Kwalifikacja Wstępna Przyśpieszona do kategorii D, D+E
Kwalifikacja Wstępna Przyśpieszona do kategorii D, D+E
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby które chcą podnieść swoje kwalifikacje i możliwość zatrudnienia jako kierowca zawodowy.
Usługa również adresowana jest dla osób posiadających dofinansowanie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji24-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi140
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńC1,C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie osób ubiegających się o uprawnienia kierowcy zawodowego oraz przygotowanie do zdania egzaminu państwowego w tym zakresie i uzyskanie świadectwa kwalifikacji zawodowej w zakresie bloku programowego kat.D1, D1+E, D, D+E.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant zapozna się z charakterystykami układu przeniesienia napędu, pozna charakterystykę techniczna i sposób działania urządzeń służących bezpieczeństwu, w celu zapewnienia panowania nad pojazdem oraz minimalizowania jego zużycia i zapobiegania awarii. Pozna uwarunkowania społeczne dotyczące transportu drogowego i rządzących nimi zasad.Pozna przepisy regulujących przewóz osób, pozna uwarunkowania ekonomiczne dotyczących przewozu drogowego i organizacji rynku. Nabędzie umiejętności zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów, zapobiegania zagrożeniom fizycznym, oceny sytuacji awaryjnych i zachowania w sytuacjach krytycznych oraz umiejętności zachowania w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika, optymalizacji zużycia paliwa oraz jazdy w warunkach specjalnych, umiejętności załadowania poj. Zgodnie z wymogami BHP i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdów. | Kryteria weryfikacji Testy ewaluacyjne przeprowadzane są na początku i na końcu szkolenia. Pozwalają ocenić przyrost wiedzy nabytej bezpośrednio w trakcie szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęMałopolski Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWydział Komunikacji
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA kwalifikacja wstępna przyspieszona dla prawa jazdy kategorii D
BLOK 1.1 15 godzin teoretycznych
Poznanie charakterystyk w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem techniki samochodowej i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym, porządku, zużycia paliwa, olejów oraz eksploatacji pojazdu od znajomości zasad funkcjonowania poszczególnych urządzeń pojazdu
BLOK 1.2 15 godzin teoretycznych
Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa czynnego samochodu i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym od znajomości zasad funkcjonowania tego rodzaju urządzeń.
BLOK 2.1 15 godzin teoretycznych
Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z wpływem transportu drogowego na bezpieczeństwo i porządek w ruchu drogowym, ekologię, natężenie w ruchu drogowym, infrastrukturę nie tylko drogową.
BLOK 3.1 15 godzin teoretycznych
Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem problematyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, znaczenia profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, odróżnienia profilaktyki od prewencji.
BLOK 3.2 7 godzin teoretycznych
Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z taktyką i strategią działań przestępczych mających związek z przemytem nielegalnych imigrantów, rolą międzynarodowych grup przestępczych, odpowiedzialnością prawną i karna za pomocnictwo i udział w grupach przestępczych lub działaniach incydentalnych.
BLOK 3.3 10 godzin teoretycznych
Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z ogólnie pojętą ergonomią, jej wpływem na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, wpływem warunków psychofizycznych, socjalnych na bezpieczne zachowania w ruchu drogowym.
BLOK 3.4 5 godzin teoretycznych
Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z anatomiczną i psychofizyczną rolą kierowcy w procesie przewozu, bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym.
BLOK 3.5 10 godzin teoretycznych
Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z pojęciami prawnymi wypadku i kolizji drogowej, odpowiedzialności prawno-karnej, zależności pomiędzy prędkością dopuszczalną i bezpieczną, szeroko pojętą problematyką związaną ze skutkami zdarzeń na drogach.
BLOK 3.6 5 godzin teoretycznych
Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z estetyką (wizualizacją) kierującego i pojazdu, w zagadnienia szeroko pojętej kultury zachowań, funkcjonowania, a przede wszystkim – przy oczywistej identyfikacji marketingowej – kultury na drodze
BLOK 1.5 6 godzin teoretycznych / 6 godzin praktycznych
Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z techniką jazdy, ekologicznym zużyciem paliwa, zasadami funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa czynnego i ich zachowania w różnych warunkach drogowych.
BLOK 1.6 7,5 godzin teoretycznych / 1,5 godzin praktycznych
Umiejętność zapewnienia pasażerom komfortu i bezpieczeństwa;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z komfortem i bezpieczeństwem pasażerów, z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w czasie transportu i odpowiednim wykorzystaniem posiadanej infrastruktury.
