Jak myśleć, działać poza schematami. Trening kreatywności
Jak myśleć, działać poza schematami. Trening kreatywności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane dla menedżerów, liderów zespołów, przedsiębiorców oraz wszystkich osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności kreatywnego myślenia i innowacyjnego rozwiązywania problemów. Grupa docelowa obejmuje pracowników różnych szczebli organizacji, od specjalistów po kadry kierownicze, którzy pragną zwiększyć swoją efektywność w pracy oraz umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Szkolenie jest również idealne dla osób zajmujących się projektowaniem, marketingiem, HR oraz wszelkimi dziedzinami wymagającymi twórczego podejścia do wyzwań.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności przełamywania ograniczających schematów myślowych i stosowania zaawansowanych technik kreatywnego myślenia. Uczestnicy nauczą się wdrażać innowacyjne rozwiązania w praktyce, zwiększać elastyczność i adaptacyjność w myśleniu oraz wzmacniać współpracę zespołową poprzez kreatywność. Dzięki temu będą bardziej efektywni i innowacyjni zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy rozpoznają i przełamią ograniczające schematy myślowe. | Kryteria weryfikacji W trakcie warsztatów uczestnicy zidentyfikują co najmniej trzy własne nawyki myślowe oraz zaproponują konkretne strategie ich przełamania poprzez samodzielnie przygotowane prezentacje. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnicy opanują zaawansowane techniki kreatywnego myślenia, takie jak myślenie lateralne, brainstorming i mapowanie myśli. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach praktycznych, w których zastosują przynajmniej dwie z poznanych technik do rozwiązania przykładowych problemów. Wyniki tych ćwiczeń zostaną ocenione przez trenera | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnicy wdrożą kreatywne rozwiązania w praktyce zawodowej i prywatnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy przedstawią indywidualne plany działania, w których wykorzystają nowe umiejętności do rozwiązania rzeczywistych wyzwań, z którymi się spotykają. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnicy zwiększą swoją elastyczność i adaptacyjność w myśleniu. | Kryteria weryfikacji W symulacjach i ćwiczeniach grupowych uczestnicy będą musieli szybko adaptować się do zmieniających się scenariuszy i zaproponować innowacyjne rozwiązania. Ich zdolność do adaptacji będzie oceniana przez symulacje w czasie rzeczywistym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy skutecznie współpracują w zespole, wykorzystując kreatywność do wspólnego rozwiązywania problemów. | Kryteria weryfikacji W zadaniach zespołowych uczestnicy wspólnie opracują kreatywne rozwiązania dla przedstawionych problemów, a ich współpraca i efekty będą oceniane przez trenera oraz innych uczestników. Dodatkowo, będą przeprowadzane ankiety oceniające wkład i współpracę każdego członka zespołu. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnicy rozwiną umiejętność myślenia wizualnego jako narzędzia wspierającego kreatywność. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy stworzą mapy myśli, diagramy i wizualizacje problemów oraz rozwiązań, które będą oceniane pod kątem klarowności i innowacyjności. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnicy zainspirują i zmotywują innych do myślenia poza schematami. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy opracują i przeprowadzą mini-warsztaty lub prezentacje dla swoich zespołów, które zostaną ocenione na podstawie feedbacku od uczestników oraz obserwacji trenera. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy zastosują techniki zarządzania czasem w kontekście kreatywnego myślenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą planować i realizować zadania kreatywne w ograniczonym czasie podczas ćwiczeń symulacyjnych. Efektywność i jakość wykonania tych zadań będzie oceniana przez trenera. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy zintegrują różnorodne perspektywy i pomysły w procesie twórczym. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach polegających na łączeniu różnych punktów widzenia w jedno spójne rozwiązanie. Ocena będzie oparta na kreatywności i efektywności końcowego produktu. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnicy poznają najnowsze trendy i narzędzia wspierające kreatywność | Kryteria weryfikacji Uczestnicy przeprowadzą badanie literatury i narzędzi dostępnych na rynku, a następnie przedstawią wyniki swoich badań w formie prezentacji, która będzie oceniana pod względem aktualności i użyteczności zebranych informacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie rozpoczyna się od wprowadzenia do kreatywnego myślenia, gdzie uczestnicy dowiadują się, czym jest kreatywność i jakie korzyści płyną z myślenia poza schematami. Następnie prezentowane są przykłady innowacyjnych rozwiązań w różnych branżach, analizowane przypadki ilustrujące myślenie poza schematami. Kolejnym elementem jest teoretyczne wprowadzenie do schematów myślowych i barier kreatywności, gdzie omówione zostaje, jak nawyki myślowe mogą ograniczać twórcze myślenie.
Uczestnicy przystępują do identyfikacji własnych schematów myślowych poprzez introspekcję i zastosowanie narzędzi diagnostycznych. W dalszej części wprowadzana jest koncepcja myślenia lateralnego według Edwarda de Bono, gdzie omawiane jest, jak ta technika pomaga w generowaniu nieszablonowych rozwiązań. Następnie uczestnicy zastosują myślenie lateralne w rozwiązywaniu przykładowych problemów.
Po tym omówione zostają zasady skutecznego brainstormingu oraz prezentowane są techniki ułatwiające generowanie i selekcję pomysłów. Uczestnicy przechodzą do tworzenia map myśli i przeprowadzania sesji brainstormingu w grupach, gdzie prezentują wypracowane pomysły oraz dyskutują nad ich potencjalnym zastosowaniem.
Drugi dzień szkolenia rozpoczyna się od prezentacji przykładów wdrażania kreatywnych rozwiązań w firmach i organizacjach, omówienia strategii sukcesu i potencjalnych wyzwań. Następnie uczestnicy opracowują indywidualne plany działania, które pozwolą im wdrożyć kreatywne rozwiązania w ich środowisku pracy.
Kolejnym punktem programu jest omówienie znaczenia elastyczności i adaptacyjności w dynamicznym środowisku pracy. Prezentowane są techniki budowania kreatywnych zespołów, a także omawiana jest rola komunikacji, różnorodności i zaufania w zespole. Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniach zespołowych, które rozwijają współpracę w kontekście kreatywności.
Następnie wprowadzone zostaje myślenie wizualne jako narzędzie wspierające kreatywność. Omówione są techniki tworzenia map myśli, diagramów i innych wizualizacji. Uczestnicy przystępują do tworzenia wizualizacji problemów i rozwiązań oraz planowania zadań kreatywnych w ograniczonym czasie.
Szkolenie kończy się prezentacją grupowych i indywidualnych projektów, omówieniem najważniejszych wniosków i spostrzeżeń zdobytych podczas szkolenia oraz podsumowaniem całego procesu nauki.
DZIEŃ 1
8.00 - 8.45 Wprowadzenie do kreatywnego myślenia
8.45 - 9.30 Prezentacja przykładów innowacyjnych rozwiązań w różnych branżach. Analiza przypadków, które ilustrują myślenie poza schematami.
9.30 - 10.15 Teoretyczne wprowadzenie do schematów myślowych i barier kreatywności. Omówienie, jak nawyki myślowe mogą ograniczać twórcze myślenie.
10.15 - 11.00 Identyfikacja schematów myślowych poprzez introspekcję i zastosowanie narzędzi diagnostycznych.
11.00 - 11.45 Wprowadzenie do koncepcji myślenia lateralnego według Edwarda de Bono. Omówienie, jak ta technika pomaga w generowaniu nieszablonowych rozwiązań.
11.45 - 12.30 Zastosowanie myślenia lateralnego w rozwiązywaniu przykładowych problemów.
12.30 - 13.15 Omówienie zasad skutecznego brainstormingu. Prezentacja technik ułatwiających generowanie i selekcję pomysłów.
13.15 - 14.00 Tworzenie map myśli i przeprowadzanie sesji brainstormingu w grupach. Prezentacja wypracowanych pomysłów oraz dyskusja nad ich potencjalnym zastosowaniem.
DZIEŃ 2
8.00 - 8.45 Prezentacja przykładów wdrażania kreatywnych rozwiązań w firmach i organizacjach. Omówienie strategii sukcesu i potencjalnych wyzwań.
8.45 - 9.30 Opracowanie indywidualnych planów działania, które pozwolą wdrożyć kreatywne rozwiązania w środowisku pracy.
9.30 - 10.15 Omówienie znaczenia elastyczności i adaptacyjności w dynamicznym środowisku pracy.
10.15 -11.00 Prezentacja technik budowania kreatywnych zespołów. Omówienie roli komunikacji, różnorodności i zaufania w zespole.
11.00 - 11.45 Współpraca zespołowa w kontekście kreatywności- ćwiczenia
11.45 - 12.30 Wprowadzenie do myślenia wizualnego jako narzędzia wspierającego kreatywność. Omówienie technik tworzenia map myśli, diagramów i innych wizualizacji.
12.30 -13.15 Tworzenie wizualizacji problemów i rozwiązań, a także planowanie zadań kreatywych w ograniczonym czasie.
13.15 -14.00 Prezentacje grupowych i indywidualnych projektów. Omówienie najważniejszych wniosków i spostrzeżeń zdobytych podczas szkolenia. Podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do kreatywnego myślenia | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Prezentacja przykładów innowacyjnych rozwiązań w różnych branżach. Analiza przypadków, które ilustrują myślenie poza schematami. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Teoretyczne wprowadzenie do schematów myślowych i barier kreatywności. Omówienie, jak nawyki myślowe mogą ograniczać twórcze myślenie. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Identyfikacja schematów myślowych poprzez introspekcję i zastosowanie narzędzi diagnostycznych. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Wprowadzenie do koncepcji myślenia lateralnego według Edwarda de Bono. Omówienie, jak ta technika pomaga w generowaniu nieszablonowych rozwiązań. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Zastosowanie myślenia lateralnego w rozwiązywaniu przykładowych problemów. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Omówienie zasad skutecznego brainstormingu. Prezentacja technik ułatwiających generowanie i selekcję pomysłów. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Tworzenie map myśli i przeprowadzanie sesji brainstormingu w grupach. Prezentacja wypracowanych pomysłów oraz dyskusja nad ich potencjalnym zastosowaniem. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Prezentacja przykładów wdrażania kreatywnych rozwiązań w firmach i organizacjach. Omówienie strategii sukcesu i potencjalnych wyzwań. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Opracowanie indywidualnych planów działania, które pozwolą wdrożyć kreatywne rozwiązania w środowisku pracy. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Omówienie znaczenia elastyczności i adaptacyjności w dynamicznym środowisku pracy. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Prezentacja technik budowania kreatywnych zespołów. Omówienie roli komunikacji, różnorodności i zaufania w zespole. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Współpraca zespołowa w kontekście kreatywności- ćwiczenia | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Wprowadzenie do myślenia wizualnego jako narzędzia wspierającego kreatywność. Omówienie technik tworzenia map myśli, diagramów i innych wizualizacji. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Tworzenie wizualizacji problemów i rozwiązań, a także planowanie zadań kreatywych w ograniczonym czasie. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Prezentacje grupowych i indywidualnych projektów. Omówienie najważniejszych wniosków i spostrzeżeń zdobytych podczas szkolenia. Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 444,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto215,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sabina Tatarczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie pliku PDF.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkoleniowe są godzinami dydaktycznymi tzn 1h dydaktyczna = 1h lekcyjna( 45 min)
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa w formie zdalnej poprzez platfromę: ZOOM
Wymagania komputer:
Procesor Jednordzeniowy 1 GhZ lub wyższy
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Dwurdzeniowy procesor 2Ghz lub wyższy (i3/i5/i7) lub AMD equivalen;
Przeglądarki:
- Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30
- Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+Linux: Firefox 27+, Chrome 30+;
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+;
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G or 4G/LTE/5G); 8.1 Surface PRO 3 z systemem Win 10 iOS i urządzenia AndroidBlackberry
Link do programu: https://zoom.us/support/download. Link będzie wysłany uczestnikom drogą mailową dwa dni przed rozpoczęciem usługi. Ważność linku obejmuje czas usługi.