Szkolenie: Praca z trudnym pacjentem
Szkolenie: Praca z trudnym pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą zwiększyć swoją skuteczność przez zachowania asertywne i lepszą komunikację w pracy z pacjentami.
.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności w zakresie asertywności. Uczestnik nauczy się wyrażać własne zdanie, egzekwować polecenia, potrzeby i oczekiwania wobec współpracowników i pacjentów, wyznaczać granice chroniące jego komfort. Będzie potrafił wpływać na zmiany i zachowania innych przy użyciu zasad i technik konstruktywnej informacji zwrotnej ,odmawiać w sytuacjach niekomfortowych dla nich. Szkolenie pozwala na rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Radzi sobie z trudnym pacjentem | Kryteria weryfikacji Posiada wiedzę jak wzmocnić przekonania o możliwości wpływu i kierowania swoimi emocjami, jak lepiej zrozumieć siebie i swoje reakcje w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poprawia jakość współpracy i współdziałania z innymi ludźmi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Jest asertywny | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyraża własne zdanie, egzekwuje polecenia, potrzeby i oczekiwania wobec współpracowników i pacjentów, wyznacza granice chroniące jego komfort | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wpływa na zmiany i zachowania innych przy użyciu zasad i technik konstruktywnej informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Wprowadzenie i zapoznanie się uczestników.
Zarządzanie czasem i Asertywność:
- Asertywność – czym jest, a czym nie jest?
- Asertywność a myślenie o sobie
- Model postawy asertywnej
- Ćwiczenia ważniejszych sytuacji wymagających komunikacji asertywnej
- Czy asertywność to rzeczywiście umiejętność mówienia NIE?
- Czy czasem rzeczywiście da się zarządzać
Integracja, zarządzanie emocjami:
- integracja i przełamanie barier
- znaczenie zarządzania emocjami w osiąganiu zadowolenia i sukcesów
- świadome podejmowanie decyzji do działania w zgodzie ze swoimi emocjami
- zarządzanie emocjami a sukces w organizacji i w życiu osobistym
Empatia i równowaga:
- empatia dla innych i przyjęcie perspektywy drugiej strony
- Jak wypracować tzw. równowagę między życiem prywatnym a zawodowym?
Dzień 2
Jak zachować asertywność w kontaktach z "trudnymi ludźmi".
Istota i typy konfliktów.
Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników.:
- główne źródła konfliktów:
- specyfika zachowania pacjenta w sytuacji choroby różnice w oczekiwaniach różnice wartości lub poglądów zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie dynamika konfliktu- fazy:
- poprzedzająca prowokacji eskalacji konfrontacji style zachowania się przy opanowywaniu konfliktów - właściwe zachowanie w sporze.
- konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów.
Techniki asertywnych zachowań i obrony przed manipulacją:
- technika zdartej płyty
- technika słonia
- technika jujitsu
Asertywna obrona przed manipulacją
- reguły wywierania wpływu – przewodnik po najczęściej stosowanych sposobach manipulacji i wskazówki,
- jak sobie z nimi radzić regułą konsekwencji / regułą wzajemności / regułą konformizmu / regułą sympatii regułą autorytetu / regułą niedostępności / regułą kontrastu technika „małego księcia” – jak uzyskać odpowiedź, gdy rozmówca wyraża się w niejasny sposób technika „Zasłona z mgły” – jak nie dać się złapać na „haczyk” manipulanta
Podsumowanie i ocena szkolenia.
Sposób walidacji usługi:
- obecność conajmniej 80% czasu całej usługi
-pozytywne zaliczenie testu końcowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zarządzanie czasem i Asertywność: | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Integracja, zarządzanie emocjami: | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Empatia i równowaga: | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Jak zachować asertywność w kontaktach z "trudnymi ludźmi". | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Istota i typy konfliktów. | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Techniki asertywnych zachowań i obrony przed manipulacją | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Asertywna obrona przed manipulacją | Prowadzący Anna Nitkiewicz- Jankowska | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto218,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto218,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Nitkiewicz- Jankowska
Budowania strategii marki osobistej i/lub marki firmy, Pewności siebie, Asertywności, Zarządzania sobą i zmianą, Planowania, Strategii pracy ze stresem i innymi emocjami, Komunikacji, Negocjacji, Budowania zespołów, Techniki NLP, Technika Transformacji, Poziomów wartości, Poziomów świadomości.
W pracy zawodowej wykorzystuje wiedzę akademicką, ale co najważniejsze, tą zdobytą w na rynku będąc kilkadziesiąt już lat przedsiębiorcą. Zainspirowana osiągnięciami takich osób jak: John Maxwell, Carl G. Jung, Gregg Braden, Napoleon Hill, Michael Armstrong, Peter F. Drucker, Philip G. Zimbardo, Richard J. Gerrig, Roger J. Hamilton, Joseph Murphy, Stephen R. Covey, Robert B. Cialdini. Opracowała własne modele i metodologie, programy działań i strategię, wykorzystując: poziomy świadomości i technikę uwalniania dr. Davida R. Hawkinsa, koncepcję Spiral Dynamics Becka i Cowana, poziomy wartości Clare W. Graves’a, Talent Dynamics oraz techniki NLP.
Doświadczenia zawodowe zdobywała od 1998 roku między innymi na stanowisku nauczyciela akademickiego na kilku uczelniach (Uniwersytet Śląski, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach, Wyższą Szkołą Teologiczno-Humanistyczną p.k. w Nysie, Akademią Wychowania Fizycznego w Krakowie, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej) oraz prowadząc własną działalność gospodarczą w zakresie szkoleń i doradztwa.
Współpracowała w zakresie prowadzenia szkol
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostana przekazane materiały dydaktyczne w postacji prezentacji powerpoint, materiały przygotowane przez
trenera, ankiety, testy.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktyczych.
Informacje dodatkowe
Zajęcia trwać będą 20 godzin dydaktycznych czyli 15 godzin zegarowych.
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)