Model kompetencji w firmie ( Akademia HR - Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy )
Model kompetencji w firmie ( Akademia HR - Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy )
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do specjalistów HR wewnętrznych i zewnętrznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Model kompetencji w firmie ( Akademia HR - Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy )" przygotowuje uczestników do wdrażania modeli kompetencji w organizacji, poprzez definiowanie kompetencji, zbieranie istotnych informacji z organizacji oraz dopasowanie modelu kompetencji do bieżących i przyszłych potrzeb danego biznesu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie modelu kompetencji w organizacji | Kryteria weryfikacji • identyfikuje kompetencje w organizacji• definiuje kompetencje oraz zbiera dane panelowe • omawia przykłady definicji kompetencji, modeli i matryc • charkteryzuje wskaźniki behawioralne kompetencji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje i wdraża model kompetencji w organizacji | Kryteria weryfikacji • tworzy i realizuje projekt, który ma na celu zaprojektowanie i wdrożenie modelu kompetencji• stosuje zasady definiowania kompetencji • analizuje kompetencje oraz zbiera informacje z organizacji, by model był dopasowany do bieżących i przyszłych potrzeb biznesu • wykorzystuje myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu • ocenia zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli i stara sięim przeciwdziałać | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje organizację do wyzwań rynku pracy | Kryteria weryfikacji • identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój• przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój kapitału ludzkiego w organizacji • wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
- Kompetencje w organizacji
- Zastosowanie modelu kompetencji w firmie
- Kształt modelu
- Po co wdrażać w firmie myślenie kategoriami kompetencji?
- Dopasowanie modelu do realiów biznesu i jego przyszłych potrzeb
- Myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu
- Definiowanie kompetencji
- Czym jest kompetencja
- Zasady, przykłady i ćwiczenia w definiowaniu kompetencji
- Wskaźniki behawioralne kompetencji – podejście analityczne i holistyczne
- Skale ocen
- Korzystanie z gotowych list kompetencji
- Projektowanie modelu
- Etapy projektu i jego uczestnicy
- Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
- Ćwiczenia w korzystaniu z przykładowych narzędzi pozyskiwania danych
- Zakres danych potrzebnych do budowy modelu (dane procesowe i eksperckie)
- Walidacja modelu i dopasowanie do potrzeb użytkowników
- Ćwiczenia w układaniu planu projektu
- Przykłady wdrożeń modelu
- Narzędzia komunikacyjne w projektowaniu i wdrażaniu modelu
- Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
- Zastosowanie modelu w systemach HR
- Matryce kompetencji
- Zasady korzystania z profili stanowiskowych w procesach rekrutacji
- Development pracowników a modele kompetencji – badanie potrzeb rozwojowych i ewaluacja rezultatów
- Modele i ścieżki rozwoju
- Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli
- Dlaczego HR tak niechętnie dzieli się wiedzą
- Jak długo używać jeden model?
- Cele wdrożenia modeli – edukacyjna rola HR
- Odpowiedzialność za wdrożenie – po czyjej jest stronie?
- Zagrożenia z zastosowania zbyt ambitnych modeli
- Projektowanie przyszłości organizacji
INFORMACJE DODATKOWE
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR: Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 7 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Kompetencje w organizacji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anetta Krukowska | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Definiowanie kompetencji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anetta Krukowska | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący Anetta Krukowska | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Projektowanie modelu- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anetta Krukowska | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Anetta Krukowska | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Zastosowanie modelu w systemach HR- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anetta Krukowska | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anetta Krukowska | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto193,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto157,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anetta Krukowska
Ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunkach Psychologia zdrowia i Psychologia edukacji.
Brała udział w wielu kursach i warsztatach, między innymi w Szkole Ustawień Systemowych prowadzonej przez Gerharda Walpera, w Szkole Trenerów TransMisja, Podstawach Access i Pracy z Ciałem w zakresie Access Consciousness oraz pracy z ciałem i emocjami Polynesian Healing Arts w Nowej Zelandii. Posiada certyfikat Uniwersytetu Kalifornijskiego z zakresu kodowania ruchów mimicznych twarzy (Facial Action Coding System) oraz uprawnienia Hogan Assessment Systems.
Od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu, którym jest wellness w biznesie.
Anetta współpracowała z wieloma firmami szkoleniowymi i realizowała projekty dla organizacji finansowych, FMCG, produkcyjnych oraz administracji państwowej.
Podczas szkoleń, głównie z zakresu diagnozy kompetencji w procesach ocen, przekazuje przede wszystkim wiedzę praktyczną, opartą na przykładowych procesach biznesowych. Pobudza, aktywizuje i inspiruje grupę do korzystania z nabytej wiedzy i już posiadanych kompetencji, a także buduje atmosferę współpracy w zespołach warsztatowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |