Umowy handlowe - warsztaty. Prawne aspekty zawierania umów w obrocie gospodarczym
Umowy handlowe - warsztaty. Prawne aspekty zawierania umów w obrocie gospodarczym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo handlowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest to pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż lub zakupy w przedsiębiorstwie, za negocjowanie i zawieranie kontraktów handlowych oraz sporządzanie treści umów.
Wiedza wstępna oraz doświadczenie nie są wymagane.
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PEŁNĄ OFERTĄ SZKOLEŃ Z OBSZARU: Umowy, reklamacje, sprzedaż, zakupy, wszystkie szkolenia mają możliwość dofinansowania: https://www.jgt.pl/szkolenia-otwarte,umowy-sprzedaz-zakupy.html
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji02-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Umowy handlowe - warsztaty. Prawne aspekty zawierania umów w obrocie gospodarczym" przygotowuje do samodzielnego i skutecznego zawierania umów handlowych poprzez rozwinięcie umiejętności w zakresie analizy prawnej, badania wiarygodności kontrahentów oraz stosowania odpowiednich zabezpieczeń kontraktowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i stosuje podstawowe pojęcia z prawa gospodarczego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje kluczowe pojęcia z zakresu prawa gospodarczego, takie jak "umowa", "pełnomocnictwo", "prokura", "odpowiedzialność cywilna"; opisuje różnice między poszczególnymi rodzajami umów handlowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Badanie wiarygodności klienta
• KRS (Rejestr Przedsiębiorców, Rejestr Dłużników Niewypłacalnych), odpis z KRS jako "dowód osobisty" przedsiębiorcy – analiza aktualnych i pełnych odpisów poszczególnych kategorii przedsiębiorców pod kątem ich sytuacji majątkowej, ciążących na nich zobowiązań, osób uprawnionych do ich reprezentowania (PRACA Z DOKUMENTAMI)
• Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – analiza wpisu do CEIDG (na co należy zwrócić uwagę "prześwietlając" przedsiębiorcę wpisanego do CEIDG (PRACA Z DOKUMENTAMI)
• BIG (Biuro Informacji Gospodarczej) – przedstawienie zasad, na jakich funkcjonują BIG-i oraz analiza informacji, jakie przedsiębiorca może uzyskać z BIG-u i sposoby ich pozyskania
2. Analiza odpowiedzialności za zaciągnięte zobowiązania umowne poszczególnych spółek prawa handlowego, wspólników spółek cywilnych i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na zasadzie wpisu do CEIDG
• odpowiedzialność spółek
• odpowiedzialność wspólników spółek
• odpowiedzialność osób reprezentujących spółki (członków zarządu)
• odpowiedzialność pełnomocników i prokurentów (czy pełnomocnicy i prokurenci odpowiadają za umowy, które zawierają w imieniu przedsiębiorcy)
• przedstawienie zasad odpowiedzialności, ze wskazaniem kroków prawnych możliwych do podjęcia w celu wyegzekwowania należności
3. Sposoby zawierania umów – oferta, przetarg, aukcja, negocjacje. Konsekwencje prawne złożenia oferty zawarcia umowy. Ustalenie momentu i miejsca zawarcia umowy
4. Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych przedsiębiorców (w tym spółek prawa handlowego)
• rodzaje pełnomocnictw, analiza ich treści i możliwości ich wykorzystania, przygotowanie prawidłowego pełnomocnictwa
• prokura: rodzaje prokury i jej zakres, odpowiedzialność prokurenta wobec kontrahentów za podejmowane czynności
• ĆWICZENIE: Uczestnicy poznają zasady prawidłowego przygotowania komparycji umów gospodarczych w odniesieniu do poszczególnych kategorii przedsiębiorców a następnie przygotowują komparycje takich umów
5. Konsekwencje zawarcia umowy z osobą do tego nieupoważnioną (brak umocowania, przekroczenie zakresu umocowania, dokonanie czynności po wygaśnięciu umocowania). Jakie kroki należy podjąć, aby sanować umowę albo od niej odstąpić
6. Zawarcie umowy z przedsiębiorcą pozostającym w związku małżeńskim; jakich dokumentów należy żądać od takiego przedsiębiorcy, aby należycie zabezpieczyć swoją pozycję przy zawieraniu umowy z takim przedsiębiorcą
7. Swoboda umów gospodarczych. Zawarcie umowy gospodarczej. Wzorce umowne. Umowa przedwstępna
8. Forma czynności prawnych: omówienie form, w jakich mogą być zawierane umowy w obrocie gospodarczym ze wskazaniem skutków niezachowania tych form
9. Cena. Wynagrodzenie. Zasady rozliczeń. Zadatek a zaliczka. Terminy zapłaty w transakcjach handlowych. Waloryzacja
10. Podstawowe elementy umowy w obrocie gospodarczym. Klauzule umowne. Formy zabezpieczania umów podpisywanych z kontrahentami
• kara umowna
• gwarancja bankowa
• gwarancja ubezpieczeniowa
• ubezpieczenie
• dobrowolne poddanie się egzekucji
• poręczenie
• klauzula umownego prawa odstąpienia
• wykonanie zastępcze
• klauzula dotycząca podwykonawców
• klauzula poufności
• zapis na sąd polubowny
• klauzula prorogacyjna
• inne
11. Podstawowe elementy umowy i klauzule umowne (PRACA Z DOKUMENTAMI)
12. Jednostronne rozwiązanie umowy
• wypowiedzenie a odstąpienie, rozliczenie między stronami w przypadku odstąpienia lub wypowiedzenia, możliwości modyfikacji, ćwiczenia w redakcji postanowień umowy
• dopuszczalność wprowadzenia do treści umowy w chwili jej zawarcia prawa do jednostronnego rozwiązania umowy, jednostronne rozwiązanie umowy w przypadku jej niewykonania
• zastrzeżenie prawa do zlecenia wykonania umowy innemu przedsiębiorcy
13. Zasady aneksowania umów (PRACA Z DOKUMENTAMI), zakres aneksowania, zasady prawidłowego przygotowania aneksu do umowy, forma wymagana przy aneksowaniu umowy
14. Omówienie najczęściej występujących błędów przy przygotowywaniu i sporządzaniu umów
15. Gwarancja jakości i rękojmia za wady. Odpowiedzialność odszkodowawcza. Dochodzenie i przedawnienie roszczeń wynikających z umowy
16. Odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto152,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto124,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wykładowca szkolenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja w wersji elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa sie na platformie ZOOM. Niezbędnymi wymagami sprzętowymi jest komputer z dostępem do internetu. Minimalna prędkość łącz sieciowego to 512 KB/sek. Nie jest konieczna instalacja na komputerze specjalnego oprogtamowania - wystarczy aktualna wersja przegląrki Google Chrome bądź Mozilla Firefox. Linki do połączenia na szkolenie są ważne jedynie w czasie jego trwania.
Pozostałe wymagania:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.