oraz licznych publikacji. Inicjator, organizator oraz prelegent na cyklicznej konferencji „Jakość i lean w medycynie”.
Posiada udokumentowane ponad 1000h szkoleniowych i warsztatowych w podmiotach medycznych dla ponad 500 osób od 2020.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują:
1 Materiały szkoleniowe (najważniejsze informacje z danego kursu w postaci w postaci kilku kartek A4 oraz wyciąg z prezentacji w formacie pdf)
2. Materiały warsztatowe wspomagające przygotowanie się do części prezentacyjnej w formatach pdf, xlsx lub pptx
3. Wzorzec prezentacji podsumowującej w formacie pptx
Warunki uczestnictwa
Usługa skierowana jest do osób z sektora ochrony zdrowia.
Warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji
Dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia (kwalifikacja pełna na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji).
Minimum rok doświadczenia w realizacji zadań w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia na stanowisku związanym z zarządzaniem zespołem, z uwzględnieniem różnych form zatrudnienia i współpracy.
Realizacja zadań może zostać potwierdzona świadectwem pracy, zakresem obowiązków, umową określającą zakres zadań, referencjami lub innymi dokumentami jednoznacznie wskazującymi zakres i czas wykonywania zadań.
Informacje dodatkowe
W trakcie warsztów przewidziane są krótkie przerwy zgodnie z potrzebami uczestników.
Uczestnicy zobowiązani są do wypełnienia ankiety ewaluacyjnej usługi.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Kwalifikacja lub kompetencja związana z zieloną transformacją.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym zostanie zrealizowana za pośrednictwem platformy Teams. Każdy uczestnik przed rozpoczęciem usługi otrzyma link, który będzie ważny aż do zakończenia usługi. Dodatkowo każdy uczestnik otrzyma link do wypełnienia testu online, który jest częścią walidacji.
Do szkolenia można dołączyć przez przeglądarkę lub aplikację. Nie jest wymagane logowanie ani instalowanie aplikacji, wystarczy dostęp przez przeglądarkę. Instrukcja dołączania przez przeglądarkę:
https://support.microsoft.com/pl-pl/office/do%C5%82%C4%85czanie-do-spotkania-bez-konta-w-aplikacji-microsoft-teams-c6efc38f-4e03-4e79-b28f-e65a4c039508.
W razie problemów z dołączeniem do szkolenia lub aktywnym udziałem, prosimy o kontakt z osobą wskazaną w karcie usługi jako osoba do kontaktu.
Wymagania sprzętowe w przypadku komputera z systemem Windows:
- Procesor dwurdzeniowy min. 1.1 GHz
- 4 GB RAM
- Min. 3 GB miejsca wolnego na dysku twardym
- Ekran w rozdzielczości 1024 x 768
- Karta graficzna: z DirectX 9 lub kolejne
- System operacyjny: Windows 11, Windows 10 (z wyłączeniem aplikacji Windows 10 LTSC for Teams desktop), Windows 10 on ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2.
- Sprawna kamera internetowa i głośniki – wystarczą wbudowane w laptop
Wymagania sprzętowe w przypadku komputera z systemem Mac:
- Procesor Intel Core Duo
- 4 GB RAM
- Min. 1,5 GB miejsca wolnego na dysku twardym
- Ekran w rozdzielczości 1200 x 800 lub lepszej
- System operacyjny: 1 z 3 ostatnich wersji systemu
- Sprawna kamera internetowa i głośniki – wystarczą wbudowane w laptop
Wymagania dla urządzeń mobilnych: wspierane są 2 ostatnie wersje systemu Mac i 4 ostatnie wersje systemu Android.
Wymagania łącza sieciowego: zalecana przepustowość to 2,5 Mb/s upload i download.
Test zostanie przeprowadzony za pomocą Google Forms, każdy z uczestników otrzyma link do testu. Do wypełnienia testu potrzebny jest dostęp do przeglądarki internetowej, wymogi techniczne jak powyżej do Teams.
Nie jest wymagane instalowanie żadnych aplikacji w celu wzięcia udziału w usłudze.