Innowacje. Narzędzia myślowe dla audytorów
Innowacje. Narzędzia myślowe dla audytorów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- audytorów wewnętrznych
- kontrolerów
- analityków
- wszystkich zainteresowanych, którzy chcą poszerzyć i uzupełnić wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Innowacje. Narzędzia myślowe dla audytorów" przygotowuje uczestników do rozwiązywania rzeczywistych problemów wewnątrz organizacji, poprzez wykorzystanie narzędzi logicznego rozwiązywania problemów biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie logicznego rozwiązywania problemów biznesowych | Kryteria weryfikacji * Identyfikuje kluczowe ograniczenia w organizacji* omawia koncepcję „poziomów oporu przed zmianą” * charakteryzuje technikę „zmiany jakościowej” oraz technikę „bezpośredniego otoczenia” | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje w swojej pracy narzędzia logicznego rozwiązywania problemów biznesowych | Kryteria weryfikacji * diagnozuje sytuację w firmie przy zastosowaniu narzędzi myślowych* wdraża odpowiednie do wybranej sytuacji narzędzie myślowe * wykorzystuje narzędzia myślowe do przeprowadzenia procesu podejmowania decyzji o wprowadzeniu zmian w firmie * stosuje narzędzia myślowe do identyfikacji ograniczeń w firmie oraz selekcji projektów, których wdrożenie skutecznie usunie te ograniczenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
- Czym są narzędzia myślowe? Ile ich jest? W jakim celu zostały stworzone? Kiedy je wykorzystywać?
- Naukowe podejście do zarządzania organizacją
- „Leczenie objawowe” – najczęstsza praktyka menedżerska
- Dlaczego bardzo często naprawdę świetny pomysł jest odrzucany przez decydentów?
- „Opór przed zmianą” i jego praktyczna forma
- Ocena gotowości środowiska, w którym planujemy wprowadzić zmianę. Sposoby komunikowania wprowadzenia zmian, które gwarantują sukces
- CRT – Current Reality Tree – zastosowanie diagramu stanu obecnego dla zbudowania porozumienia co do rzeczywistych przyczyn obserwowanych zjawisk i uzgodnienia tzw. kierunkowego rozwiązania
- Master Cloud – jak odnaleźć kluczowy konflikt każdej firmy
- Problem jako konflikt
- Kompromis jako intuicyjna droga poszukiwania rozwiązań
- Przełamanie konfliktu
- Cloud – wykorzystanie diagramu konfliktu do odnalezienia przełomowego rozwiązania
- Breakthrough solution – dlaczego dla każdego problemu/decyzji istnieje potencjalnie przełomowe rozwiązanie
- Wykorzystanie narzędzi myślowych Teorii Ograniczeń do poprowadzenia w organizacji dyskusji o źródłach problemów, jakie na co dzień obserwowane są przez wszystkich pracowników w różnych obszarach
- Identyfikacja kluczowych ograniczeń w organizacji
- Różnica pomiędzy problemem a „sytuacją problemową”
- Sytuacja problemowa jako źródło poszukiwania innowacji. Dwa etapy procesu myślenia innowacyjnego
- Nieintuicyjne metody poszukiwania nowych rozwiązań
- Fiksacja i sposoby jej przełamywania
- Rozwiązanie eleganckie” w języku innowacji
- Technika „zmiany jakościowej” w generowaniu nowych koncepcji
- Technika „bezpośredniego otoczenia” w generowaniu nowych koncepcji
- Organizowanie pracy nad rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny
- Pomysł vs. Koncepcja
- Wykorzystanie koncepcji NFS dla uporządkowania wygenerowanych pomysłów
- Szablon opisu koncepcji
- Przełożenie wyników zastosowania narzędzi myślowych na portfel projektów, którego wdrożenie skutecznie usunie wszystkie ograniczenia.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Czym są narzędzia myślowe?; Naukowe podejście do zarządzania organizacją- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 „Leczenie objawowe” – najczęstsza praktyka menedżerska; Dlaczego bardzo często naprawdę świetny pomysł jest odrzucany przez decydentów?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 „Opór przed zmianą” i jego praktyczna forma; Ocena gotowości środowiska, w którym planujemy wprowadzić zmianę- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 CRT – Current Reality Tree; Master Cloud – jak odnaleźć kluczowy konflikt każdej firmy- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Problem jako konflikt; Kompromis jako intuicyjna droga poszukiwania rozwiązań- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Przełamanie konfliktu; Cloud – wykorzystanie diagramu konfliktu do odnalezienia przełomowego rozwiązania- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Breakthrough solution; Wykorzystanie narzędzi myślowych Teorii Ograniczeń do poprowadzenia w organizacji dyskusji o źródłach problemów- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Identyfikacja kluczowych ograniczeń w organizacji; Różnica pomiędzy problemem a „sytuacją problemową”- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Sytuacja problemowa jako źródło poszukiwania innowacji; Nieintuicyjne metody poszukiwania nowych rozwiązań- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Fiksacja i sposoby jej przełamywania; Rozwiązanie eleganckie” w języku innowacji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Technika „zmiany jakościowej” w generowaniu nowych koncepcji; Technika „bezpośredniego otoczenia” w generowaniu nowych koncepcji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Organizowanie pracy nad rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny; Pomysł vs. Koncepcja- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Wykorzystanie koncepcji NFS dla uporządkowania wygenerowanych pomysłów; Szablon opisu koncepcji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Przerwa | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przełożenie wyników zastosowania narzędzi myślowych na portfel projektów, którego wdrożenie skutecznie usunie wszystkie ograniczenia- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Stawski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 075,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto147,06 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Stawski
Realizował projekty doradcze na terenie Polski oraz USA, Włoch, Meksyku, Rumunii, Czech, Niemiec, Rosji i Chile.
Bartek jest absolwentem Instytutu Językoznawstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalność retoryka praktyczna i komunikacja). Szkolił się w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraelu i Czechach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |