Szkoła przywództwa
Szkoła przywództwa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w Szkole zapraszamy wszystkich liderów, którzy chcą kształtować wokół siebie rzeczywistość:
- Menedżerów i menedżerki średniego i wyższego szczebla
- HR Biznes Partnerki/Partnerów, którzy chcą wspierać liderów w pełnieniu ich roli
- Członków i członkinie zespołów zarządzających
- Przedsiębiorców i właścicieli MŚP, środowiska start-upów
- Przedstawicieli organizacji pozarządowych i administracji publicznej
- Wszystkich, którzy chcą świadomie wpływać na środowisko pracy
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi112
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Szkoła przywództwa” daje narzędzia i rozwija umiejętności liderskie uczestników, tak by razem ze swoimi zespołami skutecznie realizowali wyznaczone cele, a jednocześnie dbali o dobrostan pracowników i ich motywację i tworzyli środowisko pracy włączające wszystkich pracowników, oparte na wspólnych wartościach, otwarte na zmianę i łatwo adaptujące się do wymagań współczesności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Buduje zaufanie do siebie jako lidera | Kryteria weryfikacji Wyznacza cele negocjacyjne i metody ich realizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Nadaje kierunek działania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dba o tworzenie dobrych relacji w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Jest wiarygodny - spójny w tym co mówi i robi podczas rozmów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji W trudnych sytuacjach jest odporny i konstruktywnie radzi sobie z emocjami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Buduje zespół oparty na dobrych relacjach, otwartości i zaufaniu, w którym każdy członek zespołu czuje się psychologicznie bezpiecznie, jak również jest wspierany w codziennej pracy i rozwoju | Kryteria weryfikacji Prowadząc rozmowę dopasowuje styl przywódczy do potrzeb kompetencyjnych i motywacyjnych rozmówcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Zaprasza współpracowników do wyrażania swoich opinii i liczy się z głosem każdej osoby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Odpowiada na potrzeby rozmówcy i mówi o własnych oczekiwaniach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Przekazuje konstruktywną informację zwrotną | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji W konstruktywny sposób przyjmuje informacje zwrotne od współpracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Radzi sobie z emocjami drugiej strony. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Szuka rozwiązań w sytuacji impasu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Rozumie specyfikę zmian, skutecznie komunikuje zmiany w zespole i przeprowadza innych przez zmiany | Kryteria weryfikacji Zna model 4 faz zmiany i psychologiczne reakcje w każdej z faz | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje własne reakcje na zmianę i wyciąga wnioski jak wspierać siebie w sytuacji zmiany | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Diagnozuje etap zmiany, na której jest zespół | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Stosuje dwustronną komunikację dopasowaną do aktualnych potrzeb pracowników | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Wspiera innych w przejściu przez kolejne fazy zmiany budując jednocześnie poczucie bezpieczeństwa i zaangażowanie podwładnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Przeformułowuje myślenie o przeszłości na twórcze myślenie o przyszłości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Buduje włączające przywództwo – zarządza różnorodnością | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i rozumie specyfikę działań i zachowań, które ograniczają różnorodność, równość i włączanie w miejscu pracy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Rozumie jakie cele może mieć polityka DEI w firmie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Dysponuje zbiorem rozwiązań, które może zastosować w firmie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Stosuje właściwe strategie antydyskryminacyjne i włączające w codziennych sytuacjach | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Stosuje właściwe strategie antydyskryminacyjne i włączające w codziennych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Stosuje historie jako narzędzie skutecznego przekazu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Mówiąc o swoich celach, wartościach, dążeniach buduje emocjonalne zaangażowanie słuchaczy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Jasno komunikuje wartości jakimi chce się kierować jako lider i co do postaw i zachowań jakie chce modelować w swojej organizacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I Zjazd (11-12.10.2024 r.) Sedno przywództwa
Najważniejszym narzędziem pracy lidera jest on sam, a przywództwo dzieje się
w relacji z ludźmi, dlatego proces rozwojowy w Szkole zaczyna się od zjazdu poświęconego autorefleksji dotyczącej tego jakim jestem liderem, co buduje moją wiarygodność, co wnoszę w relacje z ludźmi i w jak oni na to reagują.
Kluczowe informacje i zagadnienia:
- Zjazd rozpoczyna wykład interaktywny „Czym jest dla nas Przywództwo i jak może odpowiedzieć na trendy i wyzwania współczesnego świata” o przywództwie opartym na budowaniu kapitału społecznego, prezentacja programu Szkoły Przywództwa i przedstawienie zespołu, trenerów, konsultantów i coachów
- Program zjazdu jest rozciągnięty między inspiracją a praktycznymi ćwiczeniami, scenkami, modelami. Zawiera narzędzia samooceny przechodzącej w plan działania. Uczestnicy mogą przyjrzeć się sobie w roli lidera, doświadczyć i przećwiczyć cztery filary budowania zaufania do lidera.
- W casach i symulacjach będą doskonalili swoją umiejętność nadawania kierunku i przekazywania wizji: Kierunek i wizja. Zaprosimy uczestników do gry symulacyjnej i refleksji nad obszarami odpowiedzialności i wpływu menedżera.
- Zaproponujemy przećwiczenie narzędzi ułatwiających budowanie spójności i wiarygodności w pracy z ludźmi Wiarygodność.
- Jednocześnie ludzie potrzebują dialogu, troski, empatii, zaprosimy uczestników do przyjrzenia się w jaki sposób budują relacje z zespołem Dobre relacje.
- Warunkiem, by liderzy potrafili korzystać z własnej wiedzy i umiejętności, jest Odporność na stres i niepowodzenia. Zaprosimy uczestników do pracy nad dwoma wymiarami odporności: elastycznością i samoswiadomością.
II Zjazd (15-16.11.2024 r.) Przywództwo SLII Experience™ Blancharda
Najważniejszym zadaniem lidera jest tworzenie takich ram działania, w których ludzie będą chcieli dać z siebie to co w nich najlepsze. Uczestnicy uczą się bardziej świadomie, z uważnością dopasowywać swój styl przywództwa do indywidualnych potrzeb i talentów pracowników.
Kluczowe informacje i zagadnienia:
- SLII Experience™ bardzo szybko wprowadza uczestników w swoje tajniki poprzez ćwiczenia w grupach, filmy, dyskusje na forum.
- Koncepcja SLII® Blancharda zakłada, że lider działa jednocześnie jako menedżer i coach. Jako menedżer dba o bieżącą efektywność związaną z realizowaniem przez pracownika konkretnego zadania i osiągnięciem określonego celu. Jako coach pomaga pracownikowi rozwijać kompetencje i zaangażowanie, by docelowo osiągnął on najwyższy etap rozwoju – stał się samodzielnym ekspertem.
- Zaprosimy uczestników do trenowania umiejętności dopasowywania stylu przywódczego do potrzeb współpracowników. Zarządzania celami w ścisłym kontakcie z pracownikiem, ćwiczenia kompetencji związanych z dawaniem i przyjmowaniem informacji zwrotnej.
- Równocześnie uczestnicy uzyskają dostęp do portalu rozwojowego, który stanowi przewodnik po modelu SLII®. Z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie będą mogli skorzystać z interaktywnych narzędzi, handoutów, arkuszy roboczych, materiałów video wspierających ich w procesie wdrażania umiejętności.
III Zjazd (6-7.12.2024 r.) Mechanizmy pracy zespołowej – w oparciu o Smile Urbo™
Podczas tego warsztatu skupimy się na tym jak budować zespół, jakie zasady działania, wartości pozwalają tworzyć dobre zespoły. Uczestnicy przejdą trening umiejętności pozwalających udrożnić przepływy, zwiększyć proaktywność i wprowadzić nowe normy współpracy w gronie najbliższych współpracowników.
Kluczowe informacje i zagadnienia:
- Podczas zjazdu uczestnicy przyjrzą się mechanizmom pracy zespołowej i dysfunkcjom zespołu, które mogą zabijać sens jego istnienia.
- Liderzy uczestniczą w grze symulacyjnej SmileUrbo™, która zajęła pierwsze miejsce w prestiżowym konkursie ONZ World Summit Youth Award jako najlepszy projekt edukacyjny
na świecie. Wcielają się w radę wioski, która poszukuje rozwiązań optymalnych dla społeczności w ekstremalnie trudnej sytuacji, mają jednocześnie do zaspokojenia własne interesy. - Szukamy odpowiedzi na pytania: Jakie normy i zachowania budują a jakie niszczą zaufanie w zespole? Czy można odbudować zaufanie i jak to zrobić? Jak równocześnie dbać o wynik i bezpieczeństwo psychologiczne członków zespołu?
IV Zjazd (10-11.01.2025 r.) Trening rozmów menedżerskich.
Zapraszamy uczestników do wzięcia udziału w spektaklu „Firma”, który pokazuje złożoność systemu organizacji. Jest opowieścią o relacjach, niuansach wynikających ze struktury i nieformalnych zależności. Ukazuje wpływ niewłaściwego zarządzania na procesy wewnętrzne, relacje między ludźmi i funkcjonowanie całej organizacji. Trening rozmów menadżerskich jest zaproszeniem do tworzenia angażującego środowiska pracy.
Kluczowe informacje i zagadnienia:
- Podczas spektaklu interaktywnego „Firma” uczestnicy mają możliwość śledzić konsekwencje pojawiające się na poziomie firmy i każdego pracownika, gdy nie ma wsparcia menedżerów, brakuje rozmów o trudnościach, a te, które się odbywają, nie ujawniają prawdziwych stanowisk i emocji. Mogą też sami wpłynąć na losy głównej bohaterki, zastępując ją na scenie i stosując swoje własne strategie zachowań.
- Trening ze sparing partnerem - warsztat umiejętności. Uczestnicy przygotują się i przećwiczą rozmowy ze swoimi pracownikami uwzględniając ich kompetencje, zaangażowanie i zadania, które mają do wykonania.
- Uczestnicy będą prowadzili rozmowy wspierające, korygujące, instruujące, rozmowy o emocjach, rozmowy coachingowe.
- Analiza konsekwencji braku szczerych, codziennych rozmów ze współpracownikami
- Szukamy odpowiedzi na pytania: Kim są dla mnie inni ludzie: źródłem rozwiązań czy problemów? Czy umiem zobaczyć perspektywę swoich współpracowników?
V Zjazd (7-8.02.2025 r.) Zarządzanie zmianą
Jedyną stałą rzeczą w pracy lidera jest ciągła zmiana. Zmiany organizacyjne, zmiany personalne w zespole, rozwój technologiczny… I choć każda zmiana ma prowadzić do czegoś lepszego, zawsze towarzyszy jej opór wynikający z obawy przed nieznanym. Uczestnicy uczą się jak samemu sobie z nim radzić, ale także jak przeprowadzić i wspierać swoich podwładnych w trakcie wdrażania nowych rozwiązań w organizacji.
Kluczowe informacje i zagadnienia:
- W trakcie zjazdu przyjrzymy się zmianie we wszystkich trzech wymiarach: indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym.
- Podczas symulacji zespołowej uczestnicy doświadczą sytuacji wdrażania zmiany i bycia w zmianie - przejdą przez wszystkie cztery etapy procesu (Zaprzeczenie, Opór, Eksperymentowanie oraz Zaangażowanie)
- Dzięki kwestionariuszowi „Zmiana jak usprawnić jej przebieg” zdiagnozują swoją własną reakcję na zmianę.
- Uczestnicy nauczą się angażować i wspierać inne osoby, zwłaszcza podwładnych, w procesie zmiany, motywując do proaktywnych postaw, przeformułowują myślenie o przeszłości na twórcze myślenie o przyszłości.
- Szukamy odpowiedzi na pytania: Jak budować dwustronną komunikację w procesie zmian? Jak identyfikować opór i jak budować zaangażowanie pracowników?
VI Zjazd (7-8.03.2025 r.) Zarządzanie różnorodnością
Ludzie, którzy bez obaw mogą być w pełni sobą w miejscu pracy, chętniej wykorzystują swój potencjał intelektualny i emocjonalny i angażują się w realizację celów. Zarządzanie różnorodnością i tworzenie inkluzywnego środowiska pracy to odpowiedzialność liderów, to sytuacja w której wszyscy bez względu na tożsamość, pochodzenie, wiek sytuację rodzinną, mają równe szanse uczestniczenia w życiu firmy i przyczyniania się do jej sukcesu biznesowego.
Kluczowe informacje i zagadnienia:
- Zaprosimy uczestników do przyjrzenia się temu co daje różnorodość zespołom i organizacji. Czym jest grupa mniejszościowa/większościowa? Jaka jest odpowiedzialność większości za włączanie? Jakie są strategie mniejszościowe?
- Czego dotyczy DEI? Warsztat Kategorie tożsamości
- Zdefiniowanie różnorodności, równego traktowania i włączania. Wymiary różnorodności chronione w firmie.
- Zaprosimy uczestników do symulacji pozwalających na doświadczenie mechanizmów wykluczania w organizacji. W casach sprawdzimy skąd się biorą nieświadome uprzedzenia. Jakie są ukryte mechanizmy wykluczania grup niereprezentatywnych.
