Trening kompetencji menedżerskich
Trening kompetencji menedżerskich
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, których praca wiąże się z zarządzaniem zespołem. W szczególności dla kierowników projektów, managerów średniego szczebla, teamleaderów, przedsiębiorców, którzy chcą poprawić swoją skuteczność w komunikacji i zarządzaniu zespołami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji07-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem treningu menedżerskiego jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli lidera. Szkolenie umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności przydatnych podczas zarządzania zespołem oraz budowania autorytetu lidera. Uczestnicy zyskują także okazję przeanalizowania własnych mocnych stron oraz obszarów do rozwoju w zakresie pełnienia roli przywódczej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Jest świadomy/a własnych umiejętności kierowania zespołem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest świadomy swoich mocnych i słabych stron jako osoby zarządzającej zespołem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje różne podejścia do zarządzania zespołem i potrafi wskazać podejście najbardziej adekwatne dla niego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie motywowania pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje motywację oraz opisuje jak się kształtuje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyróżnia techniki skutecznej motywacji pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady udzielania konstruktywnej krytyki oraz adekwatnej pochwały. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Skutecznie deleguje zadania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje etapy delegowania zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje zadania, które mogą zostać wydelegowane. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat roli inteligencji emocjonalnej w procesie zarządzania zespołem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje inteligencję emocjonalną oraz wyodrębnia jej składniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zarządza konfliktem w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia dynamikę konfliktów zespołowych i główne style reagowania na konflikt. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, których praca wiąże się z zarządzaniem zespołem. W szczególności dla kierowników projektów, managerów średniego szczebla, teamleaderów, przedsiębiorców, którzy chcą poprawić swoją skuteczność w komunikacji i zarządzaniu zespołami.
ROLA MENEDŻERA
- Lider, kierownik, menedżer – różne podejścia do kierowania zespołem i współpracy z innymi
- Moje najważniejsze zasoby roli menedżera oraz kluczowe obszary do rozwoju
KOMUNIKACJA JAKO CZYNNIK WZMACNIAJĄCY SPÓJNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁÓW
- Rola empatii poznawczej i emocjonalnej w komunikowaniu się z członkami zespołu
- Porządkowanie kanałów komunikacyjnych w zespole
- Kluczowe zasady komunikowania się w formie zdalnej
- Komunikacja w zespołach rozproszonych
- Bariery komunikacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi
- Toksyny komunikacyjne w zespole i ich zwalczanie
- Jak skutecznie stosować asertywne komunikaty – sztuka odmawiania, asertywne wyrażanie pozytywnych oraz negatywnych uczuć; techniki asertywnej komunikacji
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W PRACY MENEDŻERA
- Czym jest „inteligencja emocjonalna” i jakie ma znaczenie w pracy menedżera
- Inteligencja poznawcza a inteligencja emocjonalna – podobieństwa, różnice i powiązania
- Czy jestem emocjonalnie inteligentny/a? – autodiagnoza
- Autoanaliza emocji najczęściej odczuwanych w relacjach ze współpracownikami
- Kontrola odczuwanych emocji – strategie kontroli emocji
- Jak mogę rozwijać własną inteligencję emocjonalną?
BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA WŚRÓD WSPÓŁPRACOWNIKÓW
- Wzmacnianie identyfikacji z miejscem pracy i jego znaczenie
- Indywidualne podejście do wzmacniania zaangażowania pracowników
- Czym jest stay interview i dlaczego warto je stosować?
- Wybrane aspekty pozafinansowego motywowania pracowników
- Transparentność zasad motywowania
- Atmosfera w zespole a zaangażowanie pracowników
- Kudosy i rytuały jako elementy pozapłacowej motywacji
- Teoria autodeterminacji w kontekście wzmacniania zaangażowania pracowników
- Metoda motywacji błyskawicznej M. Pantalona
EGZEKWOWANIE I OCENIANIE W PRACY MENEDŻERA
- Rola i miejsce rozmów oceniających w relacji menedżer – pracownik
- Udzielanie informacji zwrotnych i ich znaczenie
- Zasady udzielania konstruktywnej krytyki i adekwatnej pochwały
- Adekwatna ocena a rozwój pracownika
- Przeszkody i zniekształcenia w ocenie pracownika
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE
- Rodzaje i źródła konfliktów
- Style reagowania na konflikt
- Etapy rozwiązywania konfliktu
- Komunikacja zespołowa w trakcie konfliktu
- Wybrane sposoby rozwiązywania konfliktów w zespole (negocjacje, mediacje, arbitraż)
- Postawa lidera w konflikcie
PLANOWANIE PRACY ZESPOŁU
- Diagnoza zasobów
- Skuteczne ustalanie priorytetów
- Efektywne prowadzenie spotkań i zebrań
- Przeszkody w efektywnym wykorzystywaniu czasu
Szkolenie trwa 24 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna = 45 minut) + przerwy (nie wliczające się w czas szkolenia).
Szkolenie nie wymaga szczególnych warunków organizacyjnych - na sali szkoleniowej dostępne będą drukowane materiały dla uczestników, tablica flipchart oraz rzutnik.
Metoda szkoleniowa: Program proponowanego szkolenia został oparty na zestawie praktycznych ćwiczeń i gier symulacyjnych z elementami autodiagnozy. W trakcie szkolenia kładzie się nacisk na aktywność uczestników w ramach zadań zespołowych (praca w mniejszych grupach) oraz podczas analizowanych case studies i materiałów wideo. Uczestnicy są motywowani do odwoływania się do własnych doświadczeń i sytuacji problematycznych.
Po zakończeniu szkolenia przeprowadzona zostanie weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się w formie testu wiedzy po szkoleniu - czas walidacji nie wlicza się do czasu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Rola menedżera | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Komunikacja jako czynik wzmacniający spójność i efektywność zespołów | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Komunikacja jako czynik wzmacniający spójność i efektywność zespołów | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Inteligencja emocjonalna w pracy menedżera | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Budowanie zaangażowania wśród pracowników | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Egzekwowanie i ocenianie w pracy menedżera | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Zarządzanie konfliktem w zespole | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Zarządzanie konfliktem w zespole cz. 2 | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Planowanie pracy zespołu | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 630,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 630,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto165,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto165,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Remigiusz Koc
Krzysztof Kraszkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma drukowane materiały szkoleniowe oraz certyfikat uczestnictwa.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 22 godziny dydaktyczne, czyli 22x45minut