Metodyka pracy z dzieckiem według pozytywnej dyscypliny - szkolenie
Metodyka pracy z dzieckiem według pozytywnej dyscypliny - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących z dziećmi, nauczycieli, terapeutów, wychowawców, opiekunów, logopedów, fizjoterapeutów oraz właścicieli placówek zajmujących się opieką nad dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Metodyka pracy z dzieckiem według pozytywnej dyscypliny - szkolenie” przygotowuje do samodzielnego planowania, organizowania i prowadzenia pracy z dzieckiem według zasad pozytywnej dyscypliny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza :- definiuje uprzejme i stanowcze komunikaty; - rozpoznaje zasady zajęć zgodne z funkcjonowaniem mózgu dziecka. Umiejętności: - planuje konsekwencje w aspekcie wychowania dziecka; - prowadzi konwersacje zgodne z zasadami komunikacji według pozytywnej dyscypliny; - organizuje zajęcia zgodne z regułą doceniania, a unika chwalenia. Kompetencje społeczne: - tworzy relacje nieoparte na przemocy; - buduje relacje z dziećmi w oparciu o zaufanie i bezpieczeństwo; - jest bardziej pewny siebie w swojej pracy. | Kryteria weryfikacji Wiedza :- rozróżnia uprzejme a stanowcze komunikaty oraz potrafi je zastosować; - planuje zajęcia, które uwzględniają etapy rozwoju mózgu dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Umiejętności:- stosuje naturalne konsekwencje w aspekcie wychowania dziecka; - stosuje język, który jest wolny od osądów, krytyki i etykiet zgodne z zasadami komunikacji według pozytywnej dyscypliny; - stosuje proste i zrozumiałe sformułowania, dostosowane do wieku dziecka; - docenia a nie chwali. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne :- dobiera techniki i strategie komunikacji, które wspierają budowanie relacji opartych na szacunku i empatii; - w swojej pracy, budowaniu relacji z dzieckiem i podejmowaniu decyzji z tym związanych czuje się pewny i kompetentny dzięki poznanym narzędziom. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wyamagana podstawowa wiedza z zakresu pozytywnej dyscypliny, natomiast zalecana jest praca z dziećmi. Szkolenie adresowane jest do wszystkich grup zawodowych pracujących z dziećmi. Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne : Sala gotowa na przyjęcie do 17 osób, krzesła, wolna przestrzestrzeń na rozłożenie pomocy szkoleniowych, podział na grupy 4 osobowe.
Dzień 1
- Czym jest Pozytywna Dyscyplina? Krótka historia i podstawowe założenia. Dwie przeciwstawne szkoły filozofii dotyczące ludzkiego zachowania. Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci.
- Jednoczesna uprzejmość i stanowczość - zrozumienie jednej z podstawowych zasad PD oraz tego, do czego prowadzi brak jej zastosowania w relacjach z dziećmi.
- Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka.
- Zaufanie a brak zaufania.
- Jak sprawić, żeby dziecko rozumiało i czuło twoje pozytywne intencje.
- Metafora góry lodowej zachowania, czyli jakie założenia (nieuświadomione) stoją za zachowaniem dziecka.
- Mózg jak na dłoni/ Stresory/ Cykl pobudzenia/ uspokojenia.'
Dzień 2
- Konsekwencje a rozwiązania. Odwrócenie i przekierowanie uwagi. Zamiana negatywów na pozytywy. Stosowanie pytań. Ciekawość. Odkrywanie świata wraz z dzieckiem. Zdecyduj, co ty zrobisz.
- Jakim typem jesteś: lew, kameleon, orzeł czy żółw. W jaki sposób Twoje zachowanie może generować trudne zachowania u innych i jak temu przeciwdziałać. Określ swoje mocne strony i przestrzeń rozwoju.
- Cztery powody, dla których dzieci (ludzie) zachowują się źle.
- Kolejność urodzenia - jej wpływ na zachowanie i samodzielność oraz strategie przetrwania i radzenia sobie w życiu.
- Temperament a zachowanie.
- Czym jest poczucie własnej wartości i czym różni się od pewności siebie.
- Podsumowanie warsztatu. Ocena warsztatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Rozpoczęcie. Powitanie. Ustalenie zasad. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Czym jest Pozytywna Dyscyplina? Krótka historia i podstawowe założenia. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Jednoczesna uprzejmość i stanowczość - zrozumienie jednej z podstawowych zasad PD oraz tego, do czego prowadzi brak jej zastosowania w relacjach z dziećmi. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Przerwa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Zaufanie a brak zaufania. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Jak sprawić, żeby dziecko rozumiało i czuło twoje pozytywne intencje. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Metafora góry lodowej zachowania, czyli jakie założenia (nieuświadomione) stoją za zachowaniem dziecka. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Mózg jak na dłoni/ Stresory/ Cykl pobudzenia/ uspokojenia. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Rzecz o karze. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Kiedy konsekwencje logiczne są dobrym, a kiedy złym rozwiązaniem. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Konsekwencje a rozwiązania. Odwrócenie i przekierowanie uwagi. Zamiana negatywów na pozytywy. Stosowanie pytań. Ciekawość. Odkrywanie świata wraz z dzieckiem. Zdecyduj, co ty zrobisz. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Jakim typem jesteś: lew, kameleon, orzeł czy żółw. W jaki sposób Twoje zachowanie może generować trudne zachowania u innych i jak temu przeciwdziałać. Określ swoje mocne strony i przestrzeń rozwoju. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Cztery powody, dla których dzieci (ludzie) zachowują się źle. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Przerwa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Kolejność urodzenia - jej wpływ na zachowanie i samodzielność oraz strategie przetrwania i radzenia sobie w życiu. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Temperament a zachowanie. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Czym jest poczucie własnej wartości i czym różni się od pewności siebie. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Docenianie a chwalenie | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Ocena szkolenia: test teoretyczny pytań zamkniętych i otwartych oraz obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Zakończenie, podsumowanie, rozdanie certyfikatów | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto253,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto253,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anita Rojek
Ma ponad 7 lat praktyki w codziennej pracy z dziećmi. Na warsztatach dzieli się nie tylko wiedzą, lecz również osobistymi wnioskami wyciągniętymi na podstawie wnikliwej obserwacji tego, co działa i co się sprawdza w budowaniu relacji z dziećmi. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla rodziców i nauczycieli przedszkolnych i opiekunów żłobków z komunikacji, samoregulacji oraz Pozytywnej Dyscypliny. Na sali warsztatowej w ciągu ostatnich lat spędziła ponad 500 godzin szkoleniowych. Ukończyła:
W 2002 r studia marketing i zarządzanie
2020 r Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny
2021r Szkoła trenerska komunikacji opartej o empatię
2024 Mediacje w nurcie Porozumienia bez Przemocy
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisanych jest program szkolenia wraz zadaniami oraz dodatkowe ćwiczenia do wykonania samodzielnie, utrwalające posiadaną wiedzę i umiejętności.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.