Akademia HR - "Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników– zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy" - usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - "Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników– zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy" - usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- właściciele
- menadżerowie/kandydaci na menadżerów
- pracownicy zespołów HR
- inni pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy
- inni pracownicy odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi MMŚP
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników– zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - usługa zdalna w czasie rzeczywistym" przygotowuje do aktywnego pozyskiwania oraz wykorzystania zróżnicowanego potencjału, talentów i doświadczeń pracowników oraz dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji. Przygotowuje również do kształtowania otwartości na wyzwania rozwojowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualnetrudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w fi rmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać i zidentyfikować aktualne zmiany na rynku pracy, takie jak nowe technologie, zmieniające się wymagania kompetencyjne oraz demograficzne trendy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów dopracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie wymienić co najmniej trzy metody oceny potencjału zawodowego oraz zaprezentować przykład ich zastosowania w kontekście konkretnej potrzeby firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczącepotencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie przedstawić szczegółowy opis co najmniej dwóch obecnych i przyszłych potrzeb firmy związanych z potencjałem pracowników, obejmujący wymagane kwalifikacje, kompetencje, doświadczenie i talenty, wraz z uzasadnieniem ich znaczenia dla rozwoju firmy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmywynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie opisać możliwości oraz potencjalne korzyści wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania w firmie, uwzględniając różne aspekty takie jak doświadczenia, kwalifikacje, wiek, płeć, pochodzenie etniczne i poglądy, oraz przedstawić konkretny przykład pozytywnego wpływu na firmę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażanianowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie stworzyć oraz przedstawić szczegółowy plan programu rekrutacji, selekcji i onboarding nowego pracownika, uwzględniający metody pozyskiwania kandydatów o zróżnicowanych kompetencjach, talentach i doświadczeniach, oraz wskazać co najmniej trzy konkretne korzyści płynące z wdrożenia takiego programu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoringi podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie przedstawić wybrane narzędzia lub procesy HR, które umożliwiają stały monitoring rozwoju kompetencji pracowników oraz ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji, wraz z opisem konkretnych korzyści dla firmy wynikających z ich wdrożenia. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałedostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaprojektować rozwiązania i narzędzia HR, które są skierowane na ciągłe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, przedstawiając ich konkretne zastosowanie oraz korzyści dla organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystaniezróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie przedstawić co najmniej dwa przykłady programów rozwoju oraz ścieżek kariery, które są oparte na wykorzystaniu zróżnicowanego potencjału pracowników, oraz wskazać konkretne rezultaty tych programów dla długoterminowego rozwoju organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikającyz wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przedstawić konkretnie opisane przykłady wykorzystania potencjału wynikającego z wewnętrznego zróżnicowania pracowników, uwzględniając różnorodność doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp., oraz wskazać konkretne korzyści dla organizacji wynikające z tych działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń międzypracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie opisać wybrane programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, które wykorzystują wiedzę ukrytą oraz minimalizują ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń, przedstawiając konkretny sposób ich implementacji i wymierne korzyści dla organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałegorozwoju i nabywania nowych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie przedstawić strategie lub programy, które skutecznie budują pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju oraz nabywania nowych kompetencji, oraz potrafi wskazać zmierzone korzyści dla pracowników i organizacji wynikające z tych działań. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik ktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartościna nowe wyzwania rozwojowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie przedstawić konkretne działania, które aktywnie kształtują wartości i kulturę pracy promującą otwartość na nowe wyzwania rozwojowe, oraz potrafi wykazać, jak te działania przyczyniają się do budowania pozytywnego nastawienia i gotowości pracowników do ciągłego rozwoju. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do szkolenia.
- Wpływ zmian na rynku pracy na możliwości w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. - wykład, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Wpływ zmian na rynku pracy na trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. - wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników. - case study/ćwiczenie, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Obecne potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników. - ćwiczenie, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników. - ćwiczenie, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników. - wykład/ćwiczenie, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. - wykład/case study/ćwiczenie, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. - ćwiczenie, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. - wykład/ćwiczenie/, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. - wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników. - wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą. - wykład, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Minimalizowanie ryzyka utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń. - wykład/ćwiczenie, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Kultura Learning Agility. - wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
- Reskilling. - wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina szkolenia = 60 minut.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Zajęcia będą przeprowadzone w postaci warsztatów, ćwiczeń, wykładów, mini wykładów, dyskusji.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia z ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez uczestnika oraz zaliczenie testu z zakresu szkolenia i udział w ćwiczeniach/case study i warsztatach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Wpływ zmian na rynku pracy na możliwości w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Wpływ zmian na rynku pracy na trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Minimalizowanie ryzyka utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Obecne potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Kultura Learning Agility | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Reskilling; test wiedzy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 arzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 335,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 335,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały w formie elektronicznej przed oraz po szkoleniu w formacie umożliwiającym łatwy dostęp.
Warunki uczestnictwa
Aby skorzystać z usługi objętej dofinansowaniem, konieczne jest posiadanie ID wsparcia przyznanego przez operatora oraz aktywne konto w Bazie Usług Rozwojowych.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia z ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez uczestnika oraz zaliczenie testu z zakresu szkolenia i udział w ćwiczeniach/case study i warsztatach.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Informujemy, że podczas szkolenia może wystąpić kontrola przeprowadzona przez PARP, Operatora lub inną upoważnioną jednostkę w celu potwierdzenia zgodności realizacji szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Rodzaj komunikatora w formie pracy zdalnej:
1. Warsztat będzie się odbywał zdalnie poprzez komunikator ZOOM -w formie połączenia VIDEO
2.Minimalne wymagania sprzętowe - Komputer z systemem Windows, Procesor Co najmniej 1 GHz, Pamięć RAM Co najmniej 512 MB
3. Minimalne wymagania systemowe: w zależności od oprogramowania uczestnika - szczegóły pod podanym linkiem oficjalnym komunikatora ZOOM : http://www.dilwet.pl/images/Wymagania_systemowe_sprzetowe.pdf
4. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik- Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE).
Wymagana jest kamera.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników, oraz zastosowanego narzędzia