First Time Manager - Delegowanie zadań i odpowiedzialności
First Time Manager - Delegowanie zadań i odpowiedzialności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
Grupą docelową są:- właściciele firm,
- osoby zarządzające,
- pracownicy zajmujący stanowiska menedżerskie/kierownicze
- osoby przewidziane do awansu na stanowiska menedżerskie/kierownicze
- specjaliści.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji06-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "FTM - Delegowania zadań i odpowiedzialności" ma na celu rozwój umiejętności i wiedzy uczestników w zakresie efektywnego delegowania, rozpoznawania poziomu dojrzałości poszczególnych członków zespołu. Głównym celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznych narzędzi w zakresie delegowania, komunikacji z podwładnymi, monitorowania postępów w realizacji zadań, które pomogą im efektywnie zarządzać zespołami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nabycie wiedzy i umiejętności identyfikowania zadań, które menedżer powinien wykonywać samodzielnie, a które może delegować. | Kryteria weryfikacji Uczestnik w teście teoretycznym poprawnie określi przynajmniej 80% zadań do delegowania i wykonywania samodzielnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy na temat narzędzia do priorytetyzacji zadań - Macierz Eisenhowera. | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie umiał zastosować Macierz Eisenhowera do priorytetyzacji zadań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Nabycie wiedzy na temat etapów procesu delegowania zadań i odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie potrafił zaplanować proces delegowania zadań zgodnie z poznanym modelem delegowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie umiejętność przekazywania odpowiedzialność pracownikom. | Kryteria weryfikacji Uczestnik w teście teoretycznym poprawnie odpowie na przynajmniej 80% pytań dotyczących przejmowania odpowiedzialności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy i umiejętności dopasowywania delegowanych zadań do poziomu dojrzałości pracownika. | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie umiał rozpoznać poziom doświadczenia i motywacji pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie potrafił dostosować delegowane zadanie do poziomu rozwoju i motywacji pracownika. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy na temat czynników różnicujących firmy wybitne od przeciętnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik w ćwiczeniu praktycznym poprawnie zidentyfikuje 80% czynników Gallupa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Nabycie wiedzy na temat modelu motywacji 3.0 | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie umiał wykorzystać model motywacji 3.0 w codziennej pracy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Nabycie umiejętności prowadzenia rozmów o postępach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik w symulacji poprawnie przeprowadzi rozmowę o postępach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Nabycie umiejętności przygotowywania planu rozmowy zgodnie z poznanymi zasadami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie umiał stosować model rozmowy o postępach. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Metodologia podczas szkolenia:
Stosujemy zasadę 80:20
- 20% mini-wykładów służących jako wprowadzenie do poszczególnych bloków tematycznych
- 80% praktycznych warsztatów, a podczas nich:
- ćwiczenia indywidualne (np. związane ze zmianą postawy),
- odgrywanie ról, metody Dramy (np. rozmowa z podwładnym),
- praca w grupach (np. wypracowanie rozwiązań, najlepsze praktyki),
- testy,
- gry.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Wstęp i test wiedzy
- Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Poznanie oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Pre-test wiedzy na temat ról menedżerskich, sposobów stawiania, komunikowania i egzekwowania zadań.
Moduł 2. Plany i realizacja. Co powinienem/powinnam sam/a wykonywać, a co delegować?
- Wspólna dyskusja – jakie zadania menedżer może delegować, a których nie powinien/powinna.
- Macierz Eisenhowera – jakie typy typy zadań delegować, by jednocześnie dbać o rozwój pracownika, mając czas na wdrożenie i monitorowanie.
Moduł 3. Gra "Delegowanie w 7 krokach"
- Uporządkowanie procesu delegowania
- Wspólna dyskucja i wnioski
Moduł 4. Przejmowanie odpowiedzialności
- Krótki wykład o przejmowaniu odpowiedzialności przez pracownika i sprawdzaniu tej odpowiedzialności na różnych etapach
Moduł 5. Delegowanie dopasowane do doświadczenia i motywacji podwładnego
- Karty ról - pracownicy na różnym poziomie rozwoju. Jak delegujesz zadanie każdemu z nich?
Moduł 6. 12 czynników Gallupa i motywacja 3.0
- Czynniki różnicujące firmy wybitne od przeciętnych.
- Prezentacja modelu motywacja 3.0 – autonomia, sens, mistrzostwo – które z elementów badania Gallupa przekładają się na te czynniki motywacji?
- Jak te czynniki przekładają się na wzmacnianie odpowiedzialności pracowników.
- Praca w grupach – jakie JA osobiście mogę podejmować działania by wzmacniać autonomię, sens, mistrzostwo?
- Mój kalendarz – każdy wybiera czynniki, o które może zadbać codziennie, raz w tygodniu, raz na kwartał...
Moduł 7. Rozmowy o postępach
- Wspólna dyskusja – dlaczego warto rozmawiać o postępach? Skąd wiemy, że pracownik zrobił postępy? Do jakich czynników Gallupa i motywacji 3.0 odnosi się rozmowa o postępach?
- O czym powinniśmy rozmawiać w ramach rozmowy o postępach? Ustalenie planu rozmowy.
- Praca w parach – ćwiczenie "porozmawiajcie o postępach" z wykorzystaniem poznanego modelu rozmowy (duma, pokonane przeszkody, czego się nauczyłeś/aś itp. czego jeszcze potrzebujesz?)
Moduł 8. Test wiedzy, podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Post-test wiedzy, porównanie wyników z pre-testem
- Podsumowanie szkolenia, dyskusja na temat dalszych kroków
- Wręczenie certyfi katów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł 1: Wstęp i test wiedzy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł 2. Plany i realizacja. Co powinienem/powinnam sam/a wykonywać, a co delegować? | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 3. Gra "Delegowanie w 7 krokach" | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Moduł 4. Przejmowanie odpowiedzialności | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 5. Delegowanie dopasowane do doświadczenia i motywacji podwładnego | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Moduł 6. 12 czynników Gallupa i motywacja 3.0 45 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Moduł 7. Rozmowy o postępach | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Moduł 8. Test wiedzy, podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 450,00 PLN
- Koszt usługi netto1 450,00 PLN
- Koszt godziny brutto181,25 PLN
- Koszt godziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maziarz-Lipka
W szkoleniach, które osobiście przeprowadziła, brało udział – lekko licząc – 28 tys. osób. Z wykształcenia psycholog, z zawodu praktyk. Certyfikowana trenerka dramy (Drama Way), konsultantka testu MTQ48 (badającego Siłę i Odporność psychiczną). Ukończyła także podyplomowe studia „Zarządzanie projektami” (WSB Wrocław) oraz kurs Moderatora Design Thinking.
Autorka wielu narzędzi / gier szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji menedżerskich (np. karty merytoryczne „Jeden menedżer, wiele ról” oraz „Delegowanie w 7 krokach”).
Wspiera w rozwijaniu kompetencji menedżerów i specjalistów zarówno w korporacjach jak i MŚP.
Programy rozwojowe realizowała dla wielu wiodących w swoich branżach firm / instytucji – m.in. dla GK ENEA, Capgemini Polska Sp. z o.o., GK Eurocash, Mondelēz International, NOKIA, Diehl Controls Polska Sp. z o.o., ZF CV Systems Poland Sp. z o.o., Limango Polska Sp. z o.o., SGB-Bank S.A., Linux Polska Sp. z o.o., Fantasyexpo Sp. z o.o., Santader Bank Polska Sp. z o.o., Schaeffler Polska, ING Bank Śląski SA, Tauron, Bibby Financial Services Sp. z .o.o.
W ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń menedżerskich(w tym także z zakresu zarządzania pracą zdalną i hybrydową), m.in. dla Grupy Eurocash SA (4 edycje szkoleń menedżerskich), NOKIA Kraków, Mondelēz International, Grupy Kapitałowej ENEA, PGNiG).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje podręcznik szkoleniowy / workbook w wersji elektronicznej (*.pdf).
Uczestnicy otrzymują także dostęp do e-pigułek wiedzy.
Informacje dodatkowe
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez każdego uczestnika.
Usługa liczona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb Twojej firmy.
Szkolenia realizujemy także w formie stacjonarnej.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania na tę i inne usługi z naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu >> www.dobrytrener.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie odbywać się na platformie Teams. Uczestnik 5 dni przed szkoleniem otrzyma link do spotkania.
- Wymagania sprzętowe: komputer wraz z działającym zewnętrznym bądź wewnętrznym mikrofonem oraz kamerą, głośnikiem i klawiaturą.
- Wymagania dot. łącza sieciowego: Komputer musi być połączony do sieci internetowej (minimalna szybkość pobierania 60 kb/s, preferowana 228 kb/s),
- Wymagania dot. oprogramowania: Uczestnik powinien mieć zainstalowaną aplikację Teams.