Doradztwo zawodowe - studia podyplomowe - Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I.
Doradztwo zawodowe - studia podyplomowe - Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci dowolnego kierunku studiów wyższych (I lub II stopnia, jednolitych magisterskich).
Usługa skierowana jest również do uczestników projektu "Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I".
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy i umiejętności opisywania zjawisk i procesów wpływających na prowadzoną przez niego działalność doradczą; Zdobycie wiedzy w zakresie prawnych uwarunkowań działaln. doradcy zawodowego; Zdobycie wiedzy na temat etapów procesu doradczego; Nabycie umiejętn. realizacji zadań doradcy zaw. oraz stosowania różnych form aktywizacji zawodowej, w tym osób z niepełnospr. i zagr. wyklucz. społecznym; Kształt. świadom. konieczności podejmowania dalszego kształceniaEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Student posiada wiedzę na temat: a) metodyki wykonywania zadań zawodowych − norm, procedur, narzędzi i środków oraz dobrych praktyk stosowanych w działalności doradcy zawodowego; b) rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym pod kątem wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej; c) procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłóceń; d) technologii informacyjnych stosowanych w działalności doradcy zawodowego; e) specyfiki funkcjonowania osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób z niepełnosprawnością; f) organizacyjnych i prawnych podstaw prowadzenia działalności doradcy zawodowego; g) etyki w pracy doradcy zawodowego; | Kryteria weryfikacji Słuchacz zna i rozumie:-podst.pojęcia,definicje i klasyfikacje związane z doradztwem zawod. -wybrane zagadn.dot. rozwoju człowieka,w szczeg.w aspekcie psycholog.,społ. i ekonom. -prawne,etyczne,org.i ekonom.uwarunkowania działalności doradcy zawodowego; -zasady funkcj.rynku pracy oraz metody poruszania się po nim,w tym metody efekt.poszukiwania pracy przez osoby z niepełnospr.i zagroż.wykluczeniem społ. -zasady prowadz. procesu doradczego -teorie rozwoju zawod.i zaint. zawodowych oraz procesów wypływ.na projekt.kariery zawodowej -metody i narzędzia przeciwdz.niekorzystnym zjawiskom mogącym mieć miejsce w trakcie wyk.zadań zawodowych -stand. pracy doradczej z osobą niepełnospr.i zagr.wyklucz.społ -cele i zad.poradnictwa edu-zawod. dla młodzieży -uwarunk.prawne i etyczne doradztwa zawod. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności Student:a) potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu doradztwa zawodowego w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych; b) potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością doradczą, korzystając z różnych źródeł informacji i nowoczesnych technologii; c) posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami w różnym wieku, pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, psychicznej i fizycznej; d) potrafi ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań doradcy; e) potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań doradcy oraz wykorzystywać nowoczesne technologie w pracy doradcy zawodowego; f) potrafi stosować różne metody aktywizacji zawodowej, w tym wobec osób z niepełnosprawnością i zagrożonych wykluczeniem społecznym; g) potrafi dostosowywać metody i narzędzia stosowane w pracy doradczej do potrzeb, możliwości oraz indywidualnych cech osób, a także zmian zachodzących w świecie; h) potrafi posługiwać się zasadami i normami prawnymi w wykonywanej działalności; i) potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań doradczych; posiada umiejętność współpracy z innymi osobami i instytucjami; j) potrafi analizować własne działania i wskazywać obszary wymagające modyfikacji; k) potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne; | Kryteria weryfikacji Słuchacz potrafi: -wykorzyst. wiedzę teoret.do analiz.zjawisk i procesów społ.wpływ.na wykonywaną przez niego działalność -wykorzyst.wiedzę o char.naukowym do identyf.i rozwiązywania problemów -posługiwać się metodami i narzędziami diagnost.w pracy doradczej, w tym z osobami z niepełnospr.i zagr. wykluczeniem społ. -przeprow.proces doradczy, w tym dla osób z niepełnospr.oraz zagr.wykluczeniem społ. -stos.różne metody i narzędzia służące aktywiz.zawod., w tym wobec osób z niepełnospr. oraz zagr.wykluczeniem społ. -porozum.się przy użyciu różnych technik komunik. z klientami, specj.w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego -dobrać prawidł.sposób rozwiąz. problemu oraz stos.właściwe środki i metody pracy w celu efekt.wyk. zadań zawodowych -stosować przepisy prawa dot. doradztwa zawod. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych Student:a) ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań doradczych; b) jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli doradcy zawodowego; c) ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań doradczych w stosunku do osób z niepełnosprawnością i zagrożonych wykluczeniem społecznym; d) ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka; e) odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, przestrzegając zasad etycznych doradcy zawodowego. | Kryteria weryfikacji Słuchacz jest gotów do: -krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności -uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów zawodowych oraz zasięgania opinii ekspertów -myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy -odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej -przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program studiów:
1. Diagnoza w doradztwie zawodowym
2. Warsztat pracy doradcy zawodowego
3. Aktywizacja społeczna i zawodowa osób defaworyzowanych
4. Komunikacja interpersonalna w poradnictwie zawodowym
5. Praca doradcza z osobą niepełnosprawną
6. Uwarunkowania prawne i etyczne doradztwa zawodowego
7. Podstawy psychologii pracy
8. Zawodoznawstwo
9. Rynek pracy i wsparcie doradcze w procesie poszukiwania pracy
10. Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla młodzieży
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,80 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,80 PLN
- Koszt osobogodziny brutto28,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto28,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Marek Nocoń, prof. WSTiE
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej oraz testy online dostępne na dedykowanej dla uczestników platformie e-learningowej.
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia wyższe (I lub II stopnia, jednolite magisterskie) dowolnego kierunku.
Warunkiem koniecznym jest podpisanie umowy z WSTiE o świadczenie usługi edukacyjnej.
Informacje dodatkowe
Liczba godzin usługi podana jest w godzinach dydaktycznych (1h dydakt. = 45 minut)
160h dydaktycznych = 120h zegarowych.
W cenę usługi wliczono opłatę wpisową w wysokości 300 zł.
Zaakceptowano regulamin projektu "Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I" dla Instytucji Szkoleniowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna
2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s )
przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox
słuchawki lub dobrej jakości głośniki
mikrofon
zalecane: kamera (w przypadku komputerów stacjonarnych)
spokojne miejsce, odizolowane od zewnętrznych czynników rozpraszających