Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do:
-
Pracowników zamawiających
-
Pracowników wykonawców
-
Konsultantów, doradów, prawników
-
Studentów
-
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi216
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest nabycie lub zaktualizowanie wiedzy z zakresu zamówień publicznych ze szczególnym uwzględnieniem procesu elektronizacji oraz nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej od stycznia 2021 r. Udział w studiach to w szczególności nauka sprawnego i efektywnego przeprowadzania procedur związanych z wydatkowaniem środków publicznych, w tym unijnych a także przygotowywanie, składanie i ocena ofert.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy z zakresu zamówień publicznych | Kryteria weryfikacji Egzamin końcowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji projekt grupowy | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów podyplomowych Zamówienia Publiczne
SYSTEM ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH - ZAGADNIENIA OGÓLNE (19 godz.)
- System zamówień publicznych oraz podstawy prawne funkcjonowania systemu zamówień publicznych w Polsce i w UE (4 godz.)
- Cele procedury udzielania zamówień publicznych (1 godz.)
- Zapewnienie wykonawcom niedyskryminacyjnego dostępu do zamówień publicznych (2 godz.)
- Racjonalne i przejrzyste wydatkowanie środków (2 godz.)
- Podmioty objęte systemem zamówień publicznych - omówienie zagadnienia – (2 godz.)
- Zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (pojęcie zamawiającego; przesłanki przedmiotowe – pojęcie dostawy, usługi, roboty budowlanej; pojęcie zamówienia publicznego oraz postępowania o zamówienie publiczne) (4 godz.)
- Wyłączenia obowiązku stosowania procedur unormowanych w Pzp (4 godz.
PLAN POSTĘPOWAŃ O UDZIELENIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIEŃ (8 godz.)
- Praktyczne aspekty sporządzania planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych (2 godz.)
- Plan postępowań a plan finansowy zamawiającego, źródła wiedzy o planie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, polityka zakupowa państwa (1 godz.)
- Aktualizacja planu postępowań – praktyczne aspekty (1 godz.)
- Szacowanie wartości zamówień w praktyce (4 godz.)
PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA (32 godz.)
- Opis przedmiotu zamówienia w tym aspekty społeczne i związane zatrudnieniem osób na podstawie umowy o pracę, a sporządzanie analiza potrzeb i wymagań w praktyce (8 godz.)
- Warunki zamówienia – wybrane zagadnienia w tym podział zamówienia na części oraz dopuszczenie składania ofert wariantowych oraz przedmiotowe środki dowodowe (2 godz.)
- Warunki udziału w postępowaniu (2 godz.)
- Sporządzanie Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w tym jej obligatoryjna zawartość, przewidzenie „procedury odwróconej” (art. 139 Pzp) oraz wyjaśnienia i zmiana SWZ – (8 godz.)
- Podmiotowe środki Dowodowe (PŚD) oraz Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ-ESPD) a także inne oświadczenia lub dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania (8 godz.)
- Projekt – sporządzenie SWZ (4 godz.)
PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE (58 godz.)
- Tryby prowadzenia i udzielania zamówień publicznych w tym tryb podstawowy, przetarg nieograniczony, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne oraz pozostałe tryby postępowania (16 godz.)
- Zasady wnoszenia, zwracania i zatrzymania wadium (2 godz.)
- Związanie ofertą (2 godz.)
- Kryteria oceny ofert, w tym aspekty społeczne (2 godz.)
- Dopuszczalne środki komunikacji porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami (2 godz.)
- Uzupełnianie załączników do oferty (1 godz.)
- Wyjaśnianie treści oferty oraz wyjaśnianie rażąco niskiej ceny zawartej w ofercie (2 godz.)
- Poprawianie omyłek w ofercie (1 godz.)
- Wykluczenie wykonawcy w tym przesłanki obligatoryjne zawarte w Pzp i innych aktach prawnych, przesłanki fakultatywne oraz samooczyszczenie tzw. self cleaning (8 godz.)
- Odrzucenie oferty w tym podstawy prawne i faktyczne (8 godz.)
- Wybór oferty najkorzystniejszej i informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty, a oferta oceniona jako najkorzystniejsza (2 godz.)
- Unieważnienie postępowania dopuszczalne podstawy prawne i faktyczne (4 godz.)
- Szczególne procedury w tym konkurs, umowy ramowe, dynamiczny system zakupów, zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi, zasady realizacji zamówień publicznych w projektach finansowanych ze środków UE w tym zasada konkurencyjności i baza konkurencyjności (8 godz.)
UMOWA O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE I PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW POSTĘPOWANIA ORAZ ORZECZNICTWO TSUE
(20 godz.)
- Umowa – wymagane postanowienia – przykłady (4 godz.)
- Umowy w tym klauzule abuzywne - postanowienia zabronione (2 godz.)
- Nieważność, unieważnienie, zmiana umowy, podwykonawstwo, Rejestr umów (2 godz.)
- Orzecznictwo w Unii Europejskiej i w Polsce (6 godz.)
- Prawa i obowiązki uczestników postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w świetle obowiązujących przepisów prawa i orzecznictwa (6 godz.)
KONTROLA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I TARYFIKATOR KOREKT (4 godz.)
- System kontroli zamówień publicznych (2 godz.)
- "Taryfikator" korekt finansowych za naruszenie prawa zamówień publicznych związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE (2 godz.)
ZAMÓWIENIA SEKTOROWE ORAZ ZAMÓWIENIA W DZIEDZINIE OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA (8 godz.)
-
Zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa – specyfika (4 godz.)
-
Zamówienia sektorowe – specyfika (4 godz.)
NOWE PODEJŚCIE DO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I PRAKTYCZNE NARZĘDZIA ELEKTRONICZNE USPRAWNIAJĄCE PRACĘ W TRAKCIE POSTĘPOWNIA UŻYTKOWNIKOM PZP (12 godz.)
- Zamówienia publiczne przyjazne małym i średnim przedsiębiorcom oraz społeczna odpowiedzialność w zamówieniach publicznych (4 godz.)
- Zamówienia publiczne przyjazne innowacjom (2 godz.)
- „Zielone” zamówienia publiczne (2 godz.)
- Warsztaty dotyczące obsługi wyszukiwarki SzuKIO oraz warsztaty dotyczące weryfikowania podpisów elektronicznych w oświadczeniach i dokumentach (4 godz.)
INSTRUMENTY ELEKTRONICZNE W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH (16 godz.)
-
Wykorzystanie instrumentów elektronicznych w postępowaniach o zamówienie publiczne w tym podpisy elektroniczne - warsztaty (8 godz.)
-
Składanie ofert – zamieszczanie ogłoszeń na portalu UZP - specyfika wybranych systemów informatycznych w tym e-Zamówienia UZP – warsztaty dotyczące korzystania z elektronicznych narzędzi do sporządzania dokumentów elektronicznych w tym JEDZ (8 godz.)
DOKUMENTACJA POSTĘPOWANIA O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE I SPRAWOZDAWCZOŚĆ (24 godz.)
-
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu w tym wykorzystanie elektronicznych formularzy do wypełnienia w Portalu e-Zamówienia (6 godz.)
-
Rodzaje ogłoszeń, zmiany ogłoszeń, sposób publikacji (BZP, SIMAP) (4 godz.)
-
Dokumentacja postępowania o zamówienie publiczne – protokół i załączniki (6 godz.)
-
Komisja przetargowa, kierownik zamawiającego, osoby po stronie zamawiającego, wyłączenie osoby z postępowania (4 godz.)
-
Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach (4 godz.)
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH (8 godz.)
-
Środki ochrony prawnej – odwołanie w tym przebieg postępowania przed KIO (4 godz.)
-
Środki ochrony prawnej - skarga w tym przebieg postępowania przed Sądem (4 godz.)
DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCH W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH (8 godz.)
- Dyscyplina finansów publicznych przesłanki naruszenia dyscypliny finansów publicznych związane z zamówieniami publicznymi, osoby odpowiedzialne, przebieg postępowania przed rzecznikiem i komisją orzekająca (8 godz.)
Forma zaliczenia: Egzamin pisemny.
Liczba godzin: 216 (minimum 30 punktów ECTS)
Liczba semestrów: 2
- Zakres Studiów Podyplomowych uwzględnia Europejskie ramy kompetencji dla specjalistów ds. zamówień publicznych opracowane przez Komisję Europejską
- Oprogramowanie wykorzystywane w toku Studiów Podyplomowych odzwierciedla aplikacje najczęściej stosowane na rynku zamówień publicznych
- Program Studiów Podyplomowych uwzględnia zalecenia i standardy określone przez Urząd Zamówień Publicznych odnośnie studiów podyplomowych w zakresie zamówień publicznych
Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych umożliwi:
• nabycie umiejętności rozwiązywania problemów praktycznych związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w przypadku osób występujących po stronie zamawiającego
• nabycie wiedzy w zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
• nabycie umiejętności niezbędnych do prawidłowego złożenia oferty lub innych dokumentów, w przypadku osób występujących po stronie wykonawcy
• uzyskanie umiejętności pracy z konkretnymi elektronicznymi narzędziami stosowanymi w zamówieniach publicznych
• zdobycie umiejętności teoretycznych i praktycznych pozwalających na samodzielne sporządzenie SWZ, Umowy oraz innych dokumentów zamówienia
• podniesienie kompetencji lub zdobycie nowych umiejętności i doświadczenia w obszarze zamówień publicznych niezbędnych do wykonywania pracy w zamówieniach publicznych
• poznanie osób z branży i możliwość uzyskania wiedzy od praktyków i osób uczestniczących w procesie tworzenia Nowego Prawa zamówień publicznych
Zajęcia odbywają się w sobotę i w niedzielę.
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi wraz z 30 minutową przerwą, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, które uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz rozwiązywaniem przykładów praktycznych.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Zjazd I (sobota) | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Zjazd I (niedziela) | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Zjazd II (sobota) | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Zjazd II (niedziela) | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Zjazd III (sobota) | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Zjazd III (niedziela) | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Zjazd IV (sobota) | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Zjazd IV (niedziela) | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Zjazd V (sobota) | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Zjazd V (niedziela) | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Zjazd VI (sobota) | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Zjazd VI (niedziela) | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Zjazd VII (sobota) | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Zjazd VII (niedziela) | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Zjazd VIII (sobota) | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Zjazd VIII (niedziela) | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Zjazd IX (sobota) | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Zjazd IX (niedziela) | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Zjazd X (sobota) | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Zjazd X (niedziela) | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Zjazd XI (sobota) | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Zjazd XI (niedziela) | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Zjazd XII (sobota) | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Zjazd XII (niedziela) | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Zjazd XIII (sobota) | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Zjazd XIII (niedziela) | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Zjazd XIV (sobota) | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Zjazd XIV (niedziela) | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto23,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto23,15 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Jerka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych przygotowanych przez wykładowców. Są to opracowania autorskie, akty prawne, konspekty oraz zadania do samodzielnego rozwiązywania.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu Filia w Opolu, może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych należy:
1. Podpisać umowę wsparcia z regionalnym partnerem projektu (dla. woj. opolskiego liderem projektu jest OCRG);
2. Przesłać formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Proszę pamiętać o wpisaniu ID wsparcia (nadanego podczas podpisywania umowy) w przeciwnym razie zapis na studia zostanie odrzucony;
3. Następnie samodzielnie dokonać zapisu na studia podyplomowe na uczelni poprzez formularz online dostępny na stronie: www.merito.pl/rekrutacja/krok1
4. Po zapisie online proszę o kontakt z Biurem Rekrutacji w celu zweryfikowania poprawności wygenerowanych dokumentów. Kontaktując się proszę o podanie hasła: BUR
Informacje dodatkowe
Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie.
Cena usługi nie zawiera wymaganej opłaty za wydanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w kwocie - 30 zł.
Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
Szczegółowe informacje na stronie: www.merito.pl/opole
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Realizacja zajęć w formie hybrydowej - część zjazdów w formie stacjonarnej, część zdalnie (online, w czasie rzeczywistym).
Zajęcia zdalne prowadzone są za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams w formie pracy zespołowej wykorzystując czaty, spotkania i rozmowy w wielu oknach, przypięte kanały oraz integrację zadań z aplikacjami. Uczestnicy korzystają z aplikacji Teams w ramach Microsoft Office 365 bezpłatnie. Z aplikacji Teams można korzystać: poprzez przeglądarkę, aplikację instalowaną na komputerze lub aplikację mobilną na telefon. Minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami