Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw odpowiedzialni za politykę personalną firmy, zespoły HR oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów biorący udział w projekcie Akademia HR.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kształtowanie środowiska pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. Zapewnienie przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji.Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne związane z równym traktowaniem w miejscu pracy. Identyfikuje rozwiązania pozwalające na kształtowanie / wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą a pracownikami. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe pojęcia związane z równością szans, niedyskryminacją i transparentności w kontekście polityki personalnej.Charakteryzuje sposoby, w jakie te zasady wpływają na kulturę organizacyjną i relacje w miejscu pracy. Uzasadnia potrzebę implementacji tych zasad w organizacji, odnosząc się do aktualnych tendencji rynkowych i społecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia istotne przepisy prawne dotyczące równości szans, niedyskryminacji i transparentności.Monitoruje przepisy prawa pracy oraz inne dokumenty regulujące kwestie równouprawnienia i niedyskryminacji w kontekście relacji pracowniczych. Monitoruje zmiany w przepisach prawnych oraz aktualizuje politykę organizacji zgodnie z nowymi wymogami prawnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje istniejące relacje między firmą a pracownikami pod kątem partnerskiego podejścia.Projektuje strategie komunikacji i zaangażowania pracowników, które promują partnerstwo i zaufanie. Nadzoruje implementację działań ukierunkowanych na budowanie partnerskich relacji oraz monitoruje ich skuteczność w poprawie atmosfery w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne formy mobbingu i dyskryminacji.Definiuje sytuacje, w których zachodzą te zjawiska. Planuje i wdraża procedury przeciwdziałania. Organizuje szkolenia i monitoruje skuteczność działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans.Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Planuje rekrutacje z uwzględnieniem zasad równości szans.Projektuje politykę wynagrodzeń promującą równość. Definiuje kroki przeciwdziałania w przypadku incydentów. Organizuje szkolenia dotyczące przeciwdziałania mobbingowi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Kryteria weryfikacji Planuje programy promujące uczestnictwo i włączenie pracowników.Organizuje spotkania integracyjne i warsztaty wspierające partnerskie relacje. Monitoruje zaangażowanie pracowników i ocenia skuteczność działań włączających. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników) oraz wdraża okresowe działania wyrównawcze, zmierzające do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnych nierówności.Wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania. | Kryteria weryfikacji Planuje i wdraża działania wyrównawcze, uwzględniające potrzeby pracowników.Definiuje transparentne zasady wynagradzania i zapewnia ich akceptację przez wszystkie grupy pracowników. Monitoruje skuteczność działań wyrównawczych i ocenia poziom równości szans w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje w firmie wartości i postawy równego, partnerskiego traktowania wszystkich pracowników oraz wrażliwości na wszelkie przejawy nierówności (w tym równych szans dla kobiet i mężczyzn) oraz nieulegania stereotypom dotyczącym pracowników o wyróżniających cechach (w tym pochodzenie etniczne, światopogląd itp.). Upowszechnia wiedzę z tego zakresu. | Kryteria weryfikacji Definiuje i upowszechnia wartości równości i partnerskiego traktowania pracowników.Organizuje szkolenia i programy edukacyjne z zakresu wrażliwości na nierówności i stereotypy. Monitoruje postępy w zakresie zmiany postaw i ocenia skuteczność działań edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników.Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją polityki i programów równościowych. | Kryteria weryfikacji Tworzy procedury zapewniające transparentny dostęp do informacji dla pracowników.Regularnie monitoruje poziom zadowolenia pracowników z realizacji polityki równościowej i programów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
- Wprowadzenie do zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności.
- Omówienie znaczenia tych zasad dla polityki personalnej w organizacji.
- Przepisy prawne dotyczące równego traktowania w miejscu pracy.
- Analiza Kodeksu Pracy i innych istotnych regulacji.
- Partnerstwo w relacjach pracowniczych: strategie i praktyki.
- Wypracowywanie rozwiązań promujących równość szans w firmie.
Dzień 2:
- Rozpoznawanie i zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
- Opracowywanie procedur przeciwdziałania tym zjawiskom.
- Implementacja zasad równości szans w procesach HR: rekrutacja, awanse, wynagrodzenia.
- Wdrażanie programów zapewniających uczestnictwo i włączenie wszystkich pracowników.
- Działania wyrównawcze w firmie: planowanie, wdrażanie, monitorowanie.
- Kreowanie kultury organizacyjnej opartej na równości i niedyskryminacji.
- Test wiedzy nt. zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Pre Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Wprowadzenie do zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności.; Omówienie znaczenia tych zasad dla polityki personalnej w organizacji. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Przepisy prawne dotyczące równego traktowania w miejscu pracy. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Analiza Kodeksu Pracy i innych istotnych regulacji. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Partnerstwo w relacjach pracowniczych: strategie i praktyki. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Wypracowywanie rozwiązań promujących równość szans w firmie. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Rozpoznawanie i zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy. Opracowywanie procedur przeciwdziałania tym zjawiskom. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Implementacja zasad równości szans w procesach HR: rekrutacja, awanse, wynagrodzenia. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Wdrażanie programów zapewniających uczestnictwo i włączenie wszystkich pracowników. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Działania wyrównawcze w firmie: planowanie, wdrażanie, monitorowanie. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Kreowanie kultury organizacyjnej opartej na równości i niedyskryminacji | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Omówinie, pytania i odpowiedzi, zamknięcie szkolenia. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sara Kononowicz
- Specjalista ds. Obsługi Grantobiorców
- Kierownik Projektu
- Dyrektor Operacyjny
- Dyrektor Zarządzający
2018 - ML Sp. z o. o – Asystentka Zarządu
2017 - Doradztwo finansowo-bankowe Alior Bank, praca na stanowisku doradcy Klienta.
WYKSZTAŁCENIE WYŻSZE:
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu, kierunek: filologia polska – nauczycielska, dodatkowa specjalność: terapia pedagogiczna.
- Studia podyplomowe na kierunku Audyt wewnętrzny w jednostkach sektorów finansów publicznych
DOŚWIADCZENIE: Usługi doradcze obejmujące m.in. prowadzanie i nadzorowanie wywiadów dotyczących sytuacji przedsiębiorstw, opracowanie raportów, diagnoz potrzeb rozwojowych, sporządzanie analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw; Audytor ds. dostępności
Prowadzący posiada ponad 120h doświadczenia w podobnym zakresie w ostatnich dwóch latach (24 m-ce) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w dniu świadczenia usługi rozwojowej, po zakończeniu szkolenia w wersji PDF, tj.: prezentacja multimedialna oraz scenariusze. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zapisanie uczestnika na usługę rozwojową przez profil instytucjonalny.
Uczestnik zobowiązany jest stawić się w wyznaczonym terminie realizacji usługi.
Warunkiem uczestnictwa jest również wyrażenie zgody uczestnika na udział w monitoringu szkolenia, tym samym wyrażają zgodę na utrwalenie swojego wizerunku w formie zrzutów ekranu, które będą wykonywane podczas szkolenia. Zrzuty ekranu wykonywane są na potrzeby kontroli/monitoringu oraz wewnętrznej dokumentacji usługodawcy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do usługi zdalnej:
1. Narzędzie MS Teams (przed rozpoczęciem usługi uczestnik otrzymuje link, który pozwoli dołączyć do szkolenia).
2. Wymagania sprzętowe - komputer z łączem internetowym.
3. Łącze sieciowe 3G, 4G / LTE ; 2,5 Mb/s.
4. Oprogramowanie - nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Link umozliwiający udział w usłudze rozwojowej bedzie aktywny przez cały czas trwania szkolenia.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
1. Sprzęt komputerowy zapewniający dostęp do platform i technologii chmurowych,
2. Materiały dydaktyczne w formacie PDF.