Zarządzanie szkoleniami – od analizy potrzeb szkoleniowych do oceny efektywności – online
Zarządzanie szkoleniami – od analizy potrzeb szkoleniowych do oceny efektywności – online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menadżerowie HR, Specjaliści ds. szkoleń, pracownicy Działu HR, trenerzy wewnętrzni, pracownicy odpowiedzialni za planowanie i organizowanie szkoleń w firmie / organizacji.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji11-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest uzyskanie, poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej.Po zakończeniu szkolenia uczestnik:
- posiada kompetencje w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy,
- zna techniki generowania nowych rozwiązań problemów firmy oraz budowania skłonności do elastycznego działania,
- posiada narzędzia oceny skuteczności polityki szkoleniowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza i praktycznych narzędzia niezbędne do opracowania strategii szkoleniowej. | Kryteria weryfikacji - bada i analizuje potrzeby szkoleniowe firmy,- charakteryzuje zasady planowania i budżetowania szkoleń w przedsiębiorstwie, - dokonuje precyzyjnej ewaluacji szkoleń, - dobiera i weryfikuje zleceniobiorców szkoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?:
- Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji.
- Plan strategiczny przedsiębiorstwa – analiza organizacji.
- Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy.
- Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa.
- Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju.
- Czynniki determinujące strategie rozwoju zasobów ludzkich.
- Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń.
- Projektowanie działu szkoleń.
- Zadania działu szkoleń.
- Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań.
- Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami.
Moduł 2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych:
- Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych.
- Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania).
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji.
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego.
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników.
- Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb.
- Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych.
- Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego.
- Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.
Moduł 3. Planowanie i budżetowanie szkoleń:
- Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń.
- Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe.
- Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów.
- Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów.
- Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych.
- Zatwierdzenie budżetu szkoleń.
Moduł 4. Realizacja projektów szkoleniowych:
- Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia).
- Źródła poszukiwań firm szkoleniowych.
- Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady).
- Procedura doboru partnera szkoleniowego.
- Szkolenia i ich rodzaje:
- cykl uczenia się,
- różnorodność typów szkoleń,
- metody i formy szkoleń – czynniki decydujące o wyborze,
- czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
- Harmonogram szkoleń:
- liczba i dobór uczestników,
- jak często szkolić?
- kiedy szkolić?
- Realizacja szkoleń:
- informacje dla uczestników szkolenia,
- hotel – arkusz kontrolny,
- o czym należy pamiętać ?– ściągawka dla organizatora szkoleń.
- Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.
Moduł 5. Ocena i ewaluacja szkoleń:
- Ocena efektywności szkoleń wg modelu KirkPatrick’a.
- Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach.
- Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń.
- Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia.
- Błędy w ocenianiu.
Moduł 5. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania:
- Procedura zarządzania szkoleniami – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami (m.in. Wniosek o udział firmy w opłacie za studia, Umowa o dofinansowanie studiów, Umowa o skierowanie na studia, Zestawienie okresów do przepracowania, Wniosek szkoleniowy, Rezygnacja ze szkolenia, Zapytanie ofertowe, Raport dot. wyboru zewnętrznego partnera szkoleniowego, Wniosek szkoleniowy – językowy, Raport z wykonania budżetu i planu szkoleń itd.)
- Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych:
- ogólne założenia programu,
- wybór trenerów,
- szkolenie Train the trainers,
- realizacja szkoleń przez trenerów wewnętrznych,
- motywowanie trenerów,
- ocena efektywności programu szkoleniowego oraz trenera,
- zalety i zagrożenia związane z programem Trenerów Wewnętrznych,
- koszty dotyczące efektywności całego programu.
Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.
To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie szkoleniami – od analizy potrzeb szkoleniowych do oceny efektywności – online | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie szkoleniami – od analizy potrzeb szkoleniowych do oceny efektywności – online | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 783,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto178,35 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Filiks
Prowadzi warsztaty z zakresu zarządzania personelem dla zarządów, kadry kierowniczej i menedżerskiej w ramach szkoleń zamkniętych oraz cieszące się dużym uznaniem szkolenia otwarte (ponad 2400 godzin szkoleniowych zrealizowanych tylko w ciągu ostatnich 3 lat). Przykładowe tematy: strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie zmianą, zarządzanie szkoleniami, dobór pracowników, OnBoarding, motywowanie pracowników, informacja zwrotna, coaching, kierowanie zespołem, pokolenia na rynku pracy, systemy ocen, komunikacja wewnętrzna, proces odchodzenia pracowników, trudne rozmowy w HRM/; W jej szkoleniach i programach coachingowych uczestniczą pracownicy firm z większości branż w Polsce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej będą wysłane uczestnikom drogą mailową przed szkoleniem. Podczas szkolenia będzie udostępniana prezentacja.
Informacje dodatkowe
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się poprzez platformę szkoleniową.
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.