Thinking Tools: Narzędzia tworzenia innowacji
Thinking Tools: Narzędzia tworzenia innowacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- kadrę zarządzającą, menedżerów obszarów operacyjnych
- kierowników projektów i liderów zespołów projektowych, pracowników PMO
- wszystkie osoby zainteresowane technikami innowacyjnego rozwiązywania problemów oraz tworzeniem innowacyjnych produktów i usług
- wszystkich, którzy chcą poznać unikatowe narzędzia konieczne do osiągnięcia maksymalnej skuteczności w dziedzinie zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Thinking Tools: Narzędzia tworzenia innowacji" przygotowuje uczestników do innowacyjnego rozwiązywania problemów oraz generowania nowych, innowacyjnych produktów i usług, poprzez wykorzystanie narzędzi myślowych Thinking Tools.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje wiedzę w zakresie Thinking Tools | Kryteria weryfikacji • definiuje techniki innowacyjnego rozwiązywania problemów• definiuje metody tworzenia nowych innowacyjnych produktów/usług • omawia wybrane "narzędzia myślowe" | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje w swojej pracy techniki oraz narzędzia tworzenia innowacji | Kryteria weryfikacji • wdraża techniki tworzenia nowych innowacyjnych produktów/usług• tworzy nowe innowacyjne produkty/usługi • wykorzystuje narzędzia pozwalające w systematyczny i powtarzalny sposób wyjść poza schematy myślowe i w bardzo krótkim czasie wygenerować nowe innowacyjne pomysły • stosuje poznane narzędzia do zdefiniowania projektów, których wdrożenie istotnie podnosi konkurencyjność firmy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy i wykorzystuje innowacyjne rozwiązania problemu | Kryteria weryfikacji • samodzielnie poprowadzi prace nad opracowaniem innowacyjnego rozwiązania problemu• inspiruje innych pracowników organizacji do stosowania narzędzi myślowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Wstęp
- Co to jest innowacja? Czym różni się innowacja od kreacji, dlaczego ludzie powszechnie mylą te dwa procesy myślowe?
- „Inside the box thinking”?
- Dlaczego wszyscy chcą być innowacyjni, a bardzo niewielu skutecznie potrafi innowacje wypracować i wdrożyć?
- Co to jest Fiksacja? Jak zmusić swój umysł do jej przełamania?
- Co to są wzorce myślowe?
Innowacyjne rozwiązywanie problemów
- Różnica pomiędzy problemem a „sytuacją problemową”
- Sytuacja problemowa jako źródło poszukiwania innowacji. Dwa etapy procesu myślenia innowacyjnego
- Nieintuicyjne metody poszukiwania nowych rozwiązań
- Fiksacja i sposoby jej przełamywania
- „Rozwiązanie eleganckie” w języku innowacji
- Technika myślowego AIKIDO w generowaniu nowych koncepcji
- Technika nadawania nowych funkcji przedmiotom w otoczeniu w generowaniu nowych koncepcji
- Organizowanie pracy nad rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny
- Pomysł vs. Koncepcja
- Szablon opisu koncepcji
Tworzenie innowacyjnych produktów i usług
- Co oznacza zasada Function Follows Form (FFF)?
- Na czym polegają wzorce tworzenia innowacji? Ile ich jest?
- Zastosowanie FFF dla wybranego przedmiotu
- Techniki systematycznego tworzenia innowacji: odejmowanie, dzielenie, mnożenie, nadawanie nowych funkcji, tworzenie nowych zależności
- Jak zorganizować proces tworzenia innowacji.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wstęp | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Innowacyjne rozwiązywanie problemów cz.1 | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Innowacyjne rozwiązywanie problemów cz.2 | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Innowacyjne rozwiązywanie problemów cz.3 | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Co oznacza zasada Function Follows Form (FFF)? | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Na czym polegają wzorce tworzenia innowacji? Ile ich jest? | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Zastosowanie FFF dla wybranego przedmiotu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Techniki systematycznego tworzenia innowacji | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Jak zorganizować proces tworzenia innowacji | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 952,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto173,65 PLN
- Koszt osobogodziny netto141,18 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Stawski
Realizował projekty doradcze na terenie Polski oraz USA, Włoch, Meksyku, Rumunii, Czech, Niemiec, Rosji i Chile.
Bartek jest absolwentem Instytutu Językoznawstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalność retoryka praktyczna i komunikacja). Szkolił się w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraelu i Czechach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.