Coaching
Coaching
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Wszyscy, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności coachingowe, którzy chcą w przyszłości zostać samodzielnymi, akredytowanymi coachami, oraz tych, którzy chcą wykorzystywać umiejętności coachingowe w swojej pracy.
Wszyscy, którzy lubią pracować z ludźmi i chcieliby w przyszłości wykonywać zawód coacha.
Trenerzy i konsultanci przygotowujący i prowadzący szkolenia.
Menedżerowie, których jednym z zadań jest rozwijanie swoich pracowników.
Trenerzy sportowi, selekcjonerzy i osoby specjalizujące się w coachingu sportowym.
Osoby, które zawodowo zajmują się pomaganiem innym i chcieliby rozszerzyć zakres swoich działań.
Przedsiębiorcy i właściciele małych firm.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi188
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Coaching jest procesem, dzięki któremu ludzie, zespoły i organizacje są w stanie osiągnąć maksymalne rezultaty poprzez świadomy rozwój swojego potencjału. W biznesie oznacza to dynamiczny rozwój zasobów ludzkich i wzrost efektywności. W sporcie - osiągnięcie pożądanych wyników. W życiu codziennym – przejęcie kontroli nad swoiminawykami i możliwość realizacji wymarzonych celów. Zawód profesjonalnego coacha jest jednym z bardziej poszukiwanych zawodów we współczesnym świecie.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna psychologiczne uwarunkowaniaprocesu rozwoju i zmiany, w tym kompetencji i wiedzy oraz związane z nimi problemy. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat założeń izasad coachingu i mentoringu, rozumie różnice między nimi, zna rodzaje oraz modele coachingu i mentoringu. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posiada specjalistyczną wiedzę natemat realizacji procesu coachingowego i mentoringowego oraz jego uwarunkowań, zna narzędzia pracy coacha i mentora. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę dobudowania relacji opartych na zaufaniu i szacunku oraz budowania autorytetu mentora. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi wytyczać cele i projektowaćdziałania z klientem, zarządzać postępami i zaangażowaniem klienta oraz planować działania, realizujące cele rozwojowe organizacji | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi samodzielnie przeprowadzićsesję coachingową i mentoringową, z zastosowaniem narzędzi i technik pracy coacha i mentora. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
BLOK I. ZAGADNIENIA WPROWADZAJĄCE DO COACHINGU
Wstęp do coachingu
Zajęcia mają charakter wprowadzający do studiów. Celem zajęć jest przybliżenie istoty coachingu, jego podstawowych zasad, standardów
i założeń oraz wyjaśnienie znaczenia coachingu w zarządzaniu organizacją. W czasie zajęć odpowiemy sobie na pytanie, czym jest
(powinien być), a czym nie jest (nie powinien być) coaching. Przedstawione zostaną różne rodzaje coachingu i obszary jego
zastosowania. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest samoocena i doskonalenie umiejętności
uczestników za pomocą ćwiczeń, studiów przypadków i dyskusji.
Etyka w coachingu
Głównym celem zajęć jest zwrócenie uwagi na kwestie etyczne w coachingu, a także zachęcenie słuchaczy do ustalenia swoich wartości,
obserwacji własnych zachowań oraz szukania innych (lepszych) rozwiązań.
BLOK II. NARZĘDZIA STOSOWANE W COACHINGU
Rodzaje coachingu.
Podczas zajęć zostaną omówione różne rodzaje coachingu, ich formy zastosowania w życiu prywatnym i zawodowy.
Komunikacja w coachingu
Podczas zajęć zostaną omówione i przećwiczone pytania coachingowe. Wprowadzany zostanie jeden z modeli rozmów coachingowych.
Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć
jest autorefleksja dotycząca własnych przekonań dotyczących komunikacji i doskonalenie umiejętności za pomocą ćwiczeń, analiz
konkretnych sytuacji i dyskusji.
Procedura coachingu i sesji coachingowych
Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom procesu coachingowego oraz poszczególnych sesji. Zajęcia prowadzone są metodą
warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach.
Narzędzia diagnostyczne w coachingu
Celem zajęć jest zapoznanie się z praktycznymi aspektami stosowania narzędzi diagnostycznych w procesach coachingowych
indywidualnych i zespołowych. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, będą zawierały części wykładowe, praktyczne ćwiczenia i
dyskusje.
Narzędzia stosowane w coachingu
Celem zajęć jest dostarczenie słuchaczom wiedzy na temat narzędzi wykorzystywanych podczas sesji indywidualnych z Klientami.
Słuchacze będą mieli okazję doświadczać ich działania. Każdy słuchacz będzie uczestnikiem procesu wchodząc w rolę coacha lub
coachee.
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach.
Motywacja w coachingu
Celem zajęć jest prezentacja optymalnego podejścia do motywacji w procesie coachingu. Wprowadzone i pokazane zostanie podejście
wspierające zarówno motywację klienta coachingowego jak i coacha w realizowaniu jego roli. Zajęcia realizowane są w interaktywnej
formie i poprzez praktyczne ćwiczeniach. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest autorefleksja
dotycząca własnych motywacji i doskonalenie umiejętności poprzez udział w ćwiczeniach praktycznych i dyskusjach.
Proces współpracy z klientem coachingowym
Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom procesu coachingowego i dostarczenie narzędzi wykorzystywanych podczas sesji
indywidualnych z Klientami. Słuchacze będą mieli okazję doświadczać ich działania, ponieważ w dużej części zajęć będą uczestnikami
procesu wchodząc w rolę coacha lub coachee.
Zarządzanie czasem w pracy coacha
Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez Studentów najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie zarządzanie sobą w
czasie. Zarządzanie czasem to proces, polegający na kontrolowaniu życia poprzez robienie właściwego użytku z czasu.
Uświadomienie i opanowanie kilku narzędzi coacha: arkusz codziennych czynności; arkusz strat czasu/rozwiązań; lista spraw do
załatwienia; arkusz oceny harmonogramu; arkusz podziału celów na zadania. Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne
(case study, ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje w procesie - synteza, analiza, konkluzja) refleksja i plan działania.
BLOK III. COACHING W BIZNESIE
Coaching kariery
Celem zajęć jest przybliżenie istoty scenariuszy rozwoju kariery, ich podstawowych zasad i założeń oraz konsekwencji dokonywanych
wyborów zawodowych. Celem jest także wskazanie uczestnikom kierunków i sposobów dalszego rozwijania tego zestawu wiedzy i
umiejętności. Poza przekazaniem praktycznej wiedzy, celem zajęć jest doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą studiów
przypadków i dyskusji.
Coaching menedżerski
Wskazanie miejsca coachingu w pełnieniu roli menedżerskiej. Zakres i granice coachingu w relacji między współpracownikami
wynikającej ze struktury organizacyjnej. Zajęcia poszerzają wiedzę na temat coachingowego stylu zarządzania. Uczestnicy ćwiczą
umiejętności coachingowe przydatne w pracy menedżera korzystając z przedstawionych modeli.
Coaching zmiany
Głównym celem zajęć jest przybliżenie coachingu jako procesu zorientowanego na skuteczne wprowadzanie zmian w życiu jednostki oraz
w biznesie. W szczególności chodzi o uświadomienie słuchaczom, w jaki sposób można stać się kreatorem zmiany w sferze osobistej i w
sferze zawodowej. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.
Coaching konfliktu
Konflikt jest częstym elementem sytuacji zawodowych. Znajomość jego źródeł, uwarunkowań, form i przebiegu w pracy coachingowej
bardzo pomaga przy analizie trudnych sytuacji. Od konfliktów personalnych przez międzyludzkie, grupowe i organizacyjne pojawia się
odmienność orientacji, zadań, informacji i wartości, które wymagają interwencji nie tylko w zakresie racjonalnych decyzji, ale i odczuć
emocjonalnych. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.
BLOK IV PROFIL I ROZWÓJ PROFESJONALNEGO COACHA
Profil psychologiczny i rozwój spersonalizowanych kompetencji profesjonalnego coacha.
Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez uczestników najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie diagnozowania profilu
psychologicznego i rozwoju spersonalizowanych kompetencji profesjonalnego coacha. Uświadomienie i opanowanie kilku dodatkowych
narzędzi coacha: (dokonywanie analizy cech osobowych, postaw i zachowań metodą DISC; Points of You - praca z obrazem Podróż
Bohatera - opracowanie indywidualnej ścieżki kariery jako coacha)
Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne (ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje) refleksja i plan działania.
BLOK V BUDOWANIE MARKI OSOBISTEJ COACHA
Wizerunek i autoprezentacja coacha.
Zajęcia mają charakter treningu grupowego, który polegać będzie na doskonaleniu umiejętności autoprezentacyjnych w sposób
praktyczny (ćwiczenia, symulacje, weryfikacja umiejętności poprzez scenki).
Promocja i marketing usług coachingowych
Celem zajęć jest przybliżyć uczestnikom studiów istotę posiadania i rozwijania sieci kontaktów i rekomendacji jako narzędzi marketingu i
sprzedaży swoich usług coachingowych oraz podstawowych zasad rekomendacji. Przedstawione zostaną różne aspekty networkingu i
polecania oraz obszary ich zastosowania. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto24,47 PLN
- Koszt osobogodziny netto24,47 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Renata Wrona
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji cyfrowej udostępniane uczestnikom w chmurze
Warunki uczestnictwa
Kandydat musi posiadać minimum wykształcenie wyższe, ukończone na poziomie:
studiów I stopnia nadających tytuł zawodowy licencjata lub inżyniera;
studiów II stopnia nadających tytuł zawodowy magistra
jednolitych studiów magisterskich
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sprzęt komputerowy, oprogramowanie, łącza internetowe