BLOK 1.6 (a) 4,5 godzin teoretycznych / 0,5 godzin praktycznych
Umiejętność przewidywania i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich;
wprowadzenie kursanta w tematykę warunków drogowych, pogodowych, planowania podróży, wyposażenia powiązanego z bezpieczeństwem, identyfikacji niebezpiecznych sytuacji, dostosowaniem się do warunków ruchu, działania zwiększające margines bezpieczeństwa.
BLOK 1.7 4 godzin teoretycznych / 2 godzin praktycznych
Umiejętność równomiernego obciążenia pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze skutkami oddziaływania sił i czynników środowiskowych na pojazd, który nie spełnia wymogów przepisów bhp. Szczególną uwagę zwrócono na zasady zachowania stabilności, rozłożenia obciążenia i bezpieczeństwa pojazdu oraz pasażerów.
BLOK 2.3 6 godzin teoretycznych
Poznanie przepisów regulujących przewóz pasażerów;
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z przewozem pasażerskim krajowym i międzynarodowym, w tym również poznanie przepisów krajowych i międzynarodowych normujących pasażerski przewóz drogowy.
BLOK 3.8 5 godzin teoretycznych
Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących pasażerskiego przewozu drogowego i organizacji rynku.
wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z poznaniem zasad ekonomi i uwarunkowań rynkowych, które mają bezpośredni wpływ na pasażerski transport drogowy. Omówione zostaną podstawowe reguły podziału i wykorzystania rynku transportowego, regulacje prawne i warunki środowiskowe mające wpływ na kształt rynku przewozów pasażerskich.
ŁĄCZNIE 130 godzin zajęć teoretycznych oraz 10 godzin praktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 zajęcia teoretyczne | Prowadzący LEBDA PRZEMYSŁAW | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 05:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 080,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 080,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto22,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto22,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
BOGDAN GOLONKA
ROBERT KIEŁBASA
Prowadzi zajęcia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej na kursach prawa jazdy kat A, A2, A1, AM, B oraz na kursach dla kierowców zawodowych. Wykształcenie wyższe.
EWA URBAN
KAZIMIERZ CHOCHOROWSKI
wykładowcą na kursach dla kierowców zawodowych Kwalifikacji Wstępnej, Szkolenia Okresowego oraz kursu dla kandydatów na instruktorów.
Wykształcenie wyższe. Wieloletnie doświadczenie.
LEBDA PRZEMYSŁAW
KRZYSZTOF SZMIT
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Notatnik
- Długopis
- Teczka
- Podręcznik wraz z testami
- SKRYPTY
- testy
Warunki uczestnictwa
1. Do kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej może przystąpić kierowca który ukończył:
23 lata– w przypadku posiadania prawa jazdy kat D/D+E.
21 lat – na liniach regularnych, których trasa nie przekracza 50 km.
2. Zapis na kurs w biurze lub przez formularz na stronie www.atutsacz.pl
3. Dostarczenie Profilu Kierowcy Zawodowego do KWPD (brak przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania pracy kierowcy).
4. Wymogi dotyczące zamieszkania:
a) uczestnik przebywa na terytorium RP co najmniej 185 dni w roku ze względu na więzi osobiste lub zawodowe lub
b) studiuje od co najmniej 6-u miesięcy i przedstawi zaświadczenie to potwierdzające,
c) nie będąca obywatelem państwa członkowskiego UE, mająca zamiar wykonywać przewozy drogowe na rzecz podmiotu mającego siedzibę na terytorium RP,
---------------------------------------------------------
Wymóg uzyskania kwalifikacji wstępnej dotyczy osób posiadających prawo jazdy: kategorii D1, D1+E, D lub D+E, wydane po dniu 10 września 2008 r.
Informacje dodatkowe
Lista wykładowców:
- Chochorowski Kazimierz
- Lebda Przemysław
- Kiełbasa Robert
- Szmit Krzysztof
- Maria Słaby
- Robert Kiełbasa
- Małgorzata Dyrek
- Urban Ewa
Zajęcia praktyczne prowadzone są przez instruktorów:
- Golonka Bogdan
- Lebda Stanisław
- Najduch Leszek
- Wójs Zygmunt
- Kurzeja Grzegorz
- Jan Kiełbasa
- Michalik Michał
W ramach kursu odbywają się ćwiczenia oraz jazda w warunkach specjalnych. Szczegółowe dni i godziny dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie ważności usługi. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Zajęcia praktyczne na placu manewrowym na ulicy Stramki 3 w Nowym Sączu oraz jazda w ruchu drogowym.
Zgodnie z wyborem uczestnika jazda w warunkach specjalnych przy wykorzystaniu urządzenia zgodnie z ustawą podstawionym na placu manewrowym lub wyjazd na płytę poślizgowa Moto Park Kraków
Telefon do Ośrodka Szkolenia 604 372 767
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja