Kurs - Konserwator wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia.
Kurs - Konserwator wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do uzyskania kwalifikacji konserwatora wózków jezdniowych. Przygotowanie słuchaczy do złożenia egzaminu sprawdzającego kwalifikacje do konserwacji wózków jezdniowych podnośnikowych
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do zdobycia uprawnień do konserwacji wózków Kat IIWJK zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii w sprawie sposobu i trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych oraz sposobu i trybu przedłużania okresu ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych z dnia 21 maja 2019 rokuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wymienia podstawowe zagrożenia występujące w pracy konserwatora | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje awarie spowodowane nieprawidłową obsługą wózka. Awarie spowodowane niewłaściwym podjęciem ładunku lub użyciem nieodpowiedniego do danej pracy osprzętu. Najczęstsze wypadki podczas eksploatacji wózków, ich typowe przyczyny i skutki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje w praktyce zasady prawidłowego konserwowania wózków | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposoby wykorzystania różnych rodzajów smarów i innych cieczy używanych w konserwacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Rozróżnia i posługuje się wiedzą na temat UDT - obowiązujących przepisów, rozporządzeń oraz struktury organizacyjnej | Kryteria weryfikacji Opisuje wymagania UDT dot.warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji wózków,wykonywania dozoru technicznego, rodzajami badań wykonywanych przez organy dozoru technicznego w toku eksploatacji wózków, rodzajami wykonywanych czynności oraz rodzajami decyzji wydawanych przez organy dozoru technicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat charakterystyki ciał fizycznych | Kryteria weryfikacji Zna charakterystyki powierzchni różnych ciał fizycznych w zależności od ich rodzaju, stanu obróbki i stopnia zużycia. Opisuje zjawiska fizyczne występujące na styku powierzchni ciał. Opisuje rodzaje tarcia występujące na styku różnych ciał. Omawia mechanizm smarowania, ze szczególnym uwzględnieniem smarowania hydrodynamicznego. Wyjaśnia pojęcia tarcia suchego, półpłynnego, płynnego oraz tarcia granicznego w zależności od zastosowanego środka smarnego, jego gatunku i ilości. Oddzielnie omawia smarowanie przy pomocy smarów stałych i środków aerozolowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi omówić gatunki, cechy i przeznaczenie smarów stałych stosowanych przy konstrukcjach urządzeń | Kryteria weryfikacji Identyfikuje środki smarne z dodatkami grafitu i dwusiarczku molibdenu (MoS2). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia przepisy dotyczące spawania elementów nośnych urządzeń transportu bliskiego, stosując jako przykład konstrukcje nośne wózków. wymienia typowe wady spawalnicze i sposoby ich wykrywania metodą oględzin i przy pomocy prostych środków technicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Omawia sposoby smarowania przekładni zamkniętych i otwartych. Smarowania łożysk tocznych i ślizgowych. Uzupełnianie i wymiana środków smarnych. Smarowania łańcuchów płytkowych (Fleyera). Stosowane środki smarne stałe i płynne. Oleje przekładniowe zwykłe i z dodat-kami uszlachetniającymi. Parametry pracy różnych rodzajów i gatunków olejów. Smary do łożysk tocznych i ślizgowych. Smary grafitowe i specjalne (np. z dodatkiem dwusiarczku molibdenu). Smary do łańcuchów płytkowych. Środki smarne napylane w celach montażowych i eksploatacyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Potrafi scharakteryzować układy napędowe stosowane w wózkach, układ kierowniczy, mechanizm podnoszenia oraz ogumienia | Kryteria weryfikacji Identyfikuje rodzaje układów napędu jazd stosowane w wózkach i ich budowa. Napędy konwencjonalne. Napędy hydrokinetyczne. Napędy hydrostatyczne. Napędy hybrydowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia elementy kierowania. Luz i gałki koła kierowniczego. Oś napędowa, oś kierowana i oś na-pędowa kierowana. Koła jezdne, koła kierowane i koła napędowe kierowane | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat rodzaju układów hamulcowych wózków | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rodzaje mechanizmów hamulcowych stosowanych w wózkach. Wymagania dotyczące układów hamulcowych. Hamulec zasadniczy. Hamulec postojowy. Hamulec bezpieczeństwa. Typy układów hamulcowych stosowanych w wózkach: mechaniczne, hydrauliczne, elek-tryczne, pneumatyczne, złożone lub wspomagane napędem, z napędem nawrotnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Współpracuje z zespołem konserwatorów oraz trenerem | Kryteria weryfikacji Organizuje i wykonuje prace konserwacyjne. Omawia i stosuje ogólne zasady bezpieczeństwa przy urządzeniach pod napięciem. Posiada kompetencje społeczne niezbędne do pracy w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęTak Urząd Dozoru Technicznego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoTak Urząd Dozoru Technicznego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Liczba godzin na kursie nie jest obligatoryjna. Dopuszcza się możliwość skrócenia czasu trwania kursu zależnie od rodzaju wózków i poziomu przygotowania zawodowego kandydatów na kurs.
1. Wiadomości o dozorze technicznym Podstawy prawne działania dozoru technicznego Organizacja dozoru technicznego Sprawdzanie kwalifikacji osób zatrudnionych przy eksploatacji urządzeń transportu Badania urządzeń podlegających dozorowi technicznemu (w szczególności wózków) |
3 |
|||||||||
2. Wiadomości ogólnotechniczne związane z budową i eksploatacją wózków 1. Podstawowe wiadomości z materiałoznawstwa i spawalnictwa 2. Podstawy elektrotechniki, napędu i miernictwa elektrycznego 3. Podstawy hydrauliki siłowej 4. Podstawy teorii tarcia i smarowania |
5 |
|||||||||
3. Budowa wózków
|
12 |
|||||||||
4. Konserwacja wózków
|
12 |
|||||||||
5. Zajęcia praktyczne czynności konserwator powinien sprawdzić:
Uwaga! Najlepszą formą zajęć praktycznych jest prowadzenie ich w zakładzie eksploatującym wózki, pod kierunkiem doświadczonego, uprawnionego personelu, tj. konserwatorów z dużym stażem zawodowym. |
5 |
|||||||||
6. Bezpieczeństwo i higiena pracy Podstawowe wymagania BHP przy konserwacji urządzeń transportu bliskiego Zasady udzielania pierwszej pomocy przedlakarskiej Ochrona ppoż, |
3 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto62,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto62,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto268,33 PLN
- W tym koszt walidacji netto268,33 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Stanisław Niedziela
- Uprawnienia pedagogiczne dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
Od 22 lat prowadzi zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu obsługi i konserwacji urządzeń transportu bliskiego: wózków jezdniowych, żurawi, suwnic itp., na kursach w ramach współpracy z ZDZ – przeszkolił i przygotował do zdobycia uprawnień zawodowych kilkaset osób,
w tym bezrobotnych i poszukujących pracy kierowanych z Powiatowych Urzędów Pracy, Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej oraz w ramach realizowanych projektów EFS.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Zeszyt
2. Długopis
3. Podręcznik
4. Materiały przygotowane przez trenera
Warunki uczestnictwa
Wykształcenie min podstawowe, ukończone 18 lat
Badania lekarskie o braku przeciwskazań lekarskich do uczestnictwa w kursie
W zakresie części mechanicznej kandydat na konserwatora powinien posiadać elementarną wiedzę z dziedziny mechaniki technicznej, wytrzymałości i zmęczenia materiałów, maszynoznawstwa, technologii naprawy maszyn.
W zakresie części elektrycznej kandydat na konserwatora powinien posiadać elementarną wiedzę o źródłach i odbiornikach prądu elektrycznego, sieci przesyłowej, aparaturze elektrycznej
UWAGA!
Uprawnienia ważne 5 lat
Informacje dodatkowe
UWAGA!
Uprawnienia ważne 5 lat
Adres
Adres
Zajęcia praktyczne Mysłowice ul. Boliny 5 - poligon / plac manewrowy
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Monitor Interaktywny + komputer