Szkolenie: Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Szkolenie: Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagnozy
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do rozpoznawania sposobów pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (min. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania). Usługa przygotowuje do wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA - Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznychi gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje różne aspekty różnorodności, takich jak pochodzenie etniczne, wiek, płeć, orientacja seksualna, przekonania religijne i polityczne, oraz świadomość korzyści płynących z promowania wielokulturowości w miejscu pracy. Identyfikuje społeczne i gospodarcze czynniki wpływające na różnorodność w organizacji, takie jak demografia społeczna, globalizacja, trendy rynkowe, zmiany kulturowe itp. Wykorzystuje różnorodności w celach biznesowych, takich jak innowacyjność, kreatywność, zdolność do rozwiązywania problemów, zwiększenie dostępu do różnych rynków i klientów itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA - Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji wiedza w zakresie przepisów prawnych związanych z równouprawnieniem pracowników, w tym aktów prawnych na poziomie krajowym i międzynarodowym, dotyczących równego traktowania, zapobiegania dyskryminacji i promowania różnorodności. Identyfikuje konkretne akty prawne, które mają istotne znaczenie dla zagadnień równouprawnienia pracowników i promocji różnorodności w miejscu pracy. Interpretuje istotne przepisy prawne w kontekście konkretnej organizacji oraz o analizę ich implikacji dla praktyk i procedur w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA - Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników.Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje korzyści wynikających z różnorodności i wielokulturowości dla poziomu zaangażowania i wydajności pracowników oraz dla osiągania celów organizacji. Ocenia konkretne sytuację, w których różnorodność i wielokulturowość miały pozytywny wpływ na poziom lojalności i wydajności pracowników w organizacji. Efektywnie współpracuje w zespołach wielokulturowych, włącznie z umiejętnością rozumienia i szanowania specyfiki podejścia do pracy osób z różnych kultur. Tworzy strategie działań podejmowanych w celu integracji kulturowe w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI - Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji.Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Współpracuje z różnorodnymi grupami pracowników podczas szkolenia oraz umiejętności budowania atmosfery zaufania i otwartości. Stosuje narzędzia i rozwiązania wspierające równość traktowania pracowników, takie jak polityki personalne, procedury rekrutacyjne, programy rozwojowe itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI - Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracęz pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji Stosuje i tworzy analizę wskaźników zaangażowania i lojalności pracowników w kontekście percepcji firmy jako otwartej na współpracę i zapewniającej możliwości rozwoju. Stosuje kryteria poszanowania różnorodności oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów związanych z różnicą stylów pracy. Buduje klimat organizacyjny pod kątem wartości związanych z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności oraz poziomu akceptacji różnic wśród pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.).Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje w istniejących politykach i procedurach firmy dotyczących równego traktowania pracowników i promowania różnorodności, oraz wdrażaniu działań mających na celu ich przestrzeganie przez wszystkich pracowników. Rozumie i akceptuje zasady i wartości firmy przez wszystkich pracowników, niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp. Ocena efektywności działań podejmowanych w celu budowania tej świadomości i akceptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
Temat: Geneza i rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością
• Ewolucja zarządzania różnorodnością
• Współczesne rozumienie różnorodności
• Modele i podejścia do zarządzania różnorodnością
Dzień 2:
Temat: Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością
• Pojęcie i różne interpretacje zarządzania różnorodnością
• Obszary zarządzania różnorodnością w miejscu pracy
• Rasa i pochodzenie etniczne
Dzień 3:
Temat: Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością (część 2)
• Wiek
• Płeć
• Religia
Dzień 4:
Temat: Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością (część 3)
• Niepełnosprawność
• Orientacja seksualna
• Karta Różnorodności
Dzień 5:
Temat: Implementacja zarządzania różnorodnością w organizacji
• Etapy implementacji różnorodności w organizacji
• Instrumenty wspomagające zarządzanie różnorodnością w organizacji
Dzień 6:
Temat: Przywództwo w zarządzaniu różnorodnością w organizacji
• Kompetencje przywódcy heterogenicznego zespołu
• Przywództwo w heterogenicznym zespole
• Przywództwo włączające
• Przywództwo służebne
Temat: Korzyści, motywy, bariery i wyzwania zarządzania różnorodnością w organizacji
- Motywy zarządzania różnorodnością
- Korzyści zarządzania różnorodnością
- Bariery zarządzania różnorodnością
- Wyzwania zarządzania różnorodnością
Podsumowanie szkolenia, wnioski, sesja pytań i odpowiedzi,
Test
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będa realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Szkolenie trwa 60 godzin dydaktycznych- 45 godzin zegarowych. Minimalna ilość osób w grupie wynosi 5. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Temat: Geneza i rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością | Prowadzący ZUZANNA AYACHI | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Temat: Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością | Prowadzący ZUZANNA AYACHI | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Temat: Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością (część 2) | Prowadzący ZUZANNA AYACHI | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Temat: Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością (część 3) | Prowadzący ZUZANNA AYACHI | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Temat: Implementacja zarządzania różnorodnością w organizacji | Prowadzący ZUZANNA AYACHI | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Temat: Przywództwo w zarządzaniu różnorodnością w organizacji | Prowadzący ZUZANNA AYACHI | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Temat: Korzyści, motywy, bariery i wyzwania zarządzania różnorodnością w organizacji | Prowadzący ZUZANNA AYACHI | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto179,17 PLN
- Koszt osobogodziny netto179,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
ZUZANNA AYACHI
Referent ds. obsługi konsularnej, kasjer, koordynator ds. kancelaryjnoarchiwalnych
AMBASADA RP W TUNISIE, MINISTERSTWO SPRAW ZAGRANICZNYCH, 2016-OBECNIE
Dyrektor Szkoły Polskiej przy Ambasadzie RP w Tunisie
OŚRODEK ROZWOJU POLSKIEJ EDUKACJI ZA GRANICĄ, 2021-OBECNIE
Nauczyciel języka polskiego
OŚRODEK ROZWOJU POLSKIEJ EDUKACJI ZA GRANICĄ, 2016-OBECNIE
Lektor języka angielskiego
AMIDEAST-AMERICA MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA TRAINING CENTER,TUNIS 2012-2016
WYKSZTAŁCENIE
WYŻSZA SZKOŁA LINGWISTYCZNA W CZĘSTOCHOWIE Magister, Filologia angielska, 2015
UNIWERSYTET IM.ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU Licencjat, Pedagogika-Edukacja elementarna i język angielski, 2011
UNIWERSYTET IM.ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU Arabistyka, 2009-2011
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostana przekazane materiały dydaktyczne w postacji prezentacji powerpoint, materiały przygotowane przez trenera, ankiety, testy.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu. 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktyczych.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uczestnictwa jest zgłoszenie się za pośrednictwem BUR na podstawie numeru ID i uzyskaniu akceptacji operatora. Akceptacja niniejszej karty usługi przez operatora jest niezbędna przed zapisaniem się na usługę w BUR. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: czas trwania szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem platformy ZOOM.US.
1. W celu prawidłowego i pełnego korzystania z usługi, uczestnik powinien dysponować: urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet (komputer, smartfon, tablet), zdolnym do odbioru dźwięku (głośniki, słuchawki), zdolnym do przekazywania dźwięku (mikrofon) w celu interakcji pomiędzy trenerem a uczestnikiem, przeglądarką Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+.
2. Minimalna wymagana szybkość połączenia internetowego w celu korzystania z webinariów wynosi 2 Mb/s (zalecane połączenie szerokopasmowe).
3. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed analizą oraz wpisanie imienia i nazwiska.
Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie.
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze znajdują się pod tym linkiem: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362023-System-Requirements-for-PC-Mac-and-Linux
Każdy uczestnik najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem szkolenia zdalnego otrzyma na maila linki umożliwiające uczestnictwo w spotkaniu online-linki są ważne w danym dniu w godzinach trwania usługi.
Wymóg dla uczestników: wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, w tym wizerunku.
W celu zapewnienia możliwości monitoringu szkolenia przez Operatora wymagane jest wyposażenie urzadzenia na którym uczestnik będzie uczestniczył w szkoleniu w kamerę.