Nowe technologie cyfrowe w placówkach edukacyjno-szkoleniowych – ryzyka i możliwości
Nowe technologie cyfrowe w placówkach edukacyjno-szkoleniowych – ryzyka i możliwości
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kadra zarządzająca i pracownicy administracyjni w placówkach edukacyjno-szkoleniowych
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do stosowania różnych narzędzi edukacyjnych opartych na technologiach cyfrowych. Uczestnicy dowiedzą się w jakich sytuacjach można wykorzystywać sztuczną inteligencję w placówce edukacyjno-szkoleniowej oraz jak zadbać przy tym o cyberbezpieczeństwo.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat dostępnych na rynku platform i narzędzi opartych na AI, które mogą być wykorzystane w celach edukacyjno-szkoleniowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje darmowe i płatne platformy internetowe wykorzystywane w celach edukacyjno-szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie cyberbezpieczeństwa w placówkach szkoleniowo-edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia kluczowe cyberzagrożenia w placówkach szkoleniowo-edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie narzędzia, aby zabezpieczyć siebie i firmę przed atakami cybernetycznymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie możliwości wykorzystania narzędzi AI w placówce edukacyjno-szkoleniowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje obszary działalności placówki szkoleniowo-edukacyjnej, w których możliwe jest wykorzystanie narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia wybrane narzędzia wykorzystujące technologię AI, które mogą być stosowane w praktyce placówki szkoleniowo-edukacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta z wybranych narzędzi opartych na technologii AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI w kreowaniu inkluzywności placówki szkoleniowo-edukacyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia narzędzia AI wspierające uczniów z różnymi potrzebami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje AI w dostosowywaniu oferty i materiałów edukacyjnych dla osób z niepełnosprawnościami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry zarządzającej i pracowników administracyjnych w placówkach edukacyjno-szkoleniowych
1. Cyberbezpieczeństwo w Edukacji
- Strategie zapobiegania cyberatakowi: podstawy bezpieczeństwa sieciowego i rozwijanie świadomości na temat istniejących zagrożeń.
- Zarządzanie kryzysowe: reagowanie na incydenty bezpieczeństwa cyfrowego i odzyskiwanie danych po atakach.
- Szyfrowanie i bezpieczeństwo danych: metody zabezpieczania informacji cyfrowych i ich przechowywania.
- Zarządzanie dostępem i kontrola: systemy autoryzacji i uwierzytelniania w placówkach edukacyjnych.
- AI w monitorowaniu sieci: wykrywanie i zapobieganie atakom przy użyciu inteligentnych systemów.
- Analiza zachowań w sieci przy użyciu AI: identyfikacja nietypowych wzorców ruchu sieciowego.
- Automatyzacja aktualizacji bezpieczeństwa i zarządzanie łatami oprogramowania.
2. Wykorzystanie AI w zarządzaniu wizerunkiem placówki edukacyjno-szkoleniowej
- Obszary, w których można wykorzystywać AI do poprawy wizerunku (m.in. jak analiza sentymentu, tworzenie i personalizacja treści, automatyzacja procesów marketingowych, rozpoznawanie obrazów i dźwięku).
- Praktyczne wprowadzenie do różnych narzędzi i platform AI dostępnych na rynku, które mogą być wykorzystywane do wsparcia procesów związanych z budowaniem wizerunku firmy.
- Praktyczne ćwiczenia, case studies, symulacje.
3. Sztuczna inteligencja w Edukacji: Od Teorii do Praktyki
- Od teoretycznych konceptów do współczesnych aplikacji.
- Studia przypadku: sukcesy i wyzwania implementacji AI w różnych kontekstach edukacyjnych.
- Przyszłość AI w edukacji: trendy, prognozy i potencjalne ścieżki rozwoju.
4. AI dla Nauczycieli i szkoleniowców: Nowe Narzędzia, Nowe Możliwości
- Wprowadzenie do narzędzi AI w nauczaniu: jak technologie mogą wspierać procesy kształcenia.
- Praktyczne zastosowania AI w klasie i na sali szkoleniowej: interaktywne tablice, systemy oceniania, gry edukacyjne.
5. Inkluzywność dzięki AI: Dostosowywanie Technologii dla Wszystkich Uczniów
- AI w edukacji specjalnej: narzędzia wspierające uczniów z różnorodnymi potrzebami.
- Dostosowanie interfejsów i materiałów dydaktycznych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Strategie integracji technologii AI w celu promowania inkluzywności i dostępności.
Metoda szkoleniowa: Proponowany program szkolenia został oparty na zestawie ćwiczeń praktycznych, z elementami gier symulacyjnych i autodiagnozy. W trakcie szkolenia szczególny nacisk kładzie się na aktywność uczestników w prowadzonych dyskusjach oraz ćwiczeniach indywidualnych i zespołowych. Uczestnicy są również motywowani do pracy na własnych doświadczeniach oraz z wykorzystaniem studium przypadku.
Czas trwania szkolenia: Szkolenie zaplanowane jest na 24godziny dydaktyczne (24x45minut)
Po zakończeniu szkolenia przeprowadzona zostanie weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się w formie testu wiedzy po szkoleniu - czas walidacji nie wlicza się do czasu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Cyberbezpieczeństwo w edukacji - część 1 | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Cyberbezpieczeństwo w edukacji - część 2 | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Cyberbezpieczeństwo w edukacji - część 3 | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Wykorzystanie AI w zarządzaniu wizerunkiem placówki edukacyjno-szkoleniowej | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 przerwa | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Wykorzystanie AI w zarządzaniu wizerunkiem placówki edukacyjno-szkoleniowej - część 2 | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Sztuczna inteligencja w Edukacji: Od Teorii do Praktyk | Prowadzący Remigiusz Koc | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 AI dla Nauczycieli i szkoleniowców | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 AI dla Nauczycieli i szkoleniowców - część 2 | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Inkluzywność dzięki AI: Dostosowywanie Technologii dla Wszystkich Uczniów | Prowadzący Krzysztof Kraszkiewicz | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto141,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto141,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Remigiusz Koc
Krzysztof Kraszkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma prezentację oraz materiały w wersji drukowanej.
Informacje dodatkowe
Jedna godzina szkoleniowa to godzina dydaktyczna: 1h = 45min.