Efektywna współpraca w zespole w branży inżynieryjnej
Efektywna współpraca w zespole w branży inżynieryjnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla pracodawców i pracowników branży inżynieryjno-budowlanej, którzy chcą rozwinąć własne kompetencje w zakresie współpracy w zespole.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji21-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do skutecznej i efektywnej współpracy w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat korzyści (psychologicznych, społecznych, organizacyjnych) wynikających z efektywnej współpracy i optymalnej integracji w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia, opisuje i analizuje korzyści wynikające ze współpracy i integracji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie komunikuje się z członkami zespołu | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się wiedzą z zakresu różnic komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje technikę FUKO w udzielaniu informacji zwrotnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje kanał komunikacji do rodzaju przekazywanych informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przekazuje informacje w sposób precyzyjny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat czynników wpływających na skuteczną współpracę w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i charakteryzuje role zespołowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje czynniki utrudniające współpracę w zespole oraz wyróżnia sposoby radzenia sobie z nimi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, czym jest syndrom myślenia grupowego oraz polaryzacji grupowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przeznaczone jest dla pracodawców i pracowników branży inżynieryjno-budowlanej, którzy chcą rozwinąć własne kompetencje w zakresie współpracy w zespole.
WZAJEMNA INTEGRACJA DLA WZMACNIANIA EFEKTYWNOŚCI WSPÓŁPRACY
- Kreowanie atmosfery sprzyjającej otwartości i zaangażowaniu w pracę zespołu.
- Budowanie wzajemnego zaufania.
- Umacnianie więzi pomiędzy członkami zespołu.
- Rozpoznawanie unikalnych zasobów członków zespołu.
KOMUNIKACJA W ZESPOLE A EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W FIRMIE
- Pomiędzy intuicją a empatią poznawczą - Trafna interpretacja i spostrzeganie zachowań innej osoby jako kluczowy warunek adekwatnej komunikacji interpersonalnej.
- Czynniki komunikacyjne (nie)sprzyjające pracy w zespole.
- Autodiagnoza wzorców komunikacyjnych.
- Rola skutecznego przepływu informacji – komunikacja pośrednia vs bezpośrednia, metody przekazywania informacji oraz ich wady i zalety
- Komunikacja w naszym zespole – mocne i słabe strony
KONSTRUKTYWNA WSPÓŁPRACA ZESPOŁOWA W KONTEKŚCIE FIRMY INŻYNIERYJNO-BUDOWLANEJ
- Budowanie wspierających relacji w zespole.
- Konstruktywne role grupowe i ich znaczenie dla funkcjonowania w zespole.
- Świadomość wzajemnego wpływu w relacji zespół-jednostka i jednostka–zespół.
- Efektywność jednostek = efektywność grupy, czyli dlaczego warto pomagać innym osiągać wspólne cele (efekt synergii grupowej).
- Syndrom grupowego myślenia – co sprzyja jego wystąpieniu, a co pomaga uniknąć?
- Identyfikacja czynników demotywujących pracowników i sposoby ich przezwyciężania w kontekście pracy zespołowej.
RÓŻNICE INDYWIDUALNE A FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
- Podobieństwa oraz różnice osobowościowe i temperamentalne wewnątrz zespołu a jego efektywność.
- Role grupowe i ich znaczenie dla funkcjonowania w zespole.
- Autodiagnoza stylu funkcjonowania w zespole.
WZMACNIANIE INTEGRACJI W ZESPOLE
- Przykłady rozwiązań destrukcyjnych (studia przypadków).
- Przykłady rozwiązań konstruktywnych (studia przypadków).
- Potencjał rytuałów organizacyjnych w firmie.
Szkolenie trwa 24 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna = 45 minut) + przerwy (nie wliczające się w czas szkolenia).
Szkolenie nie wymaga szczególnych warunków organizacyjnych - na sali szkoleniowej dostępne będą drukowane materiały dla uczestników, tablica flipchart oraz rzutnik.
Metoda szkoleniowa: Program proponowanego szkolenia został oparty na zestawie praktycznych ćwiczeń i gier symulacyjnych z elementami autodiagnozy. W trakcie szkolenia kładzie się nacisk na aktywność uczestników w ramach zadań zespołowych (praca w mniejszych grupach) oraz podczas analizowanych case studies i materiałów wideo. Uczestnicy są motywowani do odwoływania się do własnych doświadczeń i sytuacji problematycznych.
Po zakończeniu szkolenia przeprowadzona zostanie weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się w formie testu wiedzy po szkoleniu - czas walidacji nie wlicza się do czasu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wzajemna integracja dla wzmacniania efektywności współpracy | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Komunikacja w zespole a efektywna współraca w firmie | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Autodiagnoza wzorców komunikacyjnych | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Konstruktywna współpraca zespołowa w kontekście firmy inżynieryjno-budowlanej | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Efektywność jednostki a efektywność grupy | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Czynniki demotywujące oraz sposoby zapobiegania ich wystąpieniu | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Różnice indywidualne a funkcjonowanie zespołu | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Wzmacnianie integracji w zespole | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Potencjał rytuałów organizacyjnych w firmie | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sandra Rona
Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyła m.in. Kurs Trenerski "Rozviyak", Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu rozwoju kompetencji miękkich, min. współpracy w zespole, komunikacji interpersonalnej, zarządzania zasobami ludzkimi, autoprezentacji.
Posiada ponad 13-letnie doświadczenie w realizacji szkoleń dla zarówno pracowników przedsiębiorstw komercyjnych jak i instytucji publicznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują certyfikaty uczestnictwa oraz drukowane materiały.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 22 godziny dydaktyczne
1 godzina dydaktyczna = 45 minut