Akademia Menadżera HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Akademia Menadżera HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
1) Pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną Przedsiębiorcy;
2) Pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi Przedsiębiorcy. - Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji07-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Akademia Menadżera HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji" ma na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie rozpoznawania, rozumienia i efektywnego zarządzania różnorodnością kulturową, wiekową, płciową i społeczną w środowisku pracy. Uczestnicy będą umieli identyfikować i wykorzystywać różnorodność jako atut i źródło innowacji w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznychi gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Monitorowanie i analiza danych dotyczących zatrudnienia, awansów i ocen pracowniczych w celu zapewnienia równego traktowania wszystkich pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać i omówić obowiązujące w kraju regulacje prawne dotyczących równouprawnienia pracowników oraz pozytywnego wykorzystania różnorodności i wielokulturowości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji Promowanie akceptacji różnorodności i wielokulturowości w miejscu pracy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnychkultur. | Kryteria weryfikacji Rozpoznawanie i rozwiązywanie ewentualne konflikty wynikające z różnic kulturowych, respektując przy tym równość i wzajemny szacunek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Rozumienie różnorodność i wielokulturowości pracowników: wykazywanie zrozumienia i szacunek dla różnic kulturowych i indywidualnych cech jej pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Monitorowanie postępów w zakresie równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej, w tym przeprowadzanie ankiet pracowniczych i audytów kultury organizacyjnej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację międzyróżnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Komunikacja wewnątrz firmy -umożliwiająca szybką i efektywną wymianę informacji między różnymi grupami pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracęz pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Analizowanie opinii pracowników na temat atmosfery i relacji w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje różne sytuacje konfliktowe związane z różnicą styli pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji Angażuje pracowników w działania związane z poszanowaniem i wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności, takie jak aktywny udział w szkoleniach, warsztatach czy inicjatywach organizacyjnych promujących różnorodność. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Monitoruje postępowanie pracowników w zakresie przestrzegania zasad i wartości firmy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji Angażuje pracowników w inicjowanie i uczestniczenie w projektach międzykulturowych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzebpracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane dotyczących efektywności i satysfakcji pracowników z różnych kultur w danym miejscu pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Metodologia podczas szkolenia:
Stosujemy zasadę 80:20
- 20% mini-wykładów służących jako wprowadzenie do poszczególnych bloków tematycznych
- 80% praktycznych warsztatów, a podczas nich:
- ćwiczenia indywidualne (np. związane ze zmianą postawy)
- odgrywanie ról, metody Dramy (np. rozmowa z podwładnym)
- praca w grupach (np. wypracowanie rozwiązań, najlepsze praktyki)
- testy
- gry
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Wstęp do szkolenia i test wiedzy
- Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Poznanie oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Pre-test wiedzy o różnorodności i wielokulturowości
Moduł 2: Różnorodność i wielokulturowość – podstawy teoretyczne
- Definicje różnorodności i wielokulturowości
- Znaczenie różnorodności dla organizacji
- Dyskusja: Wymiana doświadczeń uczestników
Moduł 3: Regulacje prawne dotyczące równouprawnienia
- Przegląd podstawowych regulacji prawnych związanych z równouprawnieniem pracowników
- Znaczenie prawne różnorodności w miejscu pracy
Moduł 4: Korzyści wynikające z różnorodności
- Wpływ różnorodności na innowacyjność i wydajność organizacji
- Studia przypadku: Sukcesy firm wynikające z efektywnego zarządzania różnorodnością
Moduł 5: Różnorodność w praktyce – podejścia i strategie
- Bariery i wyzwania wynikające z zarządzania różnorodnymi zespołami
- Wdrażanie rozwiązań wspierających różnorodność w organizacji
- Warsztaty: Projektowanie programów na rzecz różnorodności
Moduł 6: Komunikacja międzypokoleniowa, integracja i synergia
- Narzędzia i metody efektywnej komunikacji międzypokoleniowej
- Ćwiczenia: Symulacje i role-playing
Moduł 7: Rozwiązywanie konfliktów i budowanie zaangażowania w różnorodnych zespołach
- Techniki rozwiązywania konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych / kulturowych
- Strategie budowania zaangażowania w zróżnicowanych zespołach
- Rola Lidera w różnorodnych zespołach
Moduł 8: Wizerunek firmy i zarządzanie wartościami
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy jako otwartej na różnorodność
- Wdrażanie zasad równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej
Moduł 9: Podsumowanie szkolenia, test wiedzy i zakończenie szkolenia
- Post-test wiedzy, porównanie wyników z pre-testem
- Podsumowanie szkolenia, omówienie możliwości zastosowania nabytej wiedzy
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł 1: Wstęp do szkolenia i test wiedzy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Moduł 2: Różnorodność i wielokulturowość – podstawy teoretyczne | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Moduł 2: Różnorodność i wielokulturowość – podstawy teoretyczne (cz. 2) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł 3: Regulacje prawne dotyczące równouprawnienia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł 4: Korzyści wynikające z różnorodności | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł 5: Różnorodność w praktyce – podejścia i strategie | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Moduł 6: Komunikacja międzypokoleniowa i integracja / synergia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Moduł 7: Rozwiązywanie konfliktów i budowanie zaangażowania w różnorodnych zespołach | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Moduł 8: Wizerunek firmy i zarządzanie wartościami | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Moduł 9: Podsumowanie szkolenia, test wiedzy i zakończenie szkolenia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maziarz-Lipka
W szkoleniach, które osobiście przeprowadziła, brało udział – lekko licząc – 28 tys. osób. Z wykształcenia psycholog, z zawodu praktyk. Certyfikowana trenerka dramy (Drama Way), konsultantka testu MTQ48 (badającego Siłę i Odporność psychiczną). Ukończyła także podyplomowe studia „Zarządzanie projektami” (WSB Wrocław) oraz kurs Moderatora Design Thinking.
Autorka wielu narzędzi / gier szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji menedżerskich (np. karty merytoryczne „Jeden menedżer, wiele ról” oraz „Delegowanie w 7 krokach”).
Wspiera w rozwijaniu kompetencji menedżerów i specjalistów zarówno w korporacjach jak i MŚP.
Programy rozwojowe realizowała dla wielu wiodących w swoich branżach firm / instytucji – m.in. dla GK ENEA, Capgemini Polska Sp. z o.o., GK Eurocash, Mondelēz International, NOKIA, Diehl Controls Polska Sp. z o.o., ZF CV Systems Poland Sp. z o.o., Limango Polska Sp. z o.o., SGB-Bank S.A., Linux Polska Sp. z o.o., Fantasyexpo Sp. z o.o., Santader Bank Polska Sp. z o.o., Schaeffler Polska, ING Bank Śląski SA, Tauron, Bibby Financial Services Sp. z .o.o.
W ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń menedżerskich(w tym także z zakresu zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji), m.in. dla Grupy Eurocash SA (3 edycje szkoleń menedżerskich), NOKIA Kraków, Mondelēz International, Grupy Kapitałowej ENEA, PGNiG).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Każdy uczestnik otrzymuje podręcznik szkoleniowy / workbook w wersji drukowanej oraz elektronicznej (*.pdf).
- Uczestnicy otrzymują także dostęp do e-pigułek wiedzy.
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z tytułu podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia z ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez każdego uczestnika.
Usługa liczona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami