Terapia ręki I i II stopnia
Terapia ręki I i II stopnia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami są nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, logopedzi, terapeuci, pedagodzy, psycholodzy, pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci zajęciowi, inni specjaliści pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym, szkolnym a także studenci i rodzice.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest podniesienie kwalifikacji zawodowych Uczestników poprzez nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka, planowania i prowadzenia terapii ręki i zaburzeń motoryki małej oraz opracowania programów terapeutycznych z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb odbiorców, w tym osób z niepełnosprawnościami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - potrafi prowadzić diagnozę sprawności motorycznej dziecka | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - potrafi planować i prowadzić terapię ręki i zaburzeń motoryki małej | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - umie opracowywać programy terapeutyczne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb odbiorców, w tym osób z niepełnosprawnościami | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - rozumie potrzebę dokształcania się i pogłębiania wiedzy w zakresie poszczególnych bloków tematycznych zrealizowanych w trakcie trwania szkolenia | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Sprawność ręki a rozwój psychomotoryczny dziecka
2. Zarys anatomii i fizjologii ręki
3. Prawidłowa postawa, wpływ postawy dziecka na sprawność ręki
4. Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki
5. Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny
6. Rozwój chwytu pisarskiego
7. Omówienie zasad konstruowania programu terapii
8. Tworzenie programów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami
9. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki
10. Masaż sensoryczny rąk
11. Prezentacja narzędzi pomocnych w diagnostyce prawidłowego rozwoju dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń funkcji ręki
12. Podstawowe zasady pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
13. Podstawowe zasady pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
14. Cele i założenia terapii ręki dziecka z MPD
15. Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych
16. Etapy rozwijania umiejętności grafomotorycznych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i ruchową (rysowanie, kolorowanie, modelowanie)
17. Ćwiczenia i zabawy wykorzystywane podczas terapii z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa
18. Prezentacja materiałów filmowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto33,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto33,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Kaniewska-Mackiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej i elektronicznej.