Efektywne kierowanie zespołem oraz planowanie i wdrażanie zmian w organizacji
Efektywne kierowanie zespołem oraz planowanie i wdrażanie zmian w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, których praca wiąże się z zarządzaniem zespołem. W szczególności dla kierowników projektów, managerów średniego szczebla, teamleaderów, przedsiębiorców, którzy chcą poprawić swoją skuteczność w komunikacji i zarządzaniu zespołami oraz zarządzaniu zmianą.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Efektywne kierowanie zespołem oraz planowanie i wdrażanie zmian w organizacji" przygotowuje uczestników do zarządzania zespołem i planowania pracy zespołu podczas procesu wdrażania zmian na terenie organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Jest świadomy własnych umiejętności kierowania zespołem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest świadomy swoich mocnych i słabych stron jako osoby zarządzającej zespołem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje różne podejścia do zarządzania zespołem i identyfikuje podejście najbardziej adekwatne dla niego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie motywowania pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje motywację oraz opisuje jak się kształtuje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyróżnia techniki skutecznej motywacji pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady udzielania konstruktywnej krytyki oraz adekwatnej pochwały. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zarządza komunikacją w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik różnicuje rodzaje komunikacji interpersonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje kanał komunikacji do treści przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje bariery komunikacyjne w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozumie specyfikę i rolę procesów zachodzących w trakcie wdrażania zmian. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje etapy wdrażania zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje style reakcji na zmianę. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje przejawy oporu przed zmianą. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zarządza konfliktem w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia dynamikę konfliktów zespołowych i główne style reagowania na konflikt. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
ROLA MENEDŻERA
- Lider, kierownik, menedżer – różne podejścia do kierowania zespołem i współpracy z innymi
- Moje najważniejsze zasoby roli menedżera oraz kluczowe obszary do rozwoju
- Style kierowania i ich znaczenie
KOMUNIKACJA JAKO CZYNNIK WZMACNIAJĄCY SPÓJNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁÓW
- Rola empatii poznawczej i emocjonalnej w komunikowaniu się z członkami zespołu
- Porządkowanie kanałów komunikacyjnych w zespole
- Kluczowe zasady komunikowania się w formie zdalnej
- Komunikacja w zespołach rozproszonych
- Bariery komunikacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi
- Toksyny komunikacyjne w zespole i ich zwalczanie
- Narzędzia komunikacyjne, służące bardziej efektywnemu komunikowaniu się i budowaniu autorytetu
MOTYWOWANIE JAKO KOMPETENCJA NIEZBĘDNA W PRACY LIDERA
- Praktyczne zastosowanie wybranych teorii motywacji (dwuczynnikowa teoria Herzberga, hierarchia potrzeb Maslowa)
- Sposoby diagnozowania strategii i czynników motywujących poszczególnych pracowników
- Odwoływanie się do indywidualnych cech, potrzeb, wartości, aspiracji podczas motywowania jednostek
- Rozpoznawanie i uwzględnianie kluczowej potrzeby pracownika w procesie motywacji
- Motywowanie jednostek vs motywowanie zespołów
- Stwarzanie optymalnych warunków pracy skutecznym sposobem na motywowanie pozapłacowe
- Znaczenie przejrzystych zasad motywowania
- Wpływ klimatu organizacji na funkcjonowanie pracowników
- Czynniki demotywujące pracowników
- Najczęstsze błędy popełniane przez menedżerów
- Ranking demotywatorów
- Identyfikacja czynników demotywujących i sposoby ich przezwyciężania
EGZEKWOWANIE I OCENIANIE W PRACY MENEDŻERA
- Rola i miejsce rozmów oceniających w relacji menedżer – pracownik
- Udzielanie informacji zwrotnych i ich znaczenie
- Zasady udzielania konstruktywnej krytyki i adekwatnej pochwały
- Adekwatna ocena a rozwój pracownika
- Przeszkody i zniekształcenia w ocenie pracownika
- Praca na przypadkach
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W PRACY MENEDŻERA
- Czym jest „inteligencja emocjonalna” i jakie ma znaczenie w pracy menedżera?
- Inteligencja poznawcza a inteligencja emocjonalna – podobieństwa, różnice i powiązania
- Czy jestem emocjonalnie inteligentny/a? – autodiagnoza
- Autoanaliza emocji najczęściej odczuwanych w relacjach ze współpracownikami
- Kontrola odczuwanych emocji – strategie kontroli emocji
- Jak mogę rozwijać własną inteligencję emocjonalną?
WDRAŻANIE ZMIAN
- Rola osoby zarządzającej w procesie planowania i wdrażania zmian
- Klimat organizacyjny sprzyjający zmianie
- Przygotowanie do wdrażania zmian
- Etapy wprowadzania zmian wg K. Lewina
- Spadek efektywności początkowej i jego znaczenie
- Mechanizmy sukcesu wprowadzanych zmian
INFORMOWANIE ZESPOŁU O WDRAŻANYCH ZMIANACH
- Przekazywanie informacji o zmianie
- Wykorzystanie komunikacji perswazyjnej do pozyskania sprzymierzeńców zmiany
- Typy reakcji na zmianę w organizacji
OPÓR PRZED ZMIANĄ
- Czym jest opór przed zmianą?
- Źródła oporu
- Najważniejsze postaci oporu przed zmianą
- Techniki pokonywania oporu przed zmianą
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE
- Rodzaje i źródła konfliktów
- Style reagowania na konflikt
- Etapy rozwiązywania konfliktu
- Komunikacja zespołowa w trakcie konfliktu
- Wybrane sposoby rozwiązywania konfliktów w zespole (negocjacje, mediacje, arbitraż)
- Postawa lidera w konflikcie
Szkolenie trwa 30 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
Metoda szkoleniowa:
Program proponowanego szkolenia został oparty na zasadzie: 20% teorii, 80% ćwiczeń.
W związku z tym, jego charakter jest typowo warsztatowy – opiera się na zestawie praktycznych ćwiczeń i gier społecznych, symulacyjnych z elementami autodiagnozy. W trakcie szkolenia kładzie się duży nacisk na aktywizację uczestników oraz zapewnienie każdemu uczestnikowi możliwości wypowiedzi podczas prowadzonych dyskusji, czy udziału w proponowanych formach aktywności. Szkolenie w kameralnej grupie umożliwi przeanalizowanie realnych przypadków i trudności, z którymi mierzą się uczestnicy.
Przeprowadzone ćwiczenia pomagają rozwijać wybrane kompetencje psychologiczne i społeczne niezbędne do skutecznego zarządzania organizacją.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Remigiusz Koc
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają drukowane materiały szkoleniowe.
Informacje dodatkowe
Program proponowanego szkolenia został oparty na zasadzie: 20% teorii, 80% ćwiczeń.
W związku z tym, jego charakter jest typowo warsztatowy – opiera się na zestawie praktycznych ćwiczeń i gier społecznych, symulacyjnych z elementami autodiagnozy. W trakcie szkolenia kładzie się duży nacisk na aktywizację uczestników oraz zapewnienie każdemu uczestnikowi możliwości wypowiedzi podczas prowadzonych dyskusji, czy udziału w proponowanych formach aktywności. Szkolenie w kameralnej grupie umożliwi przeanalizowanie realnych przypadków i trudności, z którymi mierzą się uczestnicy.
Przeprowadzone ćwiczenia pomagają rozwijać wybrane kompetencje psychologiczne i społeczne niezbędne do skutecznego zarządzania organizacją.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie w formie zdalnej odbędzie się za pomocą platformy Google Meet. Kazdy z uczestników powinien posiadać połączenie internetowe, kamerkę, sprawny mikrofon i stabilne łącze internetowe.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi