INCOTERMS 2020 – NAJNOWSZA WERSJA – jak je rozumieć, stosować i nie popełniać błędów
INCOTERMS 2020 – NAJNOWSZA WERSJA – jak je rozumieć, stosować i nie popełniać błędów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Logistyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Właściciele firm handlujących z podmiotami zagranicznymi odpowiedzialnych za prawidłowe i bezpieczne stosowanie reguł w kontraktach handlowych
- Kadra menedżerska i kierownicza działów eksportu i importu
- Dyrektorzy działów sprzedaży obsługujących transakcje handlowe z krajami trzecimi
- Handlowcy odpowiadający za umowy i kontrakty handlowe
- Wszystkie osoby odpowiedzialne za negocjowanie, zawieranie i realizowanie umów
- Specjaliści działów zakupów i logistyki odpowiedzialnych za transakcje międzynarodowe
- Menedżerowie i specjaliści działów logistyki i spedycji
- Specjaliści ds. celnych
- Główni księgowi
- Spedytorzy i przewoźnicy organizujący transporty towarów
- Agenci celni
- Pracownicy kancelarii celnych
- Doradcy podatkowi
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą najnowszej wersji Incoterms® 2020, ich nowej struktury wewnętrznej, zmianie kolejności i nazwy reguł. Pozna różnice w stosunku do Incoterms® 2010 oraz dowie się jakie są zasady prawidłowego i bezpiecznego stosowania reguł w kontraktach handlowych. Pozna poszczególne reguły Incoterms® 2020, w kontekście podziału obowiązków, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towaru między sprzedającym i kupującym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:- Nabędzie wiedzę dotyczącą najnowszej wersji Incoterms® 2020, ich nowej struktury wewnętrznej, zmianie kolejności i nazwy reguł. - Pozna różnice w stosunku do Incoterms® 2010 - dowie się jakie są zasady prawidłowego i bezpiecznego stosowania reguł w kontraktach handlowych - Pozna poszczególne reguły Incoterms® 2020, w kontekście podziału obowiązków, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towaru między sprzedającym i kupującym | Kryteria weryfikacji Ocena efektów kształcenia obejmuje znajomość m.in.:- Najnowszej wersji Incoterms® 2020 Uczestnik potrafi wskazać zmiany w kolejności i nazwach reguł w porównaniu do poprzednich wersji, jest w stanie opisać nową strukturę wewnętrzną Incoterms® 2020. - Różnice między Incoterms® 2020 a Incoterms® 2010 - Prawidłowe i bezpieczne stosowanie reguł w kontraktach handlowych. Uczestnik potrafi zastosować właściwe reguły Incoterms® 2020 w kontraktach handlowych, zna procedury związane z bezpiecznym stosowaniem reguł Incoterms® 2020, aby zminimalizować ryzyko błędów i sporów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie
- Jak powstają reguły Incoterms?
- Incoterms 2020 a umowa sprzedaży (pojęcia dostawa, własność, ryzyko)
2. NOWOŚCI i RÓŻNICE w Incoterms® 2020
- Nowy obszerny Wstęp, który kładzie większy nacisk na dokonanie właściwego wyboru
- Uaktualnione Noty Wyjaśniające przed każdą regułą
- Dodany nowy „horyzontalny” układ artykułów
- Zmiana kolejności artykułów nadająca dostawie i ryzyku wyższą rangę (odpowiednio: A2/B2 zamiast A4/B4 i A3/B3 zamiast A5/B5)
- Konosamenty z adnotacją „on board” w FCA
- Różne poziomy ochrony ubezpieczeniowej w CIP (ICC A) i CIF (ICC C)
- Zmiana inicjałów DAT na DPU i zmiana kolejności DAP i DPU
- Przewóz własnymi środkami transportu w FCA, DAP, DPU i DDP
- Koszty i ich usytuowanie (A9/B9 zamiast A6/B6)
- Włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakres obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 i A9/B9)
3. Analiza i omówienie 11 reguł Incoterms® 2020 oraz zmian w poszczególnych regułach, ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów i ryzyka między sprzedającym i kupującym
4. Analiza błędów, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł Incoterms® 2020
- Brak informacji o wersji Incoterms
- Negatywne konsekwencje związane z brakiem określenia punktu dostawy
- Błędne stosowanie reguł FOB, CFR i CIF w transporcie kontenerowym
- Możliwe konsekwencje finansowe wskutek błędnej interpretacji reguł C
5. Incoterms® 2020 w kontraktach handlowych
- Czy stosować w kontraktach reguły Incoterms® 2020?
- Którą regułę wybrać?
- Jak czynniki należy wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym?
6. Dokumenty i informacje wymagane od stron kontraktu w Incoterms ® 2020
7. Incoterms® 2020 a umowa spedycji i umowa przewozu
8. Ubezpieczenie towaru w drodze w Incoterms ® 2020
9. Warsztaty (rozwiązywanie case’ów)
10. Podsumowanie (dyskusja podsumowująca, pytania, odpowiedzi)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 INCOTERMS 2020 – NAJNOWSZA WERSJA – jak je rozumieć, stosować i nie popełniać błędów - FORMA ZDALNA | Prowadzący Jarosław Hermanowski | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto790,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Hermanowski
Członek Polskiego Narodowego Komitetu Międzynarodowej Izby Handlowej. Niezależny konsultant, trener i wykładowca z ponad 20-letnim doświadczeniem. Jedyny w Polsce trener INCOTERMS akredytowany przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu. Autor książek i licznych publikacji poświęconych tym zagadnieniom, m.in. Incoterms 2020 (tłumaczenie), „Incoterms 2010” (tłumaczenie), „Incoterms 2000” (polski przekład), „Incoterms 2000 – Komentarz" (2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008), „Poradnik samodzielnego importera" (1991, 1994), „Przedstawicielstwo, agent, komisant, dystrybutor w obrocie międzynarodowym" (1992,1993), „Poradnik importera" (1995), „Handel Zagraniczny. Poradnik" (1994, 1995, 1996,1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004,2006, 2008), „Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. Komentarz" (1998), „Umowy sprzedaży i dostawy w obrocie międzynarodowym" (1999), Umowa Modelowa MIH międzynarodowej sprzedaży" (2004) (tłumaczenie), „Umowa modelowa MIH międzynarodowej agencji handlowej" (2005)(tłumaczenie), „Umowa modelowa MIH międzynarodowej dystrybucji" (2005)(tłumaczenie) oraz liczne publikacje w prasie fachowej.
Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS (obecnie SGH).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin dydaktycznych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, dostęp do platformy e-learningowej w czasie rzeczywistym, autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Szkolenie możemy zrealizować dla grupy zamkniętej, również w języku angielskim
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop/smartfon z kamerą, mikrofonem, głośnikami oraz dostępem do Internetu,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
Platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: platforma ZOOM.
UWAGA! Prestige ECK nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeżeli problemy są spowodowane brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/Zleceniodawcy/Zamawiającego.