Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią zespoły HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do dostosowania strategii HR do zmieniających się potrzeb biznesu, przemian społecznych i wyzwań rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy:- będą rozumieć, dlaczego tworzenie środowiska pracy dostępnego dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi jest ważne dla współczesnych organizacji. - poznają główne założenia Konwencji ONZ i zrozumieją, jakie mają one konsekwencje dla polityki personalnej w ich organizacjach. - nauczą się, jak identyfikować i aplikować o fundusze na realizację standardów dostępności. - będą potrafili rozpoznawać i zrozumieć różnorodne potrzeby pracowników, w tym osób niepełnosprawnych, seniorów, kobiet w ciąży i matek karmiących, oraz znać przykłady adaptacji miejsca pracy. - poznają wyzwania i korzyści organizacyjne związane z zatrudnianiem osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi oraz będą potrafili analizować studia przypadków. - nauczą się, jak rozpoznawać zagrożenia dyskryminacją i jak budować efektywną politykę - zdobędą wiedzę na temat praktycznych porad dotyczących dostosowania miejsca pracy oraz technologii wspierających dostępność. | Kryteria weryfikacji - Pisemny test sprawdzający zrozumienie kluczowych koncepcji szkolenia, w tym znaczenie budowania inklusywnego miejsca pracy, założenia Konwencji ONZ, formy wsparcia finansowego i potrzeby pracowników.- Uczestnicy analizują studia przypadków, prezentując, jak organizacje mogą przeciwdziałać dyskryminacji i wdrażać polityki równości szans, oraz jakie są korzyści z zatrudniania osób ze szczególnymi potrzebami. - Zbieranie opinii od uczestników na temat tego, co uznali za najbardziej wartościowe w szkoleniu, oraz obszary, które wymagają dalszego rozwoju lub poprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 32 godziny dydaktycznych (24 godziny zegarowe). Jedna godzina dydaktyczna trwa 45 minut. Każdego dnia przewidziana jest przerwa 15 minutowa ok. godz.12.00
Wprowadzenie i cele szkolenia
Przedstawienie celów szkolenia.
Znaczenie budowania inklusywnego miejsca pracy.
Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej
Omówienie głównych założeń Konwencji.
Implikacje Konwencji dla polityki personalnej.
Formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych
Przegląd dostępnych funduszy i programów wsparcia.
Jak aplikować o środki na realizację standardów dostępności.
Potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
Rozpoznawanie i zrozumienie różnorodnych potrzeb.
Przykłady adaptacji miejsca pracy.
Wyzwania i korzyści zatrudniania osób ze szczególnymi potrzebami
Przegląd wyzwań oraz korzyści organizacyjnych.
Studia przypadków.
Zagrożenia dyskryminacją i równość szans
Rozpoznawanie i przeciwdziałanie dyskryminacji.
Budowanie polityki równości szans.
Dostosowanie stanowisk pracy
Praktyczne porady dotyczące dostosowania miejsca pracy.
Technologie wspierające dostępność.
Rozwiązania i programy wspierające, Technologie, Well-being
Programy wspierające organizacje
Omówienie dostępnych programów wspierających.
Jak efektywnie implementować te programy w organizacji.
Rozwiązania włączające do zespołów
Strategie na promowanie inkluzji i współpracy.
Narzędzia wspierające komunikację i integrację.
Redukcja barier architektonicznych i sprzętowych
Przegląd najczęstszych barier w środowisku pracy.
Rozwiązania i dobre praktyki.
Programy na poprawę jakości życia (well-being)
Strategie na zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
Programy well-being dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Przykłady technologii wspomagających pracę i integrację.
Dostępność cyfrowa i jej znaczenie.
Case study: Analiza sukcesów i wyzwań
Analiza studiów przypadków organizacji, które efektywnie wdrożyły strategie inkluzji.
Dyskusja i wymiana doświadczeń między uczestnikami.
Podsumowanie i plan działania
Stworzenie indywidualnych planów działania dla uczestników.
Zakończenie szkolenia , test
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 38 Wprowadzenie i cele szkolenia | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 38 Znaczenie budowania inklusywnego miejsca pracy. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 38 Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 38 Omówienie głównych założeń Konwencji. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 38 Implikacje Konwencji dla polityki personalnej | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 38 Formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 38 Przegląd dostępnych funduszy i programów wsparcia. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 38 Jak aplikować o środki na realizację standardów dostępności. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 38 Potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 38 Rozpoznawanie i zrozumienie różnorodnych potrzeb. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 38 Przykłady adaptacji miejsca pracy | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 38 Wyzwania i korzyści zatrudniania osób ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 38 Przegląd wyzwań oraz korzyści organizacyjnych | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 38 Studia przypadków | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 38 Zagrożenia dyskryminacją i równość szans | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 38 Rozpoznawanie i przeciwdziałanie dyskryminacji. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 38 Budowanie polityki równości szans. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 38 Dostosowanie stanowisk pracy | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 38 Praktyczne porady dotyczące dostosowania miejsca pracy. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 38 Technologie wspierające dostępność | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 38 Rozwiązania i programy wspierające, Technologie, Well-being | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 38 Omówienie dostępnych programów wspierających | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 38 Jak efektywnie implementować te programy w organizacji. Rozwiązania włączające do zespołów | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 38 Strategie na promowanie inkluzji i współpracy | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 38 Narzędzia wspierające komunikację i integrację | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 38 Redukcja barier architektonicznych i sprzętowych | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 38 Przegląd najczęstszych barier w środowisku pracy. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 38 Rozwiązania i dobre praktyki. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 38 Programy na poprawę jakości życia (well-being) | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 38 Strategie na zapobieganie wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 38 Programy well-being dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 38 Przykłady technologii wspomagających pracę i integrację | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 38 Dostępność cyfrowa i jej znaczenie | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 38 Case study: Analiza sukcesów i wyzwań | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 38 Analiza studiów przypadków organizacji, które efektywnie wdrożyły strategie inkluzji. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 38 Dyskusja i wymiana doświadczeń między uczestnikami. Podsumowanie i plan działania | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 38 Stworzenie indywidualnych planów działania dla uczestników | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 38 Zakończenie szkolenia , test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ireneusz Kozera
Doświadczenia zawodowe w zakresie ekonomii społecznej, zdobywał między innymi prowadząc konsultacje, szkolenia, doradztwo i mentoring dla licznych Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz Organizacji Pozarządowych. Stawia nacisk na ekonomizację NGO i PES, przez co uniezależnienie ich od finasowania grantowego.
Zainteresowania naukowe, koncentrują się wokół komunikacji marketingowej, nowoczesnych form marketingu, w tym marketingu cyfrowego oraz kreowania organizacji wirtualnych.
Audytor wiodący w zakresie systemów zarządzania ISO 9001, 14001, 13485, 50001, 45001; Wieloletni trener i konsultant w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowego, BHP, jakością wyrobów medycznych, efektywności energetycznej. Konsultant i trener z zakresu Zakładowej Kontroli Produkcji ZKP oraz procesów certyfikaji i wprowadzania na rynek wyrobów m.in. w oparciu o dyrektywy nowego podejścia. Trener i konsultant w obszarach dyrektyw środowiskowych WEEE oraz RoHS II
Trener w zakresie kontroli jakości oraz rozwiązywania problemów jakościowych, zarządzania zespołami, w tym zespołami produkcyjnymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy szkolenia otrzymają bogato ilustrowany skrypt wraz z prezentacją multimedialną.
- Wsparcie trenera po szkoleniu