Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest przeznaczony dla osób chcących pełnić funkcję instruktora praktycznej nauki zawodu, które nie posiadają kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie przez uczestników kursu wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki niezbędnej do wykonywania zadań instruktora praktycznej nauki zawoduEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą związaną z zakresem i zadaniami pedagogiki pracy | Kryteria weryfikacji określa zakres i zadania pedagogiki pracy;opisuje przedmiot kształcenia i wychowania przedzawodowego, prozawodowego i zawodowego i ich rolę dla przygotowania pedagogicznego instruktorów praktycznej nauki zawodu; określa funkcje doradztwa zawodowego; wskazuje możliwości dla dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą aktów prawnych regulujących zasady rozwiazywania problemów pedagogicznych oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego oraz typów szkół | Kryteria weryfikacji identyfikuje ustawowe zadania nauczyciela w zakresie dydaktyki opieki i wychowania,opisuje funkcje klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, określa typy szkół prowadzących kształcenie zawodowe i innych form kształcenia zawodowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą podstaw prawnych organizowania praktycznej nauki zawodu oraz zatrudniania młodocianych | Kryteria weryfikacji opisuje zasady organizacji praktycznej nauki zawodu,wskazuje zadania instruktora praktycznej nauki zawodu, określa zasady zatrudniania młodocianych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą instruktora praktycznej nauki zawodu w systemie edukacji | Kryteria weryfikacji opisuje sylwetkę zawodową instruktora praktycznej nauki zawodu,wskazuje zakres odpowiedzialności instruktora praktycznej nauki zawodu, formułuje kodeks etyczny instruktora praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą okresów rozwojowych człowieka a możliwościami i potrzebami w zakresie uczenia się | Kryteria weryfikacji wskazuje okresy rozwojowe człowieka, w których może zdobyć zawód lub przekwalifikowywać się,określa potrzeby i możliwości osoby uczącej się w zakresie uczenia się w różnych okresach rozwojowych, określa sposoby wsparcia uczenia się w różnych okresach rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą stresu w edukacji | Kryteria weryfikacji definiuje stres,ocenia sytuację stresową, dobiera sposób pokierowania sytuacją stresową dla osiągnięcia oczekiwanego efektu w pracy z osobą uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą konfliktu | Kryteria weryfikacji definiuje konflikt,określa źródło konfliktu, wskazuje przykładowe zasady zarządzania konfliktem w pracy z osobą uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje możliwości i potrzeb osoby uczącej się | Kryteria weryfikacji przeprowadza obserwację osoby uczącej się w celu zdiagnozowania jej możliwości i potrzeb,formułuje wnioski z obserwacji do planowania pracy z osobą uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Motywuje osobę uczącą się do nauki | Kryteria weryfikacji wskazuje sposoby motywowania osoby uczącej się do podejmowania i realizowania zadań praktycznej nauki zawodu,określa znaczenie reguł, ustaleń i umów w motywowaniu, określa i ocenia znaczenie kary i nagrody w motywowaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą przedmiotu i zadań metodyki kształcenia zawodowego | Kryteria weryfikacji określa przedmiot i zadania metodyki kształcenie zawodowego,wskazuje zakres zadań dla metodyki praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą podstaw programowych kształcenia w zawodach | Kryteria weryfikacji określa funkcje podstaw programowych kształcenia w zawodach,wskazuje elementy składające się na strukturę podstawy programowej kształcenia w danym zawodzie w kontekście planowania praktycznej nauki zawodu, zinterpretuje wybrane elementy podstawy programowej kształcenia w danym zawodzie w kontekście realizacji praktycznej nauki zawodu, określa powiązania podstawy programowej w danym zawodzie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla kształtowania kompetencji kluczowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad nauczania - uczenia się | Kryteria weryfikacji interpretuje zasady realizowane przez nauczyciela (poglądowości, samodzielności, wiązania teorii z praktyką, przystępności),interpretuje zasady realizowane przez uczącego się (świadomości i doniosłości, wykorzystywania doświadczeń, wzorca), wskazuje przykładowe sposoby wykorzystania zasad nauczania w realizacji zadań praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą celów kształcenia w edukacji, ich klasyfikacji i relacji między wymaganiami programowymi | Kryteria weryfikacji definiuje cel w edukacji,klasyfikuje cele w edukacji, formułuje przykładowe cele kształcenia dla wskazanego zawodu na podstawie podstawy programowej, formułuje cel kształcenia jako wymaganie programowe, stosuje zasady operacjonalizacji celów w wybranym zawodzie dla warunków realizacji praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą materiału nauczania | Kryteria weryfikacji opisuje zasady formułowania tematyki zajęć edukacyjnych – dobierania materiału nauczania,ustala znaczenie tematu zajęć edukacyjnych, formułuje przykładowe tematy zajęć edukacyjnych w pracy zadaniowej osób uczących się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą wyposażenia technodydaktycznego oraz stanowiska pracy jako stanowiska szkoleniowego | Kryteria weryfikacji określa znaczenie mediów i środków dydaktycznych w edukacji,planuje wyposażenie i organizację stanowiska pracy dla celów edukacyjnych, dobiera wyposażenie do wykonania zadania na stanowisku pracy, wskazuje znaczenie zasad bhp w pracy na stanowisku pracy, ocenia wyposażenie przykładowego stanowiska pracy dla celów szkoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje zadania do wykonywania przez osobę uczącą się | Kryteria weryfikacji wyodrębnia, w oparciu o podstawę programową kształcenia w wybranym zawodzie, przykładowe zadania do samodzielnego wykonania przez osobę uczącą się,wyodrębnia, w oparciu o podstawę programową kształcenia w wybranym zawodzie, przykładowe zadania do wykonania przez osobę uczącą się w grupie (we współpracy) z innymi osobami, formułuje polecenia do wykonania przykładowych zadań, dobiera miejsce, sprzęt i inne materiały do wykonania zadania, wskazuje zasady kontroli (w tym samokontroli) podczas wykonywania przykładowego zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą metod i form pracy w kształceniu praktycznym | Kryteria weryfikacji opisuje przebieg przykładowych zajęć praktycznych,charakteryzuje przykładowe metody stosowane w kształceniu praktycznym, dobiera metodę kształcenia do tematyki zajęć, możliwości organizacyjnych, czasu przewidzianego na realizację i przewidywanych możliwości osoby uczącej się, planuje realizację zajęć z zastosowaniem wybranych metod, opisuje techniki pracy stosowane w praktycznej nauce zawodu, dobiera technikę pracy do zastosowanej metody, tematyki i oczekiwanego efektu wykonania zadania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się planuje zajęcia praktycznej nauki zawodu i planuje dzień pracy | Kryteria weryfikacji opisuje strukturę scenariusza zajęć edukacyjnych,projektuje scenariusz dla wybranych zajęć praktycznych, projektuje scenariusz dla dnia pracy młodocianego pracownika odbywającego naukę zawodu w zakładzie pracy, opracowuje materiały niezbędne do zrealizowania zajęć zgodnie z zaprojektowanym scenariuszem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą instrukcji stanowiskowej | Kryteria weryfikacji określa funkcje instrukcji stanowiskowej,projektuje instrukcję dla przykładowego stanowiska pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą karty pracy (arkusza roboczego) w organizacji praktycznej nauki zawodu | Kryteria weryfikacji określa rolę karty pracy (arkusza roboczego) w organizacji praktycznej nauki zawodu,projektuje przykładową kartę pracy (arkusz roboczy) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą oceniania w realizacji praktycznej nauki zawodu, metod sprawdzania wiedzy i umiejętności, kryteriów oceniania oraz informacji zwrotna w ocenianiu | Kryteria weryfikacji określa formalne wymagania dla oceniania szkolnego i oceniania w kształceniu ustawicznym,opisuje metody sprawdzania wiedzy i umiejętności w praktycznej nauce zawodu, określa rolę kryteriów oceniania, formułuje informację zwrotną dla przykładowej sytuacji oceniania, stosuje ocenę szkolną w odniesieniu do przykładowej sytuacji, odpowiedniego wymagania programowego i szkolnych zasad oceniania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą listy kontrolnej we wspieraniu wykonania zadania i samoocenianiu | Kryteria weryfikacji analizuje przykładową listę kontrolną,projektuje listę kontrolną do wybranego zadania realizowanego przez osobę uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą programu nauczania zawodu | Kryteria weryfikacji określa funkcje programu nauczania zawodu,formułuje przykładowe postanowienia dla poszczególnych elementów programu nauczania zawodu w odniesieniu do praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Modyfikuje przykładowy program nauczania zawodu | Kryteria weryfikacji określa zasady modyfikacji programu nauczania zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się : Posługuje się wiedzą dotyczącą egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie / egzaminu zawodowego oraz egzaminu czeladniczego | Kryteria weryfikacji analizuje procedury egzaminacyjne egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie/egzaminu zawodowego,analizuje zadania egzaminacyjne z informatora o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie/egzaminie zawodowym, określa wymagania dla zdania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie/egzaminu zawodowego, określa zasady przeprowadzania egzaminu czeladniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęZakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoZakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Podstawy pedagogiki ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki pracy – 5 godzin
Elementy psychologii w komunikacji i relacjach „instruktor – osoba ucząca się” – 8 godzin
Metodyka praktycznej nauki zawodu – 27 godzin
Umiejętności dydaktyczne – 8 godzin
Godzina lekcyjna zajęć wynosi 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto19,79 PLN
- Koszt osobogodziny netto19,79 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- autorskie materiały wykładowców
Warunki uczestnictwa
KAnna andydaci na kurs powinni posiadać:
tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym, i co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie oraz wykształcenie średnie
lub
wykształcenie wyższe na kierunku odpowiednim dla zawodu, którego będą nauczać, oraz co najmniej dwuletni staż pracy w zawodzie,
lub
tytuł mistrza w zawodzie
lub
tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym do zawodu, którego będą nauczać i co najmniej sześcioletni staż pracy w zawodzie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami