ePR – jak skutecznie prowadzić Public Relations w Internecie?
Możliwość dofinansowania
ePR – jak skutecznie prowadzić Public Relations w Internecie?
Numer usługi 2024/07/02/10567/2205752
1 600,00 PLN
brutto
1 600,00 PLNnetto
100,00 PLNbrutto/h
100,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami szkolenia są specjaliści ds. e-marketingu i marketingu offline planujący lub rozpoczynający przygodę z komunikacją w social media, pracownicy działów Public Relations i Obsługi Klienta, kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację offline i online.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności w jaki sposób wykorzystać nowe technologie w komunikacji z mediami, klientami, partnerami i otoczeniem rynkowym,jak komunikować się z uwzględnieniem różnych segmentów odbiorców,
w jaki sposób pisać, by użytkownicy i dziennikarze chętnie czytali nasze informacje,
czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników oraz
jak mierzyć skuteczność publikowanej treści.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - zna strategie redagowania i publikacji treści w sieci | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - zna specyfikę Internetu PR w praktyce | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - potrafi redagować treści w Internecie | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się - rozumie potrzebę dokształcania się i pogłębiania wiedzy w zakresie poszczególnych bloków tematycznych zrealizowanych w trakcie trwania szkolenia | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak
Program
Program
1. Zaplanuj zanim opublikujesz:
- ewolucja contentu – od papieru do mobile i społeczności; jak kanały online wpływają na komunikację offline
- strategie redagowania i publikacji treści w sieci – jak wykorzystać kanał internetowy do zwiększania zasięgu
- konwergencja – tradycyjne media a Internet; symbioza czy wojna
- targetowanie treści względem audytorium – jak skutecznie docierać do odbiorcy komunikatu.
2. Internet PR w praktyce:
- idea i cele ePublic Relations
- obszary działania i narzędzia internetowego PR od A do Z
- rodzaje ePR: pasywny i aktywny – który wybrać; wady i zalety
- media relations – jak budować relacje z dziennikarzami w sieci
- newslettery i magazyny elektroniczne – e-mail jako instrument ePR, czyli jak zaadoptować najefektywniejszy kanał komunikacji online
- trendy i wyzwania w ePR – blogi, społeczności, mikroblogi, fora – kryzysy i sukcesy w nowej rzeczywistości
- niestandardowy ePR i black PR w sieci – walczyć czy ignorować
- komunikacja wewnętrzna (intranet) i z partnerami (extranet) – jak wykorzystać sieć do komunikacji z partnerami i kontrahentami
- Content Marketing – ewolucja komunikacji online, która destabilizuje dotychczasowy rynek treści
- przykłady realizacji.
3. Praktyka redagowania treści w Internecie:
- dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – jak skutecznie komunikować się z poziomu WWW
- od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje contentu w sieci
- style komunikacji – jak dobierać język w zależności od grupy docelowej
- formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – dlaczego, po co i w jaki sposób
- układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, tabele – dlaczego wszystko ma znaczenie
- multimedia w serwisach WWW – od zdjęć i animacji, przez audio i wideo, po wideo i telewizję interaktywną – specyfika, zasady tworzenia, przykłady
- redagowanie treści w zależności od jej celu:
- informacyjne/PR/IR – raporty, konferencje, publikacje, komunikaty prasowe
- budowa i zarządzanie pressroom
- prezentacje PowerPoint i PDF – tworzenie i publikacja w sieci - redaktor jako ekspert SEO – strategie pozycjonowania w kompetencjach PR.
4. Weryfikacja skuteczności i benchmarking:
- definiowanie celów w zależności od rodzaju treści (tekst, wideo, audio, etc.)
- audyt treści – metody analizy ilościowej i jakościowej konkurencji oraz branżowych wzorców
- badania redaktora: eyetracking, testy z użytkownikami, badania tradycyjne (focusy, IDI, ankiety www), analityka webowa
- mierniki skuteczności – wskaźniki e-marketingowe (np. lepkości/śliskości) i standardy analityczne (np. wskaźnik odrzuceń)
- weryfikacja popularności contentu w sieci - przykłady narzędzi.
5. Trendy, zagrożenia, perspektywy:
- agregatory treści i alerty w sieci – jak zwiększać zasięg i być poinformowanym
- zagrożenia marki i ochrona treści w sieci (w tym formy licencjonowania contentu)
- outsourcing treści w obszarze redagowania i pozyskiwania contentu.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej i elektronicznej.
Adres
Adres
ul. Garbary 2
85-229 Bydgoszcz
woj. kujawsko-pomorskie
Kontakt
Kontakt
Centrum Szkoleń i Certyfikacji
E-mail
centrum@byd.pl
Telefon
(+48) 525 670 017