Skuteczna komunikacja interpersonalna w branży hotelarsko - gastronomicznej jako narzędzie wzmacniające współpracę w zespole oraz relacje z klientem
Skuteczna komunikacja interpersonalna w branży hotelarsko - gastronomicznej jako narzędzie wzmacniające współpracę w zespole oraz relacje z klientem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w branży hotelarsko-gastronomicznej, chcących doskonalić wykorzystywane w zawodzie kompetencje komunikacyjne. Zwłaszcza w kontekście współpracy w zespole, jak i podczas pracy z klientem.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji24-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do stosowania zasad skutecznej komunikacji w pracy zawodowej. Uczestnicy poznają wyznaczniki precyzyjnego komunikatu oraz techniki wspierające jego skuteczność. Szkolenie będzie również pomocne w uświadomieniu uczestnikom ich głównych trudności komunikacyjnych oraz wskaże im metody zwiększające ich efektywność komunikacyjną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Jest świadomy/a własnych zasobów komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje swoje mocne i słabe strony w kontekście procesu komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia rodzaje komunikacji oraz wymienia ich funkcje | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Korzysta z wiedzy i umiejętności z zakresu technik aktywnego słuchania i asertywnej komunikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna techniki skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje elementy aktywnego słuchania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia, opisuje i stosuje techniki skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje techniki asertywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu przekazywania skutecznej informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje i stosuje model FUKO w przekazywaniu informacji zwrotnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu komunikacji z klientem | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera metody komunikacji do wybranych sytuacji oraz potrzeb klientów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w branży hotelarsko-gastronomicznej, chcących doskonalić wykorzystywane w zawodzie kompetencje komunikacyjne. Zwłaszcza w kontekście współpracy w zespole, jak i podczas pracy z klientem.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA I JEJ ROLA W CODZIENNEJ PRACY W BRANŻY HOTELARSKO-GASTRONOMICZNEJ
- Rodzaje i funkcje komunikacji
- Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
- Składniki komunikacji niewerbalnej
- Sztuka rozpoznawania komunikatów niewerbalnych
- Znaczenie spójności komunikatów werbalnych z niewerbalnymi
- Komunikacja a budowanie pierwszego wrażenia
- Komunikacja jednostronna vs dwustronna – kiedy stosować?
- Odpowiednia komunikacja a efektywne funkcjonowanie organizacji
FILARY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
- Znaczenie precyzyjnego przekazywania informacji
- Wybrane techniki zwiększające skuteczność komunikacji
- Konstruktywna informacja zwrotna
- Zasady formułowania informacji zwrotnej
- Różnica między krytyką konstruktywną i destruktywną
- Znaczenie odpowiedniego feedbacku
- Rola komunikatu „ja” w przekazywaniu informacji
- Sztuka formułowania i odbierania asertywnych komunikatów
- Asertywność w komunikacji
- Zasady formułowania asertywnych komunikatów
SŁYSZENIE-> SŁUCHANIE-> AKTYWNE SŁUCHANIE
- Wyznaczniki aktywnego słuchania
- Rola aktywnego słuchania w budowaniu relacji w zespole oraz z klientem
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM
- Odpowiednia komunikacja a efektywne funkcjonowanie hotelu
- Rola empatii poznawczej i emocjonalnej w komunikacji
- Rola skutecznego przepływu informacji – komunikacja pośrednia vs bezpośrednia, metody przekazywania informacji oraz ich wady i zalety, dobór infomacji do kanałów przekazu
- Toksyny komunikacyjne w zespołach i sposoby radzenia sobie z nimi
KOMUNIKACJA W SYTUACJACH TRUDNYCH Z KLIENTEM
- Rozpoznawanie barier komunikacyjnych i sposoby radzenia sobie z nimi
- Trudne sytuacje w pracy z klientem
- Główne style zachowań klientów i właściwe sposoby reagowania na nie
- Umiejętne przyjmowanie krytyki
- Metoda zdartej płyty
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut) + przerwy (nie wliczające się w czas szkolenia).
Szkolenie nie wymaga szczególnych warunków organizacyjnych - na sali szkoleniowej dostępne będą drukowane materiały dla uczestników, tablica flipchart oraz rzutnik.
Metoda szkoleniowa: Program proponowanego szkolenia został oparty na zestawie praktycznych ćwiczeń i gier symulacyjnych z elementami autodiagnozy. W trakcie szkolenia kładzie się nacisk na aktywność uczestników w ramach zadań zespołowych (praca w mniejszych grupach) oraz podczas analizowanych case studies i materiałów wideo. Uczestnicy są motywowani do odwoływania się do własnych doświadczeń i sytuacji problematycznych.
Po zakończeniu szkolenia przeprowadzona zostanie weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się w formie testu wiedzy po szkoleniu - czas walidacji nie wlicza się do czasu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Komunikacja interpersonalna i jej rola w codziennej pracy | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Znaczenie precyzji komunikacji i rola skutecznego przepływu informacji | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Konstruktywna informacja zwrotna | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Aktywne słuchanie i jego rola w skutecznym komunikowaniu się | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Komunikacja w zespole pracowniczym | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 przerwa | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Komunikacja w sytuacjach trudnych | Prowadzący Sandra Rona | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sandra Rona
Jestem absolwentką Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyłam m.in. Kurs Trenerski "Rozviyak" oraz Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego.
W pracy trenerskiej specjalizuję się w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu rozwoju kompetencji miękkich, min. współpracy w zespole, komunikacji interpersonalnej, zarządzania zasobami ludzkimi, autoprezentacji.
W pracy szkoleniowej staram się łączyć teorię z praktyką, kładąc nacisk na aktywizację uczestników podczas specjalnie dobranych ćwiczeń szkoleniowych.
Posiadam ponad 12-letnie doświadczenie w realizacji szkoleń dla pracowników zarówno przedsiębiorstw komercyjnych jak i instytucji publicznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma drukowane materiały szkoleniowe oraz certyfikat uczestnictwa.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych, czyli 16x45minut.