Pracownik i zespół w kryzysie – biznesowe rozmowy z zakresu interwencji kryzysowej
Pracownik i zespół w kryzysie – biznesowe rozmowy z zakresu interwencji kryzysowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i HRBP.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Pracownik i zespół w kryzysie – biznesowe rozmowy z zakresu interwencji kryzysowej" przygotowuje uczestników do przeprowadzenia rozmów z pracownikami w ramach interwencji kryzysowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie biznesowych rozmów z zakresu interwencji kryzysowej | Kryteria weryfikacji • definiuje narzędzia ICT wspierające procesy zarządcze• identyfikuje istniejące problemy • charakteryzuje elementy Biznesowej Apteczki Pierwszej Pomocy w sytuacji kryzysowej | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje techniki radzenia sobie w sytuacji kryzysowej | Kryteria weryfikacji • wykorzystuje metody i techniki analizy problemów• analizuje dany problem z uwzględnieniem jego przyczyny, skutków i relacji między nimi • wypracowuje (samodzielnie lub w zespole) rozwiązania problemu w warunkach niepewności • wypracowuje i wdraża rozwiązania pozwalające na eliminację problemów • planuje i prowadzi proces zarządzania zmianą zmierzający do zniwelowania problemu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
1. Wsparcie pracowników w kryzysie osobistym
Kryzysy osobiste pracowników a rola menadżera/HRBP:
- W jakim stopniu kryzysy osobiste pracowników to sprawa firmowa
- Perspektywa indywidualna, zespołowa i organizacyjna w reagowaniu na kryzysy osobiste
- Rola i zadania menedżera: mam obowiązek, mogę czy chcę. Zakres odpowiedzialności i możliwości menedżera. Co mogę zrobić ja, a co należy do specjalistów
- Czy mogę zaszkodzić, reagując? Czy mogę zaszkodzić, nie reagując?
Jak rozmawiać o osobistych sytuacjach kryzysowych w pracy:
- Kluczowe zasady prowadzenia rozmów o charakterze wsparcia
- Jak reagować na silne emocje w rozmowie – płacz, krzyk, wycofanie z kontaktu
- Kiedy, jak i po co rozmawiać z innymi osobami w organizacji – zasady zarządzania komunikacją z otoczeniem
2. Wsparcie zespołów w sytuacji kryzysu zewnętrznego/organizacyjnego
Komunikacja i zarządzanie informacją:
- Rozmawiać o kryzysie i emocjach czy skupić ludzi na pracy?
- Kontrakty z zespołami dotyczące higieny informacyjnej
- Komunikaty profilaktyczne do zespołów – jak łagodzić silne emocje i „normalizować” kryzys
- Najważniejsze zasady komunikacji w sytuacjach kryzysowych – w rozmowach indywidualnych i zespołowych
„Wentylowanie” emocji:
- Indywidualne wsparcie dla pracowników – możliwe sposoby działania i dobre praktyki
- Szanse i zagrożenia zespołowych spotkań dedykowanych „porozmawianiu o emocjach”
Wsparcie społeczne:
- Czy działania „integracyjne” to dobry pomysł w kontekście emocji kryzysowych?
- Wspieranie wspólnotowości zespołowej w kryzysie.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Kryzysy osobiste pracowników a rola menadżera/HRBP | Prowadzący Dagmara Kanik-Kłoczko | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Dagmara Kanik-Kłoczko | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Jak rozmawiać o osobistych sytuacjach kryzysowych w pracy | Prowadzący Dagmara Kanik-Kłoczko | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa | Prowadzący Dagmara Kanik-Kłoczko | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Komunikacja i zarządzanie informacją; „Wentylowanie” emocji | Prowadzący Dagmara Kanik-Kłoczko | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Przerwa | Prowadzący Dagmara Kanik-Kłoczko | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Wsparcie społeczne | Prowadzący Dagmara Kanik-Kłoczko | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 275,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto284,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto231,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dagmara Kanik-Kłoczko
Absolwentka psychologii zarządzania i innowacji na Uniwersytecie Jagiellońskim i licznych programów rozwojowych z zakresu metod rozwojowej i interwencyjnej pracy z grupami, akredytowanych między innymi przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i ICF. Specjalizuje się w projektach z zakresu rozwoju umiejętności przywódczych, menedżerskich, zarządzania zmianą, zarządzania konfliktem, komunikacji, wykorzystania narzędzi coachingowych w zarządzaniu i procesach rozwoju zespołów metodami team coachingowymi. Posiada bogate doświadczenie w pracy z szerokim spektrum rozwojowych narzędzi edukacyjnych – prowadzi superwizje dla trenerów i coachów.
Klienci cenią ją za bardzo otwarte konfrontowanie ich z obszarami rozwojowymi i skupienie na praktycznych aspektach programów rozwojowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.