Business & Life Coaching Academy Metrum® Zielone kompetencje - klucz do zrównoważonego rozwoju.
Business & Life Coaching Academy Metrum® Zielone kompetencje - klucz do zrównoważonego rozwoju.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym;
- menadżerowie/menadżerki, a szczególnie ci, zajmujący się wprowadzaniem polityki zrównoważonego rozwoju w organizacjach;
- osoby zajmujące się zrównoważonym rozwojem w organizacjach, np. audytorzy ekologiczni, specjaliści ochrony środowiska;
- specjaliści z zakresu zrównoważonej gospodarki pracujący np. w:
- przedsiębiorstwach energetycznych,
- firmach budowlanych i deweloperskich,
- firmach produkujących samochody elektryczne lub/i komponenty związane z zielonym transportem,
- firmach zajmująccyh się gospodarką odpadami,
- przedsiębiorstwach rolniczych.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi126
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu projektu szkoleniowego uczestnik/uczestniczka jest gotowy do samodzielnego prowadzenia sesji coachingowych, zarówno w środowisku środowisku biznesowym (executive coaching), jak i w zakresie rozwoju osobistego (life coaching).Po skończonym kursie, uczestnik/uczestniczka ma pogłębioną refleksję nad wartością zrównoważonego rozwoju poczynając od zielonej świadomości, przez budowanie zielonych postaw i zachowań oraz zdobywanie wiedzy pozwalającej pracować w sposób zrównoważony.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu projektu szkoleniowego uczestnik jest gotowy do samodzielnego prowadzenia sesjicoachingowych, zarówno w środowisku środowisku biznesowym (executive coaching), jak i w zakresie rozwoju osobistego (life coaching). | Kryteria weryfikacji Po ukończeniu projektu szkoleniowego uczestnik samodzielnie przeprowadza sesje coachingowe, zgodnie ze standardami International Coach Federation - ICF. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Po zakończeniu szkolenia, uczestnik będzie posiadał psychologiczne podstawy pracy coachingowej. Będzie definiował cele coachingowe w trakcie sesji z klientem. Uczestnik będzie znał przebieg procesu coachingowego w modelu Akademii i stosował go w swojej pracy coachingowej. Będzie znał i rozumiał elementy ułatwiające i utrudniające pracę z Klientem oraz będzie je rozpoznawał i stosował adekwatne do przebiegu procesu narzędzia coachingowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada psychologiczne podstawy pracy coachingowej. Prawidłowo rozpoznaje i definiuje cele coachingowe w trakcie sesji z klientem. Uczestnik zna przebieg procesu coachingowego w modelu Akademii, korzysta z niego w samodzielnej pracy. Osoba kończąca szkolenie rozpoznaje w kontakcie z klientem elementy ułatwiające i utrudniające pracę oraz stosuje adekwatne do przebiegu procesu narzędzia coachingowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik/uczestniczka będzie wiedział, jak zbudować kontrakt coachingowy oraz jak sesja discovery może pomóc w budowaniu relacji coachingowej. Kursant dowie się, jak formułować pytania coachingowe oraz jak odnaleźć się w różnorodności metod i stylów pracy coachingowej. | Kryteria weryfikacji Po ukończeniu szkolenia uczestnik/uczestniczka świadomie buduje kontrakt coachingowy oraz przeprowadza sesję discovery, która pomaga w budowaniu relacji coachingowej z klientem. Kursant formułuje adekwatne pytania coachingowe oraz odnajduje się w różnorodności metod i stylów pracy coachingowej, wybierając do pracy z klientem poznane i przetrenowane podczas szkolenia narzędzia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Po ukończeniu kursu uczestnik/uczestniczka będzie rozumiał/a rolę i znaczenie wartości w procesie coachingowym. Dowie się, jak pracować z klientem nad wartościami, co ogranicza potencjał klienta, czym są przekonania i jakie są sposoby pracy nad ograniczającymi przekonaniami. | Kryteria weryfikacji Po ukończeniu kursu uczestnik/uczestniczka pracuje z wartościami klienta w procesie coachingowym. Charakteryzuje potencjał klienta, definiuje czym są przekonania i zna oraz stosuje różne sposoby pracy nad ograniczającymi przekonaniami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Po zakończeniu szkolenia, uczestnik/uczestniczka będzie znał, rozumiał i potrafił zastosować adekwatnie do sytuacji ponad 50 narzędzi przydatnych w pracy coacha, takich jak na przykład: techniki formułowania pytań, praca z metaforą, podejście analityczne, techniki plastyczne, praca z przestrzenią, podejście systemowe. Dzięki nim będzie nadzorował proces coachingowy i planował kolejne działania w oparciu o zdobytą wiedzę, doświadczenie oraz praktyczne ćwiczenia, które są integralną częścią kursu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik/uczestniczka szkolenia po jego odbyciu prawidłowo stosuje poznane narzędzia pracy coacha. Na bieżąco monitoruje proces coachingowy, dzięki czemu adekwatnie wybiera poznane metody, takie jak na przykład: techniki formułowania pytań, praca z metaforą, techniki plastyczne czy praca z przestrzenią oraz podejścia, takie jak: podejście analityczne czy systemowe. Nadzoruje proces coachingowy i planuje kolejne działania w oparciu o zdobytą wiedzę i doświaczenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik pozna poziomy pracy coachingowej i sposoby pogłębiania doświadczenia klienta zgodnie z ich hierarchią. Dowie się, czym jest podejście systemowe w coachingu i jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Kursant/kursantka pozna techniki budowania w kliencie poczucia spokoju i wyciszenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje poziomy pracy coachingowej i sposoby pogłębiania doświadczenia klienta zgodnie z ich hierarchią. Charakteryzuje podejście systemowe w coachingu i świadomie wykorzystuje tę wiedzę w praktyce. Kursant/kursantka wykorzystuje adekwatnie do sytuacji techniki budowania w kliencie poczucia spokoju i wyciszenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział, jak istotna jest zielona transformacja, czyli zmniejszenie wpływu człowieka na naturę poprzez wprowadzanie zrównoważonych działań na rzecz neutralności klimatycznej.Będzie miał świadomość konieczności szukania innowacyjnych, zielonych rozwiązań w każdym aspekcie życia (prywatnego, zawodowego, publicznego) oraz będzie dążył do popularyzowania takich pomysłów. Będzie prezentował proekologiczną zieloną postawę oraz mindset. Będzie potrafił współpracować z pracownikami organizacji oraz firm, które chcą, aby ich pracownicy rozwijali zielone kompetencje. | Kryteria weryfikacji Po zakończonym procesie szkoleniowym, uczestnik/uczestniczka ma szerokie spojrzenie na to, czym jest zielona transformacja i propaguje konieczność szukania innowacyjnych, zielonych rozwiązań w każdym aspekcie życia (prywatnego, zawodowego, publicznego). Kursant/kursantka prezentuje proekologiczną zieloną postawę oraz mindset. Dzięki zdobyciu świadomości, wiedzy oraz umiejętności w zakresie zrównoważonego rozwoju, nawiązuje współprace z organizacjami oraz firmami, które wprowadzają strategię zrównoważonego rozwoju i chcą, aby ich pracownicy rozwijali zielone kompetencje. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się W trakcie trwania szkolenia uczestnik zdefiniuje własny styl pracy coachingowej i wyznaczy wiodące metody pracy. Opracuje plan rozwoju własnej ścieżki coachingowej oraz zaplanuje budowanie marki osobistej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje własny styl pracy coachingowej w oparciu o metodologię Insights Discovery i wyznacza wiodące metody swojej pracy. Planuje rozwój własnej ścieżki coachingowej tak, aby rozwijać swój unikalny potencjał. Buduje markę osobistą jako coach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
HARMONOGRAM KURSU:
22-23-24 listopad 2024 - Moduł 1 - prowadząca - Beata Kozak
Organizacja procesu coachingowego
Co to jest coaching?
Czym coaching różni się od innych form pracy rozwojowej?
Jaki rozumiemy coaching w Business & Life Coaching Academy?
Jakie są podstawowe zasady pracy coachingowej?
Jakie korzyści przynosi coaching?
Co każdy coach powinien wiedzieć o mechanizmach zmiany rozwojowej?
Jakie kompetencje posiada profesjonalny coach?
Jak zbudować kontrakt coachingowy?
Jak sesja discovery może pomóc w budowaniu relacji coachingowej?
Jak definiować cele coachingowe?
Jak testować cele coachingowe?
Jak weryfikować cele coachingowe?
Jak słuchać, aby słyszeć?
Jak formułować pytania coachingowe?
Jak wykorzystywać skalowanie w pracy coachingowej?
Jak przejść od celu do planu działania?
Jak odnaleźć się w różnorodności metod i stylów pracy coachingowej?
25-26 styczeń 2025 - Moduł 2 - prowadząca - Agata Otrębska
Metody pracy coachingowej, część 1
Jak sesja discovery może pomóc w budowaniu relacji coachingowej?
Czym są wartości?
Jak jest rola i znaczenie wartości w procesie coachingowym?
Jak można pracować z klientem nad wartościami?
Co ogranicza potencjał klienta?
Czym są przekonania?
Jakie są sposoby pracy z ograniczającymi przekonaniami?
Jak jeszcze definiować cele do pracy?
Jak budować motywację klienta do zmiany?
Jak korzystać z metafory w pracy coachingowej?
22-23 luty 2025 - Moduł 3 - prowadząca - Justyna Czempik
Metody pracy coachingowej, część 2
Czemu służą modele coachingowe?
Czym jest model GROW?
Jakie zadawać pytania w modelu GROW?
Jak metody/narzędzia coachingowe wpisują się w model GROW?
Jak pracować z celem w trafny i pogłębiony sposób?
Jak wesprzeć Klienta w poszukiwaniu życiowej misji?
Jakie znaczenie w coachingu ma praca z perspektywą?
Jak korzystać z metod pracy z perspektywą?
- pytania poszerzające perspektywę
- praca z przestrzenią
- praca z postacią
- strategia Walta Disneya
Jak pracować z dylematem?
Jak podsumowywać / domykać etap pracy coachingowej lub cały proces?
21-22-23 marzec 2025 - Moduł 4 - prowadzący - Bartosz Berendt
Doskonalenie praktyki coachingowej
Prowadzenie treningowych sesji coachingowych w trakcie zajęć.
Podsumowanie treningowych sesji w oparciu o standaryzowany model informacji zwrotnej.
Analiza sesji coachingowej przeprowadzonej na ostatnim etapie zajęć, superwizowana przez mentor-coacha (sesja „na żywo” lub analiza nagrania audio-video).
26-27 kwiecień 2025 - Moduł 5 - prowadzący - Kuba Giedrojć
Zdefiniowanie własnego stylu pracy coachingowej
Jakie są poziomy pracy coachingowej i jak pogłębiać doświadczenie Klienta zgodnie z ich hierarchią?
Czym jest podejście systemowe w coachingu i jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce?
Jakie są techniki pracy z głosem?
Jakie są techniki budowania w Kliencie poczucia spokoju i wyciszenia
Czym są narzędzia narracyjne? Jak zbudować własną opowieść skąd przychodzisz i dokąd zmierzasz?
Wykorzystanie narzędzi psychometrycznego pomiaru (Gallup Strengths) w procesach coachingowych.
Zielona transformacja, czyli o konieczności zmniejszenia wpływu człowieka na naturę poprzez wprowadzanie zrównoważonych działań na rzecz neutralności klimatycznej.
Planowanie procesów coachingowych w organizacjach budujących świadomość zrównoważonego rozwoju poprzez refleksję nad poziomem i wartością zielonych kompetencji ich pracowników, wspieranie uczciwości oraz propagowanie przyrody.
Zdefiniowanie własnego stylu pracy coachingowej i wyznaczenie wiodących metod pracy.
Opracowanie planu rozwoju własnej ścieżki coachingowej i budowanie marki osobistej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Organizacja procesu coachingowego | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Organizacja procesu coachingowego | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Organizacja procesu coachingowego | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Metody pracy coachingowej | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Metody pracy coachingowej | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Metody pracy coachingowej | Prowadzący Justyna Czempik | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Metody pracy coachingowej | Prowadzący Justyna Czempik | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Doskonalenie praktyki coachingowej | Prowadzący Bartosz Berendt | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Doskonalenie praktyki coachingowej | Prowadzący Bartosz Berendt | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Doskonalenie praktyki coachingowej | Prowadzący Bartosz Berendt | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Rozwój własny | Prowadzący Kuba Giedrojć | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Rozwój własny | Prowadzący Kuba Giedrojć | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 054,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto95,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Kozak
Bartosz Berendt
Justyna Czempik
Prowadzi szkolenia z zarządzania sobą w czasie, komunikacji, konfliktu, odporności psychicznej, budowania zespołu, tworzenia realistycznych planów i strategii. Pracuje nad zmianami postaw. Facylituje.
Posiada wieloletnie doświadczenie jako trener biznesu i coach, oraz coach zespołowy pomagający innym w rozwoju kompetencji. Prowadzi również warsztaty dla coachów i trenerów. Uczy na wyższych uczelniach. Certyfikowana nauczycielka jogi.
Kuba Giedrojć
londyńskiej Academy of Executive Coaching oraz MBA w specjalności Leadership & Coaching, człowiek biznesu m.in. zastępca Dyrektora Generalnego Konfederacji Lewiatan, gdzie odpowiada za komunikację, rozwój, wydarzenia i sprawy członkowskie, ekspert ds. komunikacji, szef zespołów komunikacji, laureat np. Złotego Spinacza czy EFFIE, przez 5 lat był press officerem Prezydenta RP, doświadczony coach, z akredytacją ACC (ICF) i dyplomem AoEC oraz trener, szczególnie w zakresie kontaktów z mediami, wystąpień publicznych, pracy z tremą, budowania własnej wartości. Ma na swoim koncie ponad 2 000 h sesji coachingowych, executive coaching, team coaching, personal leadership.
Agata Otrębska
liderów i liderek społecznych wśród młodzieży KORBA. Zarządzała projektami szkoleniowymi, badawczymi i edukacyjnymi, m.in. na zlecenie Komisji Europejskiej, Banku Światowego, United Way International, instytucji rządowych i samorządowych. Absolwentka Szkoły Liderów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz International Visitor Leadership Program (program Departamentu Stanu USA). Laureatka nagrody Ministerstwa Kultury za całokształt działalności. Ma na swoim koncie ponad 2 000 h sesji coachingowych, executive coaching, team coaching, leadership coaching.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Godziny kształcenia, o których mowa w zakładce: "Informacje podstawowe", to godziny dydaktyczne, tj. 126 x 45 min.
Korzyści z ukończenia Akademii:
- poznanie ponad 50 narzędzi i kilkunastu podejść pracy coachingowej oraz zdefiniowanie
własnego stylu pracy coachingowej,
- uzyskanie certyfikatu kształcenia, niezbędnego do ubiegania się o międzynarodowy certyfikatProfessional Certified Coach (PCC), nadawany przez ICF,
- samodzielne przeprowadzenie kilkunastu sesji coachingowych wraz ze standaryzowaną informacją zwrotną oraz sesja z feedbackiem 360 stopni, przygotowanym przez mentor-coacha,
- ukończenie coachingowego treningu rozwoju osobistego, zakończonego wypracowaniem własnej drogi dalszego rozwoju coachingowego,
- głębsze poznanie siebie indywidualny profil Gallup Strengths®
- uzyskanie gotowych materiałów do dalszej pracy coachingowej (arkusze pracy, karty Metrumowa.Magia.Słowa, instrukcje do narzędzi).
Warunki uczestnictwa
W celu zapisania się do Akademii lub uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
e-mail: biuro@metrum.edu.pl lub telefon: 601 275 427. Możliwość wpłat ratalnych.
Adres
Adres
we własnym, klimatycznym i komfortowym centrum szkoleniowym. Podczas zajęć zapewniamy serwis kawowy, owoce, przekąski, domowe ciasto.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami