WSTĘP DO PSYCHOLOGII – BIOLOGICZNE PODSTAWY PROCESÓW ZACHODZĄCYCH W MÓZGU
WSTĘP DO PSYCHOLOGII – BIOLOGICZNE PODSTAWY PROCESÓW ZACHODZĄCYCH W MÓZGU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, właściciele firm, menadżerowie, kierownicy działów handlowych, liderzy, handlowcy, przedstawiciele handlowi, sprzedawcy, kadra zarządzająca, pracownicy działu obsługi klienta, doradcy, marketerzy, specjaliści ds. handlu, obsługi klienta, księgowości, rozliczeń, finansów, produkcji, zakupów, rozwoju, obsługi biura, obsługi informatycznej, menadżerowie produktów i projektów , przedstawiciele zawodów medycznych oraz osoby, dla których pomoc innym i zrozumienie ludzkiej psychiki staje się nową pasją i ścieżką zawodową.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji17-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi44
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do: dalszego kształcenia w kierunku psychologii, zrozumienia neurobiologicznych podstaw zachowania i procesów mentalnych, poznania anatomii mózgu, która ułatwia głębsze zrozumienie procesów takich jak pamięć, emocje, uczenie się, pozyskania wiedzy na temat funkcjonowania neuronów i neurotransmiterów, która jest niezbędna do zrozumienia jak informacje są przetwarzane w mózgu oraz jak mogą być zaburzone w wyniku chorób psychicznych lub uszkodzeń mózgu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się najnowszą wiedzą o budowie mózgu | Kryteria weryfikacji Potrafi przedstawić główne elementy struktury mózgu i ich funkcje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia proste procesy zachodzące na poziomie komórkowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z mózgiem człowieka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy zachodzące w mózgu człowieka wpływające na jego zachowania | Kryteria weryfikacji Określa obszary związane z nauką, emocjami, motywacją, zmianą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe mechanizmy działające w mózgu wpływające na zachowanie oraz możliwe zaburzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi omówić reakcje mózgu i ciała człowieka w reakcji na różne bodźce | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Świadomie korzysta z wiedzy o wpływie środowiska na zachowania człowieka. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zachowania, które mogą wystąpić u człowieka przebywającego w różnych środowiskach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ PIERWSZY
Przywitanie, kontrakt z uczestnikami. Pre-test.
Moduł 1. Pierwsze zetknięcie z psychologią - definicja, historia, cele i zadania, rodzaje.
Metoda pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia indywidualne.
Moduł 2. Mózg – narząd, w którym wszystko się dzieje - budowa układu nerwowego człowieka, funkcje poszczególnych systemów, sieci mózgowe, budowa i rodzaje komórek w mózgu.
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, film, ćwiczenia w przestrzeni.
Moduł 3. Synapsy - co się dzieje na styku neuronów - jak to wpływa na to czy coś robimy lub nie robimy? Zjawiska fizyko-chemiczne w neuronie i synapsie. Rodzaje synaps.
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, telefonów uczestników oraz dyskusji moderowanej.
Moduł 4. Neuroprzekaźniki - ich wpływ na nasze zachowanie, pobudzenie i aktywność życiową. Wpływ substancji niektórych substancji psychoaktywnych na określone synapsy. Zaburzenia psychiczne - co dzieję się na łączach?
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, filmy, ćwiczenia grupowe i indywidualne.
Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.
DZIEŃ DRUGI
Przywitanie z grupą. Powtórzenie najważniejszych treści pierwszego dnia szkolenia.
Metoda pracy: Quiz, rebusy.
Moduł 1. Elementy antropologii fizycznej wyjaśniające dzisiejsze zachowania człowieka.
Metoda pracy: wykład z użyciem prezentacji multimedialnej, dyskusja moderowana.
Moduł 2. Genetyka a ewolucja zachowania. Geny sprzężone z płcią i geny związane z płcią, zmiany genetyczne, epigenetyka. Czynniki dziedziczne i środowiskowe - co ma na nas większy wpływ? Zaburzenia budowy mózgu, na które ma wpływ wiek rodziców.
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej oraz telefonów uczestników.
Moduł 3. Zmiana środowiska i jej wpływ na nasze zachowania. Jak geny wpływają na nasze zachowania. Ewolucja zachowań i psychologia ewolucyjna co wnosi w dzisiejszy świat funkcjonowania ludzi?
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, dyskusja.
Moduł 4. Neuroplastyczność - wyjaśnienie pojęcia, praktyczne wskazówki dotyczące zmiany zachowania człowieka. Czy zmiana zachowań jest możliwa?
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej , ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Podsumowanie drugiego dnia szkolenia, autorefleksje uczestników.
DZIEŃ TRZECI
Przywitanie uczestników, przypomnienie zasad współpracy w trakcie szkolenia.
Moduł 1. Jakie funkcje mózgu już znamy i jak one wpływają na nasze myślenie i zachowania? Ruch a świadome podejmowanie decyzji. Kontrola ruchowa a procesy poznawcze. Zaburzenia ruchowe. Zmiany zachodzące w mózgu wraz z wiekiem.
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Moduł 2. Wzrok - dominujący wpływ tego zmysłu na nasze decyzje i rozwój. Od podstaw widzenia do wiedzy o tym jak mózg przetwarza to co widzimy. Co dzieje się gdy ktoś nie widzi od urodzenia?
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, moderowana dyskusja, ćwiczenia indywidualne.
Moduł 3. Przetwarzanie równoległe w korze wzrokowej: strumień grzbietowy i brzuszny, szczegółowa analiza kształtu, percepcja ruchu – wszystko co wpływa na nasze zachowania i myślenie.
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia indywidualne i grupowe uczestników.
Moduł 4. Zmysły. Zmysł sensoryczny - słuch; zmysły mechaniczne - równowaga, czucie somatyczne, swędzenie; zmysły chemiczne - smak, węch, feromony, synestezja.
Metody pracy: wykład z użyciem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia indywidualne i grupowe
Podsumowanie trzeciego dnia szkolenia.
DZIEŃ CZWARTY
Przywitanie, powtórka najważniejszych informacji z wcześniejszych dni szkolenia.
Metoda pracy: Quizy, rebusy.
Moduł 1. Sen - fazy snu i mechanizmy mózgowe. Po co nam sen? Po co faza REM? Po co marzenia senne? Wpływ snu na funkcjonowanie człowieka, spełnienie w rolach życiowych i zawodowych oraz podejmowane decyzje.
Metoda pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia indywidualne.
Moduł 2. Zachowania emocjonalne. Co to jest emocja? Emocje i ich odczuwanie w organizmie. Jakie są funkcje emocji?
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia indywidualne i grupowe
Moduł 3. Zachowania agresywne i obronne. Dziedziczność, środowisko a przemoc. Wpływ hormonów na zachowanie. Strach a lęk. Stres i zdrowie. Radzenie sobie ze stresem.
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Moduł 4. Uczenie się, pamięć i inteligencja. Do kiedy możemy się uczyć? Jakie są rodzaje pamięci? Czy inteligencję się dziedziczy? Co jest ważną umiejętnością mózgu w temacie uczenia? Choroby neurodegeneracyjne - co się dzieje z człowiekiem i kiedy się zaczynają? Podsumowanie szkolenia.
Metody pracy: wykład interaktywny z użyciem prezentacji multimedialnej, dyskusja.
Post-test. Ewaluacja i zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 37 DZIEŃ 1. Przywitanie, kontrakt z uczestnikami. Pre test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 37 Moduł 1. Pierwsze zetknięcie z psychologią. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 37 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 37 Moduł 2. Mózg – narząd, w którym wszystko się dzieje. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 37 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 37 Moduł 3. Synapsy - co się dzieje na styku neuronów. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 37 Przerwa obiadowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 37 Moduł 4. Neuroprzekaźniki. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 37 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 18-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 37 DZIEŃ 2. Przywitanie z grupą. Powtórzenie najważniejszych treści pierwszego dnia szkolenia. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 37 Moduł 1. Elementy antropologii fizycznej | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 37 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 37 Moduł 2. Genetyka a ewolucja zachowania. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 37 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 37 Moduł 3. Zmiana środowiska | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 37 Przerwa obiadowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 37 Moduł 4. Neuroplastyczność | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 37 Podsumowanie drugiego dnia szkolenia, autorefleksje uczestników. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 19-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 37 DZIEŃ 3. Przywitanie uczestników, przypomnienie zasad współpracy w trakcie szkolenia. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 37 Moduł 1. Jakie funkcje mózgu już znamy | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 37 Przerwa kawowa. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 37 Moduł 2. Wzrok - dominujący wpływ tego zmysłu | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 37 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 37 Moduł 3. Przetwarzanie równoległe w korze wzrokowej: | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 37 Przerwa obiadowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 37 Moduł 4. Zmysły. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 37 Podsumowanie trzeciego dnia szkolenia. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 37 DZIEŃ 4. Przywitanie, powtórka najważniejszych informacji z wcześniejszych dni szkolenia. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 37 Moduł 1. Sen - fazy snu | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 37 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 37 Moduł 2. Zachowania emocjonalne. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 37 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 37 Moduł 3. Zachowania agresywne i obronne. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 37 Przerwa obiadowa | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 37 Moduł 4. Uczenie się, pamięć i inteligencja. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 37 Podsumowanie czterech dni szkoleniowych. | Prowadzący Małgorzata Bora | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 37 Post-test. Ewaluacja i zakończenie szkolenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto9 416,00 PLN
- Koszt usługi netto9 416,00 PLN
- Koszt godziny brutto214,00 PLN
- Koszt godziny netto214,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Bora
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma autorskie materiały szkoleniowe (prezentacja multimedialna, skrypt itp.) Nasi uczestnicy na szkoleniu otrzymują pakiet szkoleniowy (segregator, notes i długopis).
Warunki uczestnictwa
Osoba zainteresowana skorzystaniem z usługi rozwojowej z dofinansowaniem musi zarejestrować się w Bazie Usług Rozwojowych oraz dokonać zapisu na usługę przed jej rozpoczęciem, z użyciem numeru ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi szkoleniowej to 44 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna= 45 minut). Szkolenie jest czterodniowe, w każdym dniu realizujemy 4 moduły szkoleniowe. Planujemy przerwy pomiędzy modułami.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Naszym uczestnikom zapewniamy obiad, przerwy kawowe (kawa, herbata, woda, sok, ciastka).