- Mapa DEI. Pięć obszarów ochrony różnorodności rekomendowanych firmom przez Komisję Europejską. Przegląd wskaźników – Q&A
- Uczestnicy zmapują najważniejsze obszary działań w dziedzinie różnorodności na modelu dojrzałości firmy w zakresie DEI
- Szukamy odpowiedzi na pytanie: jak skutecznie i systemowo przeciwstawić się niepożądanym zachowaniom? Jak promować i wykorzystywać różnorodność dla dobra zespołu i organizacji?
VII Zjazd (11-12.04.2025 r.) Storytelling i Expose Szefa
Umiejętność mówienia o swoich celach, wartościach, dążeniach buduje emocjonalne zaangażowanie słuchaczy. Warsztat ze storytellingu czyli trening opowiadania historii pozwoli liderom poruszać emocje współpracowników, dzięki temu z większą łatwością będą budowali relację, markę osobistą, autorytet.
Kluczowe informacje i zagadnienia:
- Uczestnicy podsumowują doświadczenia i umiejętności, które zebrali w Szkole przywództwa i prezentują zmiany, które już wprowadzili w swoim sposobie funkcjonowania w organizacji, w pracy indywidualnej z ludźmi i w pracy z zespołami.
- Warsztat ze storytellingu pierwszego dnia, przygotowuje do posługiwania się historią jako walutą społeczną, pozwalającą być ambasadorem wartości i skuteczniej budować przekaz, budować tożsamość firmową wśród pracowników, budować zespoły w oparciu o wspólną tożsamość. Uczestnicy poznają narzędzia, które pomogą im stworzyć własne, inspirujące historie.
- Drugiego dnia uczestnicy wygłoszą swoje expose szefa, wykorzystując warsztat storytellingowy, opowiedzą o swojej wizji przywództwa i dostaną informację zwrotną od pozostałych uczestników i trenera.
- Szukamy odpowiedzi na pytania: Jaką historię opowiadam o sobie, swojej firmie, swoich wartościach? Jaką drogę przeszedłem/przeszłam jako lider/ka? Jaką drogę przeszła moja organizacja? Dokąd zmierzam?
Uczestnicy szkolenia biorą też udział w 3 godzinach spotkań indywidualnych z wybranym mentorem lub coachem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto23 247,00 PLN
- Koszt usługi netto18 900,00 PLN
- Koszt godziny brutto207,56 PLN
- Koszt godziny netto168,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Rozwój uczestników odbywa się na trzech płaszczyznach:
- Zasadniczą część Szkoły przywództwa stanowi 7 zjazdów.
- Podczas każdego zjazdu uczestnicy w zespołach peer-coachingowych pod okiem trenera planują konkretne zadania wdrożeniowe do zrealizowania w swojej organizacji. Pomiędzy szkoleniami realizują zadania, testując proponowane rozwiązania Zadania są szczegółowo omawiane podczas kolejnego modułu, dzięki czemu uczestnicy dzielą się dobrymi praktykami i czerpią z doświadczenia innych osób Wnioski z realizacji kolejnych zadań wspierają proces edukacyjny grupy, ilustrując kolejne etapy budowania nowej kultury przywództwa opartej na kapitale społecznym w organizacji
- Poza tym, każdy uczestnik korzysta ze ścieżki rozwoju indywidualnego. W trakcie szkoły spotyka się z wybranym mentorem lub coachem w zależności od indywidualnych celów i potrzeb, którzy wspierają go w realizacji tych celów.
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uczestnictwa w Szkole jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
- O rezerwacji miejsc w danej edycji decyduje kolejność zgłoszeń; liczebność grupy - 16 osób.
- Warunkiem ukończenia Szkoły, a tym samym otrzymania dyplomu, jest udział we wszystkich 7 zjazdach oraz wniesienie całości opłaty.
- W przypadku udziału w Szkole w wymiarze mniejszym niż wskazany powyżej, uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w Szkole ze wskazaniem liczby godzin odbytych zajęć.
Informacje dodatkowe
Nagrywanie Szkoły przywództwa
Szkoła będzie rejestrowana/nagrywana w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie wizerunku w wyżej wymienionych celach.
Proces walidacji
Uczestnik korzystający z dofinansowania na usługę jest zobowiązany do wzięcia udziału w procesie walidacji efektów uczesnia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami