Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Social Media w praktyce - szkolenie
Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Social Media w praktyce - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla przedsiębiorców, właścicieli, współwłaścicieli, menadżerów, kierowników firm oraz pracowników, które będą zajmowały się budowaniem wizerunku firmy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji19-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Social Media w praktyce - szkolenie" przygotowuje z zakresu aktywności w mediach społecznościowych oraz poznanie marketingu internetowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy na temat budowania wizerunku w firmie. | Kryteria weryfikacji Test oceniający wiedzę uczestnika zzakresu znajomości zagadnień szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa ma cel edukacyjny i prowadzi do podniesienia kompetencji. Szkolenie jest przeprowadzane w formie zdalnej na żywo z możliwością udostępnienia samodzielnego stanowiska komputerowego z dostępem do szkolenia w siedzibie firmy po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby. Dla przyswojenia wiedzy po szkoleniu odbywa się ankieta walidacyjna, która podsumowuję zdobytą wiedzę. Świadczona usługa odbywa się w formie zdalnej w oparciu o miarę godzin lekcyjnych.
Ramowy program usługi
1. Media Społecznościowe – nowy standard komunikacji
- Skąd bierze się fenomen społeczności w Internecie?
- Social Media istnieją od zawsze – krótka historia internetowych społeczności
- Czy media społecznościowe są naprawdę potrzebne firmom/organizacjom?
- Główne zalety mediów społecznościowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji
- Social media a „reklama, jaką znamy”
- Dlaczego media społecznościowe należy traktować poważnie: strategia komunikacji, dobór kanałów, odpowiednie wyszkolenie personelu (zarówno odpowiadającego bezpośrednio za komunikację w Social Media, jak i pozostałych pracowników)
2. Jak odpowiednio dobrać efektywne kanały komunikacji w Internecie?
- Czym dysponujemy? Omówienie podstawowych platform (Facebook i Google+, mikroblogi, fora dyskusyjne, YouTube, NK, blog firmowy, serwisy dziennikarstwa obywatelskiego, współpraca z blogerami) – ich specyfika i przydatność dla poszczególnych branż
- Case studies – przykłady 2-3 dobrze zrealizowanych kampanii / prowadzonych stałych działań na wybranych platformach
- Gdzie kucharek sześć – czyli na czym warto się skupić, a z czego zrezygnować? Podstawowe założenia tworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych
3. Jak skutecznie porozumiewać się w Internecie?
- Podstawowe zasady efektywnej komunikacji
- Język Internetu, czyli które z tych zasad najlepiej sprawdzają się i mają największe znaczenie w komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych?
- Luz i kontrowersja – kiedy się sprawdzają, a kiedy są nie na miejscu?
- Jak zniechęcić użytkowników – case studies
4. Każdy chce być na Facebooku – nie każdy robi to mądrze
- Modny Facebook – za i przeciw (czyli czy trzeba być tam za wszelką cenę)
- Różne oblicza Facebooka (dostosowanie komunikacji do charakteru działalności)
- Fanpage czy grupa?
- Czy zakładanie profilu firmy jest zawsze najlepszą drogą? (+case studies oryginalnych realizacji bez bezpośredniego komunikowania marki)
- Tworzymy fanpage krok po kroku – moduł praktyczny (opracowanie założeń, faza przygotowawcza, stworzenie profilu, omówienie elementów profilu, nadanie unikalnego adresu, korzystanie z serwisu jako marka, wykorzystanie awatarów, jak zdobyć fanów?)
- Gry, zabawy, konkursy i aplikacje – kiedy warto je realizować, jak to robić, aby osiągnąć najwyższą skuteczność, czego nie robić, aby nie popaść w konflikt z regulaminem Facebooka
- Facebook nie zawsze mile widziany – ryzyka bezpośrednie i pośrednie
- Reklama na Facebooku a reklama Facebooka – podstawowe informacje, metody pomiaru skuteczności, gdzie reklamować markę/produkt/usługę, a gdzie własny fanpage?
- Skuteczna Kampania reklamowa na Facebooku
- Poznajemy statystyki Facebooka Facebook w Polsce
- Ćwiczenie praktyczne – dobór działań na Facebooku do zaproponowanego profilu organizacji
5. Piszemy bloga, którego wszyscy chcą czytać
- Dlaczego blog jest przydatnym narzędziem budowania wizerunku marki?
- O czym warto pisać i jak to robić, aby użytkownicy do nas wracali?
- Nieformalnie czy pod szyldem – czyli kiedy lepiej pokazać „ludzką twarz” firmy, a kiedy blog powinien mieć charakter oficjalny?
- Kto powinien pisać bloga – dostosowanie nadawcy-„autora” do specyfiki firmy/branży
- Przykłady udanych blogów firmowych – polskich i zagranicznych
6. Mikroblogi (nie) dla wszystkich
- Czym są mikroblogi i w jaki sposób należy z nich korzystać? (omówienie specyfiki najpopularniejszych platform: Twitter, przekrój pozostałych ważniejszych narzędzi)
- Jak komunikować się na mikroblogach, a czego nie robić pod żadnym pozorem?
- Zasady działania, porady praktyczne Najbardziej zaskakujące mikroblogujące organizacje, case studies
7. Jak działać na forach internetowych, aby klienci nas kochali?
- Czy trzeba za wszelką cenę być obecnym na wszystkich znanych nam forach?
- Czyli jak zbudować strategię działań, jak zdywersyfikować kanały
- Czego unikać – co budzi niechęć, znużenie i agresję użytkowników? Nie tylko wpisy użytkowników – czyli kilka słów o reklamie i sponsoringu forów
8. Masz wiadomość – podstawy skutecznego e-mail marketingu w ujęciu społecznościowym
- Podstawowe zasady i dobre praktyki e-mail marketingu w praktyce – przygotowanie oraz weryfikacja dobrych baz odbiorców, unikanie spamu (i zarzutów o spamowanie), utrzymanie i retencja
- Jak konstruować kampanie newsletterowe w taki sposób, aby odbiorcy chcieli dzielić się wiadomościami ze znajomymi: wykorzystanie mechanizmów social media w mailingach.
- Jak wybrać odpowiedniego „człowieka od Internetu” – pożądane cechy i predyspozycje, określenie zasad pracy, trudny wybór: pracownik, czy agencja?
- Jak nasi pracownicy mogą nam pomóc w działaniach w Social Media, a jak mogą nam zaszkodzić?
- Jak znaleźć pracowników/podwykonawców w mediach społecznościowych?
9. Wyciągamy wnioski – czyli jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą zamierzone korzyści?
- Dostępne narzędzia analityczne i ich zastosowanie w praktyce
- Statystyki Facebooka i YouTube, Google
- Analytics jako narzędzie analizy mediów społecznościowych,
- Dostępne narzędzia monitoringu Social Media
- Ocena wpływu działań w Social Media na wizerunek marki jako całości
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Media Społecznościowe - skąd bierze się Fenomen społecznościowy w Internecie? (wykład, rozmowa) | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Media Społecznościowe - główne zalety w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji (wykład, rozmowa, czat) | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Jak odpowiednio dobrać efektywne kanały komunikacji w internecie? (wykład, rozmowa) Tomasz | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Jak skutecznie porozumiewać się w Internecie -podstawowe zasady efektywnej komunikacji | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Jak skutecznie porozumiewać się w Internecie-język Internetu | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Facebook - modny Facebook za i przeciw | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Facebook- różne oblicza | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Reklama na Facebooku- podstawowe informacje, gdzie reklamować markę | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Skuteczna kampania reklamowa na Facebooku statystyki ( wykład, rozmowa, czat) | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Blog- budowanie wizerunku marki | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Blog- nieformalnie czy pod szyldem (wykład) | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Mikroblogi - omówienie rodzajów (rozmowa, czat) | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Fora internetowe - jak sprawnie poruszać się na forach | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Podstawy skutecznego e-mail marketingu w ujęciu społecznościowym | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Social Media - jak sobie nie zaszkodzić ( wykład, chat, ćwiczenia) | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Czy nasze działania przynoszą zamierzone korzyści ? Podsumowanie szkolenia ( wykład, ćwiczenia, czat, ankieta walidacyjna) | Prowadzący Tomasz Wdowicz | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto156,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto156,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Wdowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie pdf oraz prezentacje PowerPoint w wersji elektronicznej na podany adres e-
mail uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min.
Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
W zależności od czasu, potrzeb będą wykorzystywane różne elementy: ćwiczenia, testy, ankiety i inne.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona
będzie usługa: Microsoft Teams
Wymagania sprzętowe:
Procesor: Minimum 1,1 GHz lub szybszy, dwa rdzenie
Pamięć 4,0 GB RAM
Dysk twardy 3,0 GB wolnego miejsca na dysku
Wyświetlana rozdzielczość ekranu 1024 x 768
Karta graficzna: System operacyjny Windows: Sprzętowa akceleracja grafiki wymaga DirectX 9 lub
nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10
Fall Creators Update)
System operacyjny Windows 11, Windows 10 (z wyłączeniem Windows 10 LTSC dla aplikacji
komputerowej Teams), Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server
2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga: zalecamy korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i
dostępnych poprawek zabezpieczeń.
Wersja .NET Wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego
Wideo Kamera wideo USB 2.0
Urządzenia: Standardowa kamera, mikrofon i głośniki w laptopie
Łącze sieciowe:
Firma Microsoft zaleca minimalną prędkość pobierania 1,5 Mb/s i prędkość wysyłania 1,5 Mb/s w
przypadku rozmów jeden na jednego w aplikacji Teams. W przypadku grupowych rozmów wideo
zalecana prędkość pobierania i wysyłania wynosi 4 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i
materiałów: nie dotyczy
Okresu ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: spotkanie trwa do czasu
zakończenia przez organizatora