Psychodietetyka
Psychodietetyka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kierunek dedykowany jest w szczególności osobom związanym zawodowo z profilaktyką i ochroną zdrowia. Zwłaszcza z tymi, którzy pracują z pacjentami zmagającymi się ze stanami wymagającymi wdrożenia zmian żywieniowych, w tym specjalnych diet.
- Do predysponowanych zawodów należą na przykład pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze, technolodzy żywieniowi, psychoterapeuci, pedagodzy, trenerzy, oraz dietetycy.
- Minimalna liczba uczestników14
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi184
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Program studiów prezentuje najnowszą wiedzę żywieniową i psychologiczną po jaką sięgają zarówno dietetycy, psycholodzy jak i specjaliści innych dziedzin. W trakcie studiów uczestnicy uczą się na temat fizjologii odżywiania się i wybranych jednostek chorobowych powstałych na tle wadliwego żywienia, a także uwarunkowań psychologicznych niezbędnych do skutecznego procesu zmiany.Celem studiów jest także poznanie roli motywacji i skutecznej kontroli zachowań żywieniowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy z zakresu psychologii żywienia oraz dietetyki. | Kryteria weryfikacji Egzamin końcowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Praca zaliczeniowa | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów podyplomowych Psychodietetyka
DIETETYKA I ŻYWIENIE KLINICZNE (56 godz.)
- Anatomia i fizjologia przewodu pokarmowego (8 godz.)
- Biochemia składników żywności (4 godz.)
- Zasady prawidłowego żywienia człowieka zdrowego (4 godz.)
- Nadwaga i otyłość, rozpoznawanie i leczenie żywieniowe (4 godz.)
- Dietetyka pediatryczna (4 godz.)
- Suplementy diety, dodatki do żywności i żywność specjalna (8 godz.)
- Kliniczny zarys chorób oraz dietoterapia oparta na faktach (24 godz.)
PORADNICTWO ŻYWIENIOWE (48 godz.)
- Etyka w pracy psychodietetyka (4 godz.)
- Modne diety, trendy żywieniowe (4 godz.)
- Zmiana nawyków żywieniowych – podejście interdyscyplinarne (4 godz.)
- Składniki odżywcze, modele żywieniowe i ich wpływ na funkcjonowanie somatyczne i psychiczne (4 godz.)
- Metodyka oceny sposobu żywienia (4 godz.)
- Metody oceny stanu odżywienia z elementami diagnostyki laboratoryjnej (4 godz.)
- Symulacja zbierania wywiadu – trening interperosnalny (8 godz.)
- Symulacja porady dietetycznej – studium przypadku (8 godz.)
- Edukacja grupowa, praca z dziećmi i dorosłymi w grupach (4 godz.)
- Komputerowe programy w pracy dietetyka (4 godz.)
PSYCHODIETETYKA (64 godz.)
- Psychologia osobowości. (8 godz.)
- Psychologia motywacji. (8 godz.)
- Psychologiczne podłoże odżywiania się. (12 godz.)
- Terapia poznawczo-behawioralna. (4 godz.)
- Terapia psychodynamiczna. (4 godz.)
- Zaburzenia odżywiania się z elementami terapii. (12 godz.)
- Pacjent otyły, studium przypadku. (4 godz.)
- Pacjent z chorobami przewlekłymi, studium przypadku. (4 godz.)
- Dziecko u dietetyka (8 godz.)
WARSZTAT TECHNIK COACHINGOWYCH (16 godz.)
- Narzędzia coachingowe w pracy dietetyka (8 godz.)
- Dialog motywujący, ćwiczenia praktyczne (8 godz.)
Liczba godzin: 184 (minimum 30 punktów ECTS)
Liczba semestrów: 2
Zajęcia odbywają się w dniach: sobota, niedziela.
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi wraz z 30 minutową przerwą, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, które uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz rozwiązywaniem przykładów praktycznych.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z przepisami określonymi przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Zjazd I (sobota) | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Zjazd I (niedziela) | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Zjazd II (sobota) | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Zjazd II (niedziela) | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Zjazd III (sobota) | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Zjazd III (niedziela) | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Zjazd IV (sobota) | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Zjazd IV (niedziela) | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Zjazd V (sobota) | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Zjazd V (niedziela) | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Zjazd VI (sobota) | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Zjazd VI (niedziela) | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Zjazd VII (sobota) | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Zjazd VII (niedziela) | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Zjazd VIII (sobota) | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Zjazd VIII (niedziela) | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Zjazd IX (sobota) | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Zjazd IX (niedziela) | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Zjazd X (sobota) | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Zjazd X (niedziela) | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Zjazd XI (sobota) | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Zjazd XI (niedziela) | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Zjazd XII (sobota) | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Zjazd XII (niedziela) | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto27,17 PLN
- Koszt osobogodziny netto27,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Helena Niemeczek
prywatnym gabinetem dietetyki klinicznej i udzielaniem konsultacji dietetycznych w rozmaitych jednostkach chorobowych,
prowadzeniem wykładów w Wyższej Medycznej Szkole Zawodowej. Głównie przedmioty o tematyce żywienia klinicznego,
Centrum Terapii Nerwic w Mosznej, gdzie zajmuje się prowadzeniem edukacji grupowej wśród pacjentów oraz nadzoruje żywienie zbiorowe,
opolskim projektem „Wysportowany i Zdrowy”. Prowadzi warsztaty dietetyczne, kulinarne z dziećmi oraz osobami dorosłymi,
należy także do Stowarzyszenia Edukatorów Żywieniowych Zdrowo Jemy Zdrowo Rośniemy
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy po każdych zajęciach otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych przygotowanych przez wykładowcę. Są to opracowania autorskie, akty prawne, konspekty oraz zadania do samodzielnego rozwiązania.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu filia w Opolu, może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych:
1. Podpisać umowę wsparcia z regionalnym partnerem projektu (dla. woj. opolskiego liderem projektu jest OCRG);
2. Przesłać formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Proszę pamiętać o wpisaniu ID wsparcia (nadanego podczas podpisywania umowy) w przeciwnym razie zapis na studia zostanie odrzucony;
3. Następnie samodzielnie dokonać zapisu na studia podyplomowe na uczelni poprzez formularz online dostępny na stronie: www.merito.pl/rekrutacja/krok1
4. Po zapisie online proszę o kontakt z Biurem Rekrutacji w celu zweryfikowania poprawności wygenerowanych dokumentów. Kontaktując się proszę o podanie hasła: BUR
Informacje dodatkowe
Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie.
Cena usługi nie zawiera wymaganej opłaty za wydanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w kwocie - 30 zł.
Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
Szczegółowe informacje na stronie: www.merito.pl/opole
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Realizacja zajęć w formie hybrydowej - część zjazdów w formie stacjonarnej, część zdalnie (online, w czasie rzeczywistym).
Zajęcia zdalne prowadzone są za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams w formie pracy zespołowej wykorzystując czaty, spotkania i rozmowy w wielu oknach, przypięte kanały oraz integrację zadań z aplikacjami. Uczestnicy korzystają z aplikacji Teams w ramach Microsoft Office 365 bezpłatnie. Z aplikacji Teams można korzystać: poprzez przeglądarkę, aplikację instalowaną na komputerze lub aplikację mobilną na telefon. Minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- parking