Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy – doradztwo biznesowe
Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy – doradztwo biznesowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa doradcza skierowana jest do przedsiębiorców i ich pracowników, zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach oraz wszystkich osób zainteresowanych tym tematem.
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji09-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem doradztwa jest analiza aktualnego stanu i wypracowanie planu działań w obszarze zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników w oparciu o przegląd badań i aktualnych trendów na rynku pracy.W rezultacie doradztwa nastąpi zwiększenie przychodów firmy o 5% oraz obniżenie o 5 % kosztów generowanych na skutek prowadzonych procesów rekrutacyjnych jako efekt zmniejszenia poziomu fluktuacji kadr w organizacji. Cele te zostaną osiągnięte do końca 2024r. w porównaniu do stanu na dzień 31 grudnia 2023r.
Wprowadzić programy rozwoju i ścieżki kariery dla pracowników oparte na zrównoważonym potencjale w ciągu 18 miesięcy od daty zakończenia usługi, uwzględniając dostępne zasoby finansowe firmy oraz prognozowany wzrost dochodu aby zaspokoić obecne i przyszłe potrzeby firmy.
W ciągu 12 miesięcy od zakończenia usługi zidentyfikować i wdrożyć co najmniej 3 skuteczne metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników aby wspierać proces rekrutacji i utrzymania pracownika o odpowiednim potencjale przy minimalizacji kosztów wdrożenia.
Efekt usługi
EFEKT USŁUGI |
KRYTERIA WERYFIKACJI EFEKTU USŁUGI |
Posługuje się rzetelną, potwierdzoną badaniami wiedzą dotyczącą ewolucji trendów na rynku pracy. |
- podaje przykłady ilustrujące dynamikę i zakres zmian w obszarze postrzegania atrakcyjności potencjału i kompetencji pracowników, - omawia implikacje, jakie wywołują zmiany w otoczeniu biznesowym na kierunki sposób zarządzania potencjałem pracowniczym. |
Analizuje potencjał i kompetencje pracowników, rozwija je i wykorzystuje na rzecz rozwoju organizacji. |
- omawia korzyści wynikające z różnorodności pracowników, - tworzy powiązania pomiędzy stylem przywództwa a etapem rozwoju pracownika zgodnie z ideą przywództwa sytuacyjnego, - korzysta z narzędzi diagnozujących cechy i skłonności pracowników. |
Diagnozuje potrzeby organizacji w obszarze kompetencyjnym, planuje przebieg rekrutacji oraz projektuje ścieżkę rozwojową pracownika. |
- omawia metody i narzędzia stosowane podczas rekrutacji, - tworzy adekwatne testy kompetencyjne na metodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego, - uzasadnia rozwojowe znaczenie motywacyjne powierzania adeptów pod opiekę samodzielnych ekspertów, - omawia istotę skutecznego delegowania zadań na rzecz rozwoju kompetencji pracownika. |
Motywuje do rozwoju |
- omawia podstawowe mechanizmy motywacyjne, - podaje przykłady skutecznych działań pobudzających do rozwoju, - podaje przykłady uzasadniające podejmowanie przekwalifikowania pracowników lub/ i wyposażania ich w dodatkowe kwalifikacje i kompetencje konieczne do wykonywania pracy na nowym stanowisku lub w innej niż dotychczasowej roli (Reskilling) - podaje przykłady uzasadniające podejmowanie wysiłków na rzecz uczenia się nowych umiejętności, koniecznych do sprawnego wykonywania zadań na zajmowanym stanowisku (Upskilling), - charakteryzuje i uzasadnia celowość budowania postaw pracowniczych gotowych uczyć się, przystosowywać, oduczać i i ponownie uczyć (Learning Agillity). |
Wykorzystuje zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowniczym na rzecz budowania wizerunku organizacji oraz pracodawcy. |
- tworzy wizję i określa kierunki społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez inwestycje w działania rozwojowe pracowników, - omawia obszary CSR posiłkując się normą 26000, - uzasadnia znaczenie skutecznej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji |
Organizuje i monitoruje skuteczność procesu zarządzania zmianą |
- omawia główne przyczyny oporu wobec zmian, - przedstawia metody i sposoby łagodzące opór, - uzasadnia celowość budowania otwartości na zmiany. |
Projektuje i kontroluje proces wdrażania zmian w obszarze zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników zgodnie z wyzwaniami rynku pracy. |
- omawia i uzasadnia podejście procesowe w obszarze rozwoju kompetencji pracowniczych, - sprawdza spójność kompetencji pracowników z powierzonymi im zadaniami, - przedstawia wiarygodne źródła pozyskiwania wiedzy o trendach i potrzebach rozwojowych w obszarze HR. |
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Raport ze wszystkich działań podjętych w trakcie realizacji usługi doradztwa biznesowego wraz z opisem wypracowanego modelu strategii zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników, oraz wytycznymi dotyczącymi dalszych kroków na rzecz rozwijania Reskillingu i Upskillingu w organizacji, które powinna podjąć firma.
Program
Program
1. Spotkanie otwierające. Charakterystyka przedsiębiorstwa.
2. Rozpoznanie struktury organizacyjnej oraz polityki kadrowej.
3. Trendy, wyzwania i rekomendacje dla rynku pracy na podstawie badań Bilansu Kapitału Ludzkiego: zmienność, niepewność, elastyczność; wiek i zdrowie pracowników, różnorodność zasobów pracy.
4. Główne problemy i wyzwania dla organizacji.
5. Analiza potencjału i kompetencji pracowników pod względem ich przydatności na rzecz wykorzystania możliwości i wyzwań rozwojowych organizacji.
6. Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowniczym w kontekście wskazań ISO 26000 Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
7. Korzyści ze zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników w obszarze budowania wizerunku marki i pracodawcy.
8. Kultura organizacyjna: nastawienie na trwałość vs nastawienie na rozwój.
9. Motywacja do rozwoju - Reskilling; Upskilling; Learning Agillity.
10. Strategia rozwojowego delegowania zadań I uprawnień.
11. Rozpoznawanie potencjału jednostki oraz potencjału grupowego na rzecz budowania synergii.
12. Style zarządzania.
13. Kadra zarządzająca i menadżerska – ocena potencjału.
14. Przywództwo sytuacyjne – diagnozowanie poziomu rozwoju pracowników.
15. Efektywna komunikacja w organizacji. Język stymulujący rozwój.
16. Diagnozowanie nastawienia oraz skuteczne zarządzanie zmianą w obszarze kreowania i utrwalania postaw nastawionych na rozwój.
17. Typowe reakcje i sytuacje utrudniające proces zmiany. Jak redukować opór wobec zmian?
18. Budowanie employer branding od momentu ogłoszenia rekrutacji, poprzez jej realizację aż po sprawne funkcjonowanie pracownika w charakterze samodzielnego eksperta.
19. Rekrutacja i selekcja. Przegląd stosowanych metod i narzędzi.
20. Od modelu paternalistycznego do adhokracji. Gdzie jesteśmy? Gdzie chcemy być? Kogo potrzebujemy?
Tworzenie testów kompetencyjnych na bazie metodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego adekwatnie do poszukiwanego potencjału i kompetencji pracowniczych.
21. Strategia rozproszonego przywództwa i inne strategie oparte na zrównoważonym zarządzaniu potencjałem pracowników.
22. Wybór kluczowych obszarów i procesów wymagających zmian.
23. Opracowanie diagnozy potrzeb przedsiębiorstwa z uwzględnieniem planu wdrożenia zamian w organizacji
24. Analiza diagnozy potrzeb oraz określenia poszczególnych etapów wdrożenia planu zmian zgodnie z wytycznymi zawartymi w diagnozie pod katem wewnętrznych szans i zagrożeń.
25. Dyskusja. Spotkanie zamykające. Podsumowanie efektów pracy doradczej
Podczas doradztwa wykorzystane będą metody aktywizujące ćwiczenia, case study, panele dyskusyjne, symulacje rozmów, warsztaty, testy teoretyczne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Spotkanie otwierające. Charakterystyka przedsiębiorstwa. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 Rozpoznanie struktury organizacyjnej oraz polityki kadrowej. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Trendy, wyzwania i rekomendacje dla rynku pracy na podstawie badań Bilansu Kapitału Ludzkiego: zmienność, niepewność, elastyczność; wiek i zdrowie pracowników, różnorodność zasobów pracy. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Główne problemy i wyzwania dla organizacji. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Przerwa | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Analiza potencjału i kompetencji pracowników pod względem ich przydatności na rzecz wykorzystania możliwości i wyzwań rozwojowych organizacji. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowniczym w kontekście wskazań ISO 26000 Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Korzyści ze zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników w obszarze budowania wizerunku marki i pracodawcy. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Kultura organizacyjna: nastawienie na trwałość vs nastawienie na rozwój. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Motywacja do rozwoju - Reskilling; Upskilling; Learning Agillity. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Strategia rozwojowego delegowania zadań I uprawnień. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Rozpoznawanie potencjału jednostki oraz potencjału grupowego na rzecz budowania synergii. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 Style zarządzania. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 Przerwa | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Kadra zarządzająca i menadżerska – ocena potencjału. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Przywództwo sytuacyjne – diagnozowanie poziomu rozwoju pracowników. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 Efektywna komunikacja w organizacji. Język stymulujący rozwój. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Diagnozowanie nastawienia oraz skuteczne zarządzanie zmianą w obszarze kreowania i utrwalania postaw nastawionych na rozwój. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 Typowe reakcje i sytuacje utrudniające proces zmiany. Jak redukować opór wobec zmian? | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Budowanie employer branding od momentu ogłoszenia rekrutacji, poprzez jej realizację aż po sprawne funkcjonowanie pracownika w charakterze samodzielnego eksperta. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Rekrutacja i selekcja. Przegląd stosowanych metod i narzędzi. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Strategia rozproszonego przywództwa i inne strategie oparte na zrównoważonym zarządzaniu potencjałem pracowników. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Przerwa | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 Wybór kluczowych obszarów i procesów wymagających zmian | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Opracowanie diagnozy potrzeb przedsiębiorstwa z uwzględnieniem planu wdrożenia zamian w organizacji | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Analiza diagnozy potrzeb oraz określenia poszczególnych etapów wdrożenia planu zmian zgodnie z wytycznymi zawartymi w diagnozie pod katem wewnętrznych szans i zagrożeń. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Dyskusja. Spotkanie zamykające. Podsumowanie efektów pracy doradczej | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto10 010,00 PLN
- Koszt usługi netto8 138,21 PLN
- Koszt godziny brutto385,00 PLN
- Koszt godziny netto313,01 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sabina Tatarczyk
Wieloletnie doświadczenie zawodowe w organie inspekcyjnym, w tym jako audytor wewnętrzny oraz zastępca kierownika ds. zarządzania jakością (PN-EN ISO/IEC 17020). Nauczyciel akademicki, Inspektor ochrony danych osobowych , Audytor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO/IEC 27001. wykształcenie wyższe II stopnia: mgr socjologii
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje materiały niezbędne do realizacji usługi doradczej.
Informacje dodatkowe
Kwestionariusze diagnostyczne