Problem solving
Problem solving
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szczególnie polecany dla:
- Liderzy produkcji którzy poszukują nowych możliwości usprawnień w podległych obszarach
- Właściciele, osoby zarządzające, menadżerowie szukający sposobów na obniżenie kosztów
- Kierownicy chcący rozwinąć stosowane techniki
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi zainteresowane rozwojem kompetencji pracowników
- Wszystkie osoby które chcą polepszyć środowisko pracy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi2
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do rozwinięcia swoich umiejętności w dziedzinie rozwiązywania problemów. Uczestnik będzie charakteryzował cztery najważniejsze i powtarzalne etapy, które muszą się wydarzyć, aby skutecznie i na stałe rozwiązać pojawiające się problemy.Uczestnik będzie korzystał z PDCA, diagramu Ishikawy, 5why.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik:Używa uniwersalnego schematu skutecznego rozwiązywania problemu | Kryteria weryfikacji Opisuje kroki uniwersalnego schematu rozwiązywania problemów.Wymienia etapy tego schematu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje narzędzia wspierające problem solving | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe narzędzia wspierające rozwiązywanie problemów, takie jak PDCA, diagram Ishikawy, i metoda 5Why.Opisuje zastosowanie tych narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie diagnozuje przeszkody w rozwiązywaniu problemów | Kryteria weryfikacji Identyfikuje przeszkody w procesie rozwiązywania problemów. Wyjaśnia metody na przezwyciężenie zidentyfikowanych przeszkód | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z PDCA, diagramu Ishikawy, 5why | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, na czym polega cykl PDCA.Opisuje zastosowanie diagramu Ishikawy. Definiuje metodę 5Why i jej zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uefektywnia swoje umiejętności związane z rozwiązywaniem problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje techniki poprawy umiejętności rozwiązywania problemów. Wymienia konkretne narzędzia i techniki stosowane w tym celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki organizacyjne do przeprowadzenia szkolenia: Uczestnik musi mieć dostęp do laptopa lub tabletu lub smartfona podłączonego do internetu.
Przewidziany czas na realizację szkolenia to około 2 godziny zegarowe.
Szkolenie dedykowane dla wszystkich osób, które chcą polepszyć środowisko swojej pracy.
Ramowy program:
Wprowadzenie
Czym jest problem?
Omówienie pojęcia problemu i jego wpływu na efektywność działania.
Istota skutecznego rozwiązywania problemów
Wyjaśnienie, dlaczego umiejętność rozwiązywania problemów jest kluczowa dla liderów.
Narzędzia rozwiązywania problemów
Przedstawienie różnych narzędzi i technik, które pomagają w identyfikacji i rozwiązywaniu problemów.
Ćwiczenia
Schemat postępowania
PLAN – Opis problemu; cel; Poszukiwanie potencjalnych przyczyn.
Wybór rozwiązania – część 1,2
PLAN – Kontynuacja analizy problemu; wybór potencjalnych rozwiązań.
Zaplanowanie działań
PLAN – Określenie konkretnych kroków do rozwiązania problemu.
DO – Wdrożenie wybranego rozwiązania.
CHECK – Testowanie efektywności rozwiązań.
ACT – Standaryzacja skutecznych rozwiązań.
ACT – Przygotowanie planu B (alternatywnego rozwiązania).
Przeszkody w rozwiązywaniu problemów
Omówienie potencjalnych trudności i jak im przeciwdziałać.
Podsumowanie
Test wiedzy uczestników.
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto276,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto276,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto138,00 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- dostęp do e-lerningu na 12 miesięcy: 18 wykładów, ćwiczenia, quizy (mobilny dostęp 24/7)
- Ebook
- imienny certyfikat ukończenia
Informacje dodatkowe
E-learning Problem Solving przeprowadzi Cię przez cztery najważniejsze i powtarzalne etapy, które muszą się wydarzyć, aby skutecznie i na stałe rozwiązać pojawiające się problemy. Warto poświęcić czas na coś, co nie działa prawidłowo. Nie tylko dlatego, że popełnianie tych samych błędów naraża firmę na straty.
Zachęcamy Cię do skorzystania z naszego e-learningu Problem solving - Koniec ery gaszenia pożarów!
Oczywiście to nie wszystko co przygotowaliśmy dla Ciebie w tamacie Leadership, zapraszamy Cię na naszą stronę, gdzie dostępnych jest wiele materiałów. https://constantgrowth.pl/
Podcast: Jak rozwiązywać problemy?
Artukuł: PDCA – Cykl Deminga https://constantgrowth.pl/pdca-cykl-deminga/
Artykuł: Problem Solving a zasada Pareto – 80/20 https://constantgrowth.pl/zasada-pareto-80-20/
Artykuł: Przegląd narzędzi rozwiązywania problemów
https://constantgrowth.pl/narzedzia-rozwiazywania-problemow/
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Laptop lub tablet lub smartfon podłączony do internetu.
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej)
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13(zalecananajnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Niezbędne oprogramowanie - przeglądarka internetowa. Polecamy szczególnie przeglądarki Chrome, Opera, Firefox.
Wymagania dla przepustowości łącza:
Typ połączenia
Audio 256 kbps
Audio + video 512 kbps
Audio + video + współdzielenie ekranu 1024 kbps