,,Rozwój Ekologicznej Świadomości z Metodą Montessori- szkolenie
,,Rozwój Ekologicznej Świadomości z Metodą Montessori- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie, właściciele placówek. Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu Montessori, natomiast zalecane jest doświadczenie w pracy z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do do skutecznego wprowadzenia i rozwijania edukacji ekologicznej w duchu metody Montessori. Szkolenie ma na celu wykształcenie zdolności do promowania zrównoważonego rozwoju, kształtowania proekologicznych postaw oraz tworzenia inspirujących i odpowiedzialnych środowisk edukacyjnych dla dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje podstawowe zasady metody Montessori | Kryteria weryfikacji Wiedza:- charakteryzuje zasady pracy metodą Montessori używając odpowiedniej terminologii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Umiejętności:- definiuje zielone kompetencje, w tym ich kluczowe aspekty związane z ochroną środowiska, zrównoważonym rozwojem i ekologicznymi postawami - projektuje pomoce edukacyjne zgodne z podstawowymi zasadami metody Montessori, takimi jak samodzielność, manipulacja materiałami, indywidualne tempo nauki oraz dostosowanie do poziomu rozwoju dziecka -organizuje lekcję w sposób, który umożliwia dzieciom samodzielne odkrywanie i uczenie się, a nauczyciel pełni rolę przewodnika i wsparcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności:-rozróżnia zielone kompetencje i wie, jak integrować je z podejściem Montessori -tworzy pomoce edukacyjne, które integrują naukę o środowisku z metodą Montessori - planuje Wielkie Lekcje Montessori | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:- tworzy relacje oparte na wzajemnym szacunku i trosce o środowisko - zachęca do angażowania się w zajęcia proekologiczne | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki Montessori ani ekologii, natomiast zalecana jest praca z dziećmi. Szkolenie adresowane jest do wszystkich grup zawodowych pracujących z dziećmi. Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne : Sala gotowa na przyjęcie do 18 osób, krzesła, wolna przestrzestrzeń na rozłożenie pomocy szkoleniowych, podział na grupy 4 osobowe.
Dzień pierwszy:
1.Wprowadzenie do zasad Montessori z uwzględnieniem zielonych kompetencji
2.Jak wartości Montessori wspierają edukację ekologiczną
3. Rola Nauczyciela w Środowisku Montessoriańskim
4.Transformacja roli nauczyciela w kierunku przewodnika ekologicznego
5.Tworzenie przestrzeni do rozwoju zielonych kompetencji w klasie
6.Jak przygotować otoczenie wspierające zrównoważony rozwój
7. Przykłady zrównoważonego projektowania przestrzeni montessoriańskiej
8.Wprowadzenie elementów natury do sali lekcyjnej
Dzień drugi:
1.Wdrażanie Zielonych Kompetencji w Metodzie Montessori
2. Wolność wyboru jako klucz do rozwijania świadomości ekologicznej
3.Edukacyjne podejście do ekologii poprzez samodzielne odkrywanie
4.Jak wykorzystać chłonność umysłu dzieci do kształtowania postaw ekologicznych
5. Życie Codzienne i Zielone Kompetencje
6.Siedem podstawowych cech otaczającego świata: rozmiar, kolor, kształt, dotyk, dźwięk, zapach, smak
7.Zjawiska przyrodnicze i fizyczne w nauczaniu Montessori
8.Lekcja Ciszy i Jej Wpływ na Świadomość Ekologiczną
9.Jak cisza może wspierać refleksję nad środowiskiem i zrównoważonym rozwojem
Dzień trzeci:
1.Tworzenie materiałów wspierających rozwój językowy i ekologiczny
2. Zrozumienie celów i wartości Wielkich Lekcji Montessori w kontekście zrównoważonego rozwoju
3.Jak Wielkie Lekcje mogą wspierać rozwój zielonych kompetencji i świadomości ekologicznej
4.Jak Wielkie Lekcje mogą inspirować dzieci do troski o środowisko
5.Przykłady narracji i opowieści wplecionych w kontekst ekologii i zrównoważonego rozwoju
6.Rola równowagi ekologicznej we wszechświecie
7. Podział Wielkich Lekcji z Naciskiem na Zielone Kompetencje
8.Walidacja
9. Podsumowanie szkolenia i rozdanie ertyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Przywitanie i ustalenie zasad współpracy | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Wprowadzenie do zasad Montessori z uwzględnieniem zielonych kompetencji | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Jak wartości Montessori wspierają edukację ekologiczną | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 Rola Nauczyciela w Środowisku Montessoriańskim | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Transformacja roli nauczyciela w kierunku przewodnika ekologicznego | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Przerwa obiadowa | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 Tworzenie przestrzeni do rozwoju zielonych kompetencji w klasie | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 .Jak przygotować otoczenie wspierające zrównoważony rozwój | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 Przykłady zrównoważonego projektowania przestrzeni montessoriańskiej | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 Wprowadzenie elementów natury do sali lekcyjnej | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Wdrażanie Zielonych Kompetencji w Metodzie Montessori | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Wolność wyboru jako klucz do rozwijania świadomości ekologicznej | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Edukacyjne podejście do ekologii poprzez samodzielne odkrywanie | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Jak wykorzystać chłonność umysłu dzieci do kształtowania postaw ekologicznych | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 Przerwa obiadowa | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 Życie Codzienne i Zielone Kompetencje | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Siedem podstawowych cech otaczającego świata: rozmiar, kolor, kształt, dotyk, dźwięk, zapach, smak | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 Zjawiska przyrodnicze i fizyczne w nauczaniu Montessori | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 Lekcja Ciszy i Jej Wpływ na Świadomość Ekologiczną | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Jak cisza może wspierać refleksję nad środowiskiem i zrównoważonym rozwojem | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Tworzenie materiałów wspierających rozwój językowy i ekologiczny | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Zrozumienie celów i wartości Wielkich Lekcji Montessori w kontekście zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Jak Wielkie Lekcje mogą wspierać rozwój zielonych kompetencji i świadomości ekologicznej | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 Jak Wielkie Lekcje mogą inspirować dzieci do troski o środowisko | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Przerwa obiadowa | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Przykłady narracji i opowieści wplecionych w kontekst ekologii i zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 Rola równowagi ekologicznej we wszechświecie | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Podział Wielkich Lekcji z Naciskiem na Zielone Kompetencje | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Mirella Kuszaj | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mirella Kuszaj
• dyrektor pedagogiczny, nauczycielka przedszkola
• nauczyciel dyplomowany
• Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach – Pedagogika specjalna z informatyką w kształceniu osób niepełnosprawnych o specjalności surdopedagogika
• Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im w Mysłowicach – Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne
• Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego – Wspomaganie rozwoju dziecka i wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera
• Politechnika Śląska w Gliwicach – Zarządzanie placówką oświatową
• Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach – Pedagogika Marii Montessori.
• Kurs metody M. Montessori wieku przedszkolnego
• kurs III stopniowy terapii behawioralnej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
• nauczycielka jogi dla dzieci
• szkolenie Konunikacji bez przemocy NVC
• trener Sensoplastyki®
• Trening Skutecznego Nauczyciela metody Thomasa Gordona
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisanych jest program szkolenia wraz zadaniami oraz dodatkowe ćwiczenia do wykonania samodzielnie, utrwalające posiadaną wiedzę i umiejętności.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.