Zwinność w zarządzaniu zespołem z wykorzystaniem metodyk Agile ( Akademia HR - Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy, Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy )
Zwinność w zarządzaniu zespołem z wykorzystaniem metodyk Agile ( Akademia HR - Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy, Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy )
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do managerów, liderów, project managerów, osób związanych z obszarem zarządzania zasobami ludzkimi oraz osób zainteresowanych zarządzaniem zasobami ludzkimi w oparciu o nowoczesne metody i autorskie narzędzia inspirowane metodykami Agile, do niedawna kojarzonymi głównie z obszarem IT, które z powodzeniem sprawdzają się i są stosowane w wielu branżach i organizacjach na całym świecie.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji30-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Zwinność w zarządzaniu zespołem z wykorzystaniem metodyk Agile ( Akademia HR - Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy, Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy )" przygotowuje uczestników do zarządzania zasobami ludzkimi, poprzez wykorzystanie nowoczesnych metody oraz autorskich narzędzi inspirowanych metodykami Agile.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie zwinnego podejścia w zarządzaniu zespołem | Kryteria weryfikacji • identyfikuje koncepcję Servant Leadership• definiuje kluczowe założenia Management 3.0 • charakteryzuje autorskie narzędzia Management 3.0 • omawia nowoczesne techniki zarządzania zespołem zgodne z podejściem Agile | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje w zarządzaniu zespołem nowoczesne metody i autorskie narzędzia inspirowane metodykami Agile | Kryteria weryfikacji • stosuje nowoczesne techniki zarządzania zespołem zgodne z podejściem Agile• buduje organizację opartą na zaufaniu, szerzeniu wiedzy oraz ciągłej nauce i doskonaleniu zasobów ludzkich • wdraża metody motywowania oraz angażowania pracowników • zarządza Zarządzanie wiedzą i kompetencjami w zespole • stosuje nowoczesny feedback, tablice celebracji porażek oraz docenia pracowników z użyciem kart Kudo | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża nowe modele i formy organizacji pracy | Kryteria weryfikacji • analizuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające z wprowadzenia nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych form świadczenia pracy• wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy • wykorzystuje systemy monitorujące efektywność pracy osób stosujących nowe formy świadczenia pracy • implementuje systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy | Kryteria weryfikacji • identyfikuje i opisuje nowe trendy w obzarze HR/ zarządzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną swojej organizacji• wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów organizacji • inicjuje wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR • kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Zarządzanie i przywództwo
- Zarządzanie w stylu Management 1.0; 2.0; 3.0
- Zmiana paradygmatu przywództwa – Management 3.0 jako nowy styl zarządzania
- Zwinny manager, czyli jaki? – wprowadzenie do koncepcji Servant Leadership
- Kluczowe założenia Management 3.0 – pryncypia
Teoria systemów złożonych jako podstawa do zrozumienia zarządzania zasobami ludzkimi w świecie VUCA
- Podstawy teorii systemów złożonych: chaotyczność, uporządkowanie, złożoność
- Rzeczywistość VUCA a Agile
- Czego możemy nauczyć się od największych firm w kwestii elastyczności – VUCA w praktyce
Motywowanie oraz angażowanie pracowników
- Motywacja vs zaangażowanie vs szczęście pracownika – różnice i zależności
- Motywowanie pracowników na bazie modelu Champfrogs Management 3.0
- Wykorzystanie kart motywacyjnych Management 3.0 „Moving cards” do identyfikacji czynników motywacyjnych i demotywacyjnych u siebie i zespołu
- Wpływ menedżera na modelowanie zaangażowania wśród pracowników w środowisku online oraz stacjonarnym
- Autodiagnoza własnego zaangażowania na podstawie badań Instytutu Gallupa
Delegowanie i uprawomocnienie
- Budowanie zaufania na bazie 5 dysfunkcji zespołu Patricka Lencioni
- Budowanie odpowiedzialności
- Poziomy delegowania z użyciem kart delegowania Management 3.0 „Delegation Poker”
- Tablica delegowania – „Delegation Board”
Zarządzanie wiedzą i kompetencjami
- Pożądane poziomy kompetencji w zespole – co czyni zespoły kompetentnymi
- Analiza kompetencji w zespole – „Competency Matrix”
- Zwinne zarządzanie wiedzą
Nowoczesny feedback
- Analiza najpopularniejszych modeli udzielania feedbacku: metoda kanapki, SBI, SPINKA, FUKO — wady i zalety
- Autorski model udzielania informacji zwrotnej Management 3.0 – „Feedback Wrap”
- Feedback vs Feedforward — zwinność w udzielaniu feedbacku na bazie Marshalla Goldsmitha
Sukcesy i porażki – nowe spojrzenie
- Jak przekuć porażki w sukces i zacząć je celebrować z zespołem — retrospektywa
- Zastosowanie tablicy celebracji porażek – „Celebration Grid” w kontekście rozwoju zespołu poprzez zachęcanie do eksperymentów i wychodzenia poza strefę komfortu
- Docenianie pracowników z użyciem kart Kudo Management 3.0 – „Cudo Cards”
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR:
- Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
- Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy.
INFORMACJE DODATKOWE
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Zarządzanie i przywództwo- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Teoria systemów złożonych jako podstawa do zrozumienia zarządzania zasobami ludzkimi w świecie VUCA- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Motywowanie oraz angażowanie pracowników- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Delegowanie i uprawomocnienie- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Zarządzanie wiedzą i kompetencjami- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Nowoczesny feedback- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Sukcesy i porażki – nowe spojrzenie cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Sukcesy i porażki – nowe spojrzenie cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 075,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto192,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto156,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Selwakowska-Domańska
Anna jest magistrem socjologii ze specjalnością Badanie Rynku i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim, a także absolwentką Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” oraz Szkoły Trenerów Biznesu MATRIK w Krakowie.
Certyfikowany trener biznesu i zarządzania. Certyfikowany trener – facylitator Management 3.0: zwinne zarządzanie na bazie metodyk Agile poziom Foundation (międzynarodowy certyfikat od 2020 roku).
Od 2015 roku akredytowany konsultant Insights Discovery® oraz Cubiks (narzędzia psychometryczne PAPI – Personality and Preferences Inventory oraz RfB – Reasoning for Business).
Ukończyła 8-tygodniowy kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz kilkutygodniowy trening emisji głosu w Laboratorium Śpiewu i Mowy. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Praktyk biznesu z ponad 19-letnim doświadczeniem w międzynarodowych organizacjach.
Certyfikowany trener biznesu i zarządzania, coach, mentor, certyfikowany trener – facylitator Management 3.0: zwinne zarządzanie na bazie metodyk Agile, akredytowany konsultant Insights Discovery® oraz wykładowca na studiach podyplomowych z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi (HR).
Anna posiada ponad 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |