Wykorzystanie zabaw integrujących muzykę, plastykę i ruch w przeciwdziałaniu powstawania deficytów rozwojowych z elementami terapii ręki i motoryki małej-szkolenie
Wykorzystanie zabaw integrujących muzykę, plastykę i ruch w przeciwdziałaniu powstawania deficytów rozwojowych z elementami terapii ręki i motoryki małej-szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących z dziećmi: nauczycieli, opiekunów, wychowawców, pedagogów, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji27-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs "Wykorzystanie zabaw integrujących muzykę, plastykę i ruch w przeciwdziałaniu powstawania deficytów rozwojowych z elementami terapii ręki i motoryki małej" przygotowuje do samodzielnego przygotowania i poprowadzenia zajęć dla dzieci w oparciu o logorytmikę oraz sensoplastykę. Zajęcia takie mają na celu przeciwdziałanie powstawania deficytów u dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje charakterystykę dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i niepełnosprawnościami, - omawia współczesne metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi ze spectrum autyzmu i ZA, - omawia wpływ niewygaszonych odruchów wczesnodziecięcych na osiągnięcia szkolne i zachowanie zachowanie dzieci, - posiada świadomość, że istnieje wiele współczesnych metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w tym ze spectrum autyzmu i ZA. | Kryteria weryfikacji Wiedza:- definiuje charakterystykę dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i niepełnosprawnościami, - omawia współczesne metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi ze spectrum autyzmu i ZA, - omawia wpływ niewygaszonych odruchów wczesnodziecięcych na osiągnięcia szkolne i zachowanie zachowanie dzieci, - posiada świadomość, że istnieje wiele współczesnych metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w tym ze spectrum autyzmu i ZA. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Umiejętności:- wykorzystuje integracje sensoryczną, - wprowadza integracje sensoryczną do zabaw ruchowych, - tworzy zabawy z masami sensoplastycznymi, - tworzy zabawy rytmicznomuzyczno-plastyczne, - charakteryzuje dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i niepełnosprawnościami, - działa zgodnie ze współczesnymi metodami pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w tym ze spectrum autyzmu i ZA, - rozpoznaje wpływ niewygaszonych odruchów wczesnodziecięcych na osiągnięcia szkolne i zachowanie dzieci, - wprowadza integracje sensoryczną do zabaw ruchowych, - tworzy i prowadzi zabawy logorytmiczne, - prowadzi zabawy z masami sensoplastycznymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:- buduje relacje, - jest bardzej pewny siebie w swojej pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest wymagana specjalistyczna wiedza psychologiczna.
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 17 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
DZIEŃ 1
1. Charakterystyka dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i niepełnosprawnościami
2. Współczesne metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w tym ze spektrum autyzmu i ZA
3. Wpływ niewygaszonych odruchów wczesnodziecięcych na osiągnięcia szkolne i zachowanie dzieci
4. Integracja sensoryczna – podstawowe układy przetwarzania
DZIEŃ 2
1. Wprowadzenie integracji sensorycznej do zabaw ruchowych – ćwiczenia
2. Zabawy logorytmiczne: ćwiczenia techniki ruchu; ćwiczenia metrorytmiczne, ćwiczenia słownoruchowe
3. Zabawy z elementami logorytmiki – ćwiczenia
4. Zabawy z masami sensoplastycznymi– ćwiczenia
5. Wpływ łączenia zabaw rytmiczno-muzyczno-plastycznych na wszechstronny rozwój dziecka - zabawy integrujące muzykę, plastykę i ruch w praktyce - ćwiczenia
6. Kończyna górna – budowa, masaże (warsztat)
7. Etapy rozwoju motoryki ręki dziecka (rozwój chwytu, manipulacji i umiejętności grafomotorycznych dziecka)
8. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej i ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny
9. Diagnoza funkcjonalna kończyn górnych – omówienie i ćwiczenia praktyczne
10. Terapia motoryki ręki - demonstracja wybranych metod, technik wykorzystywanych podczas terapii - warsztat
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Charakterystyka dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i niepełnosprawnościami | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Współczesne metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w tym ze spektrumautyzmu i ZA | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Integracja sensoryczna- podstawowe układy przetwarzania | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Wpływ niewygaszonych odruchówwczesnodziecięcych na osiągnięciaszkolne i zachowanie dzieci | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Zabawy logorytmiczne: ćwiczeniatechniki ruchu; ćwiczeniametro rytmiczne, ćwiczenia słowno - ruchowe | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Wprowadzenie integracji sensorycznej do zabaw ruchowych- ćwiczenia | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Zabawy z elementami logorytmiki-ćwiczenia | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Zabawy z masami sensoplastycznymi-ćwiczenia | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Przerwa | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Wpływ łączenia zabaw rytmiczno-muzyczno- plastycznych nawszechstronny rozwój dziecka- zabawyintegrujące muzykę, plastykę i ruch wpraktyce- ćwiczenia | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Kończyna górna - budowa, masaże( warsztat) | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Etapy rozwoju motoryki ręki dziecka( rozwój chwytu, manipulacji iumiejętności grafomotorycznychdziecka) | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Zaburzenia procesów integracjisensorycznej i ich wpływ na rozwójmanualny i grafomotoryczny | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Diagnoza funkcjonalna kończyngórnych- omówienie i ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Terapia motoryki ręki - demonstracjawybranych metod, technikwykorzystywanych podczas terapii-warsztat | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Podsumowanie i zakończenie szkolenia. | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto257,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto257,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Martyna Witkowska
Terapeuta SI I i II stopnia Terapeuta ręki oraz
zaburzeń motoryki ma
owe Czynny nauczyciel w zespole szkól specjalnych w
Mikołowie. Wychowawca klasy uczniów ze
spektrum autyzmu. Od 2 lat prowadzi terapie
indywidualne w zakresie integracji sensorycznej,
sensomotoryki, terapii neurotaktylnej, terapii ręki
oraz pedagogiczej
Studia pedagogiczne na kierunku edukacja
wczesnoszkolna z oligofrenopedagogiką;
Studia podyplomowe w zakresie wspierania osób
z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi
całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
Terapia neurotaktylna S. Masgutowej,
Zachowania trudne dzieci ze spektrum autyzmu i
niepełnosprawnością intelektualną, Trening
umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z
zespołem Aspergera, ADHD oraz zagrożonych
niedostosowaniem społecznym, Terapeutyczny
i pedagogiczny potencjał oddziaływania
polisensorycznego wokół teorii i Praktyki
SNOEZELEN; Techniki wyciszające jako forma
wspomagania dziecka nadruchliwego lub
nadwrażliwego, Współpraca z trudnymi
rodzicami, Dziecko z zespołem Aspergera w
szkole i przedszkolu, Trening przygotowujący
do prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z
oporem wraz z elementami autoprezentacji
Od roku prowadzi szkolenia w zakresie
posiadanych uprawnień.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisanych jest program szkolenia wraz zadaniami oraz dodatkowe ćwiczenia do wykonania samodzielnie, utrwalające posiadaną wiedzę i umiejętności.